Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MPKK:n laadunvarmistus-järjestelmän kehittäminen auditoinnin jälkeen
Advertisements

Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Verkostoitumisen iloja Anu Perttunen Oulun RYSÄ
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
VANHUSTYÖN OSAAJAT ry  moniammatillinen yhdistys  valtakunnallisesti toimiva  perustamiskokous Tampereella Vakka Verkostoon –Leonardo da Vinci.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
YLIOPISTO- KESKUKSET Esittely KUUSI YLIOPISTOKESKUSTA Yliopistokeskukset ovat osa suomalaista korkeakoulujärjestelmää. Ne toimivat kuudella.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
HUOMENNA AVOIN YLIOPISTO Puheenjohtaja Kari Seppälä Yliopistojen aikuiskoulutusverkosto
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Toiminnan suunnittelu
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Kiinan kieltä lukioissa
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Opetus- ja kulttuuriministeriön vetovoimaneuvottelukunnan viestintästrategia Ilo irti kilpailuista – yhteistyöstä lisäarvoa -laivaseminaari M/S Silja Symphony.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Akateeminen terveyskeskus – kehittävien terveyskeskusten verkosto Verkostokehittämishanke Mats Brommels Professori, ohjausryhmän puheenjohtaja
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Terveisiä Lapista AMK-kirjastokokous Helsinki Susanna Parikka Lapin korkeakoulukirjasto.
Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen esittely Kirsi Hiltunen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Kaupunkiakatemia Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja Helsingin kaupunki KATUTILA JA KATUJEN KULTTUURIT Case Helsingin kaupungintalon "Lab”
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Vastuullisuus ja Kestävä kehitys Aalto-yliopisto työryhmä
(1) YHTEISKUNNALLISEN VUOROVAIKUTUKSEN TOIMENPIDEOHJELMA 2012 – 2017
OPS Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
Aikuissosiaalityön Praksis
Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS r.y.
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Jyväskylän yliopistossa
Opetussuunnitelmatyö
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
OT-keskus Erityistaso
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
Strategiatyö 2018 Jyväskylän yliopisto Yliopiston hallitus
Tiekartta hyviin lähiöihin
KOTIPIHAN JA KOTIHOIDON HENKILÖKUNTA KESÄ 2014
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä Korkeakoulupedagogiikan tutkimus ja kehittäminen Yliopiston sisäinen kehittämishanke 2017-2018 Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä

Visiot ja tavoitteet Korkeakoulupedagogiikan tutkimus ja kehittäminen Yliopiston sisäinen kehittämishanke 2017-2018 Visiot ja tavoitteet Vahva korkeakoulupedagogiikan tutkijaverkosto - tutkimus- ja kehittämishaasteiden tunnistaminen - tiedon tuottaminen koulutuksen, opetuksen ja oppimisen uudistamiselle 2) Tutkimusperustaiset opetuskäytänteet ja oppimisen mallit 3) Dynaaminen kehittämistyön foorumi ja opettajaurapolku 4) Yliopisto-opetuksen laadun arvioinnin viitekehys

Korkeakoulupedagogisen tutkimuksen kartoitus ja verkostoitumistilaisuus 5.6 Kehittämishankkeiden tutkimus: eEducation; OHO; yksiköissä käynnistetyt interventiot Toimijuus-mittarin kehittäminen ja validointi kansainvälisesti Eri sidosryhmien haastattelut opetuksen kehittämisestä, opetuksen laadun arvioinnista ja opettajaurapoluista Strategiayksikön kanssa yhteistyössä: opiskelija- ja opettajakyselyiden koordinointi Tutkimuksia eri kyselyjen pohjalta Tutkimustiedon välittäminen opetuksen kehittämisen käyttöön Opetuksen laadun arvioinnin menetelmien pilotointia Toiminta 2017-2018:

Viestintä 2017-2018: Verkostotilaisuudet 2017 ja 2018 www-sivut Facebook- tai Yammer –ryhmä Kotimaiset ja kansainväliset julkaisut Konferenssit Alustukset koulutusneuvostolle Pedagogisille johtajille järjestettävä tilaisuus 2018 Viestintä 2017-2018:

KK-pedagogisen tutkimuksen kartoitus ja verkosto-tilaisuus 5.6. Webropol-kyselyyn vastanneita 48 (osa tilaisuuden jälkeen), tilaisuuteen osallistui 25 (aikoi 31) Tutkimusteemoja: Vuorovaikutuksellinen opetus, opetusmenetelmät, opettajaidentiteetti; työelämäpedagogiikka, ohjaus ja oppimisen arviointi KK-pedagogisen tutkimuksen kartoitus ja verkosto-tilaisuus 5.6.

Missä tutkimusta tehdään? Laitos – yksikkö - tdk lkm Koulutuksen tutkimuslaitos 7 Avoin yliopisto 5 Opettajankoulutuslaitos 4 Kasvatustieteiden laitos Kokkolan yliopistokeskus Chydenius 3 Kielikeskus Kieli- ja viestintätieteiden laitos 2 Kemian laitos Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Informaatioteknologian tiedekunta 1 Soveltavan kielentutkimuksen keskus Liikunnan käyttäytymis-ja yhteiskuntatieteet  Strateginen kehittäminen Yhteensä 36 Missä tutkimusta tehdään?