Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MOTIVAATIO JA LIIKUNTA
Advertisements

PELAAJIEN TURVALLISUUS
Kaikki lapsen parhaaksi. Lahden ensi- ja turvakoti ry / Turvallisten perheiden Päijät-Häme –projekti OIKEUS TURVALLISEEN PERHE-ELÄMÄÄN! •”Turvallinen.
Osaaminen ja työhyvinvointi
Nuoret puhtausalan kesätöissä
Motivaatio halu + energia = motivaatio.
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Alue, johon voidaan motivaatiolla vaikuttaa
Voimaantuminen ihmisten kykyjen, mahdollisuuksien ja vaikutusvallan lisääntymistä. Voimaantumisessa korostuu oma sisäinen vahvistuminen ja se, että ihminen.
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
MOTIVAATIO.
TUNTEET s. 8-.
VAPAAEHTOISTEN VOIMAVARAPÄIVÄ
Innovaatiokyvykkyys ja luovuus
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
SAPA ry VALMENNUSLINJA Arvoista normeihin ja tekoihin.
Kuopion Seudun Pesäpalloilijat ry missio, visio ja arvot.
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Ystävyytesi on: arvokas aarre....
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
AIKUINEN OPPIJA.
Mitä asenne tarkoittaa?
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
Koulussa elämää opettelemassa
YHDENVERTAISUUSSUUNNITTELUN HYVÄT KÄYTÄNNÖT
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
TUNTEET -spontaani fysiologinen reaktio -yhteys aikaisempiin kokemuksiin -usein myös tiedostamattomaan Tunneälytaitoja voi oppia prosessiin osallistumalla.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
TALENTTIPELAAJAN VUOSIKELLO JÄRVENPÄÄN PALLOSEURASSA Lahjakkaiden pelaajien kehittäminen yksilöllisemmin Vuosikello on valmentajan tukena yksilövalmennuksessa.
Stressi ja sen hallinta. Mitkä asiat aiheuttavat stressiä? Voiko stressiä hallita? Miten?
Jon Salminen Samuli Pentinniemi Keski-Palokan koulu.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Voimauttava ja tiedostava johtajuus Syksy lähiopetuskerta.
Motivaatio oppimisessa Mari Lyyra Jämsän ja Jämsänkosken lukiot Oppimistaidon kurssi 2015.
RYHMÄ Ryhmäprosessin vaiheet Ohjaajan rooli prosessin eri vaiheissa
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Motiivit, motivaatio ja psykologian osa-alueet
Ongelmanratkaisu (1.) -ongelmana voidaan pitää tilannetta jossa on tavoite (>muutos) muttei keinoja tavoitteen saavuttamiseksi. Arkipäivän ongelmia esim:
YH 1, OPS Aloitustunti.
Motivaatioteoriat Julia L..
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Työn imu ja työn kuormittavuus pienissä järjestöissä
TAPOJA LUOKITELLA ERI MOTIIVEJA
Liikkuva koulu –seminaari
Opiskelija oppimis- ja tietoyhteiskunnassa
Löydä Itsestäsi Tiedostava Muutoksen Mahdollistaja
Työelämä ammatillisen identiteetin osat: KOMPETENSSI eli pätevyys
Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
Hyvän elämän tekijöitä
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Evoluution perusteet Kappaleet 7 ja 8.
Jyväskylä Arto Riihimäki / SEL ry.
esim. hormonit, autonominen hermosto omat sisäinen odotukset haaveet
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Arvioinnista arkipäivää
Hoitotyön ammattilaisen oma jaksaminen
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Opettajankoulutus muutoksessa
Yrittäjyys antaa virtaa
MAALIVAHTIPELI ja MAALIVAHTIVALMENNUS
”Voin 100% olla oma itseni, eikä kukaan tuomitse mua”
Esityksen transkriptio:

Jyväskylä 21.1.2017 Arto Riihimäki SEL ry. MOTIVAATIO Jyväskylä 21.1.2017 Arto Riihimäki SEL ry.

Tarpeet tasapainoon Itsensä toteuttaminen *******Arvonanto******* ********Yhteenkuuluvuus******** ************Turvallisuus************ **************Fysiologiset tarpeet**************

Sisältä ja ulkoa Sisäinen motivaatio Ulkoinen motivaatio Itsensä kehittäminen, toteuttaminen, päteminen, työn ilo, haastavuus, monipuolisuus, mielekkyys Palkkiot ihmisen sisältä, usein koetaan tunteina: halu oppia, kehittyä, tehdä merkittävää työtä Sisäiset palkkiot ovat tehokkaita ja kestäviä Ulkoinen motivaatio Ryhmäpaine, matkiminen, toisten antamat yllykkeet, palkkion toivo, rangaistuksen pelko Lyhytaikainen, heikkenee, kun palkkio on saavutettu

Iskeekö toivottomuus ? ”Kouluttajalla tai opettajalla on rajoitetusti mahdollisuuksia tukea motivaation syntymistä. Yksilö luo oman motivaationsa.” Millaisia tarpeita itse olet tyydyttämässä ja miten saat palkkioita ? Miten ohjaat lahjakkaan tuomarin saavuttamaan sisäisen motivaation ? Millaisilla palkkioilla motivoit alasarjojen tuomarin jatkamaan ? Miten käsittelet tavoitteiden ja saadun palkkion ristiriitaa ?

Lyhytkestoinen motivointi / vireystilan ylläpito Asioiden henkilökohtainen merkityksellisyys Osallistavat työtavat Asiantuntijuuden jakaminen Huumori ja ilo Kouluttajan oma asenne ja innostus Tilaisuuden rakenne Tauotus Arvostus Temppukokoelma

Rakkaus lajiin Omassa lajissani voin ratkoa ennakkoluulottomasti ongelmia, osaan pitää yllä pelin hengen mukaista toimintaa ja soveltaa peliin liittyviä tärkeitä sääntöjä. Tunnen kuuluvani tähän joukkoon, jossa minulla on ystäviä. Arvostan ystäviäni lajin osaajina ja tiedän, että hekin arvostavat minua. Lajiharrastustani arvostetaan laajemminkin. Lajini kehittyy ja muuttuu, nautin muutoksen tuomista haasteista ja siitä että pystyn vastaamaan niihin. Olen tyytyväinen toimintaani lajin sisällä, saan siitä iloa ja hyvän mielen.