17. Löydä oma alasi s. 81‒83.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomen koulutusjärjestelmä
Advertisements

Kurre Oulun seudun ammattiopistossa Matti Leskelä,
Loimaan ( lukien Lounais-Suomen) koulutuskuntayhtymä
TYÖLLISTYMINEN JEDUN OPISTOISSA TUTKINNOITTAIN VUOSINA Kulttuuriala.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Anne Virtanen & Päivi Tynjälä Jyväskylän yliopisto Ammatillisen ja AMK -koulutuksen tutkimuspäivät
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Opiskelupaikan valinta ja opintojen imu Tiina Lindblad Itä-Suomen yliopisto.
MILLE ALALLE LÄHTISIN?. YLIOPISTOLLINEN JA AMMATTIKORKEAKOULUTUS Humanistinen ala: kielen, kulttuurin, taiteen ja historian tutkimus (esim. historia,
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Suomi 2B Sanna Rämö. Hei! Kuka sinä olet? Kuka? Mikä? Mitä? Missä? Mistä? Mihin? Millainen? Minkänäköinen? Minkävärinen? Kuinka? Milloin? Miksi?
Kaivoshankkeen integrointi opetukseen Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät –
RADIOTOIMITTAJA.
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
FIBS Mitä sinä teit viikonloppuna? Mitä sinä teit perjantaina, lauantaina, entä sunnuntaina? Missä sinä olit? Kenen kanssa sinä olit viikonloppuna?
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Laskuja MATEMATIIKKAA 3A, KERTAUSJAKSO LASKUJA © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Opiskelijatilastointi Ammatillinen peruskoulutus, 5647 opiskelijaa Lukiokoulutus, 286 opiskelijaa Oppisopimuskoulutus, 1071 opiskelijaa.
AikuiskoulutusEP - tietokantatilanteen yhteenveto
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Tämä diasarja on tarkoitettu opojen käyttöön.
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Mikä oppisopimus?.
Mikä ihmeen oppisopimus?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Mitä peruskoulun jälkeen?
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Löydänkö näistä unelmani?
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
YKKÖSTEN JATKO-OPINNOT
OP
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
YRITTÄJYYS OP2.
”Meidän opisto”.
Turun ammattikorkeakoulu on osaajan yhteisö – tulevaisuuden teknillinen korkeakoulu ja hyvinvoinnin kehittäjä. Koulutamme käytännön huippuosaajia.
Pasi Kurttila Markku Lang.
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Minä yhdistelmäajoneuvon kuljettajana Teemu Viljamaa.
Minä kuljettajana Niiles Nissilä
Minä kuljettajana.
Lentokonealan jatko-opinnot
Tervetuloa Keudaan! SELKO -versio.
AMMATINVALINTA ON mielenkiintoista PUUHAA…
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
Toisen asteen koulutus
Lisätietoja: Opettaja Marjo Paasisalo
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Miten 24/7-johtamisesta tehdään irtiottoja?
Käyttöturvatiedotteet
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ammatillisen koulutuksen reformista
Astetta enemmän! Viitaniemen koulu Anne Venemies, opinto-ohjaaja Gradia Jyväskylä.
Arviointi ja arviointipäätöksen tekeminen
Lentoliikennestrategian valmistelun organisointi Lentoliikenneseminaari Neuvotteleva virkamies Leena Kostiander.
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Avoin ammattikorkeakoulu
Tilastoja kevään 2016 yhteishausta
Kunta matkalla tulevaisuuteen
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
TYÖ JA KOULUTUS TYÖELÄMÄOPETUS 10/2018-2/2019.
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
OSAAMISKANSIO Nimi.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ilmastoneuvottelut Yhteinen sopimus kahdessa tunnissa
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
Esityksen transkriptio:

17. Löydä oma alasi s. 81‒83

Minkälainen työ sopisi minulle? Mitä erilaisia aloja on? Kuinka voin löytää itselleni sopivan alan? Löydä oma alasi

Miten löytää itselle sopiva ala? Mitä ammatteja on olemassa? Millainen työ sopisi sinulle? Millainen sinä olet? Minkälaisia työpaikkoja kotiseudullasi on? Mitä haluat tulevaisuudelta? Löydä oma alasi

Millaisen työn haluaisit? Katso ja vertaa parin kanssa sivun 81 tehtävän 1 vastauksia. Pohtikaa, mihin ammatteihin itsellenne kiinnostavimmat ominaisuudet sopivat. Kirjoita tehtävän alle mitkä voisivat olla itsellesi sopivia ammatteja. Alat animoidaan ilmestymään yksi kerrallaan Löydä oma alasi

Ammattialat Humanistinen ja kasvatusala Kulttuuriala Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala Luonnontieteiden ala Tekniikan ja liikenteen ala Luonnonvara- ja ympäristöala Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala Matkailu-, ravitsemis- ja talousala Turvallisuus ja pelastusala Löydä oma alasi

Humanistinen ja kasvatusala Löydä oma alasi

Kulttuuriala Löydä oma alasi

Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala Löydä oma alasi

Luonnontieteiden ala Löydä oma alasi

Tekniikan ja liikenteen ala Löydä oma alasi

Luonnonvara ja ympäristöala

Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala

Matkailu-, ravitsemis- ja talousala

Turvallisuus- ja pelastusala

Tehtävä: Millaisissa ammateissa tarvitaan seuraavia taitoja? luovuus kielitaito yhteistyötaidot pitkäjännitteisyys halu uuden oppimiseen Löydä oma alasi

Tehtävä: Koulutukseen liittyviä väittämiä Keskustelkaa parin kanssa, pitävätkö seuraavat väitteet mielestänne paikkansa. On pakko olla joku koulutus tulevaisuutta varten. Kyllä tekevälle aina töitä löytyy. Koulutus vahvistaa itseluottamusta. Kun on kerran opiskellut jonkin ammatin, ei tarvitse enää ikinä opiskella. Löydä oma alasi

Tehtävä: Keksi itsellesi motivaatiolause Jenna (15 v.): Uskon, että koulutus ei koskaan mene hukkaan. ? Sebu (14 v.): Sanon itselleni: ”step by step.” Niin ala-asteen opettajani neuvoi. Remi (15 v.): Haluan ammatin, jossa voin rikastua. Löydä oma alasi

Tehtävä: Lähipiirin ammatteja auton-kuljettaja floristi luokanopettaja insinööri vanginvartija datanomi näyttelijä metsätalous-insinööri meribiologi emäntä kanslisti lähihoitaja kokki parturi-kampaaja maanviljelijä kanttori Löydä oma alasi