TESSU OHJAAMOJEN TUKENA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
W w w. h a m k. f i Opiskelijan ammatillisen kasvun prosessi - AHOT osana HOPS-työskentelyä AHOT ja ohjaus korkeakouluissa –seminaari Helsinki,
Advertisements

TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus -Valtakunnallinen nuorisotyön palvelu- ja kehittämiskeskus. Toiminta käynnistyi Koordinaatin.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Yhteistyöpäivät Helsinki
Viestinnän tilanne kesä 2016
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Liiketalouden opiskelu
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
KOHTAAMO – Ohjaamojen ja nettiohjauksen kehittämisen tuki
Henkilökunta Tavoitteet Visio Lapsi Laadukas vaka, eo, po Vanhemmat
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Minna Olkinuora-Tauru
Digitalisaation vaatima osaaminen
Henkilöstön tukeminen ja muutosturva
Pedagoginen kehittäminen
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
VI Ohjaamo-päivä Verkko-Ohjaus
Tervetuloa Innokylään
TESSU – Tehdään yhdessä ohjausta –projekti (ESR) –
PedaBoss aamupalatilaisuudet
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
JulkICTLabs –projekti -asemointia
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Monialainen ja verkostomainen työ Ohjaamoissa
TYÖKYKYKOORDINAATTORITOIMINTA TYÖTERVEYS WELLAMO OY:SSÄ
Monialainen yhteispalvelu
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Sosiaalialan tehtävärakenne
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Opinnollistamisen pähkinät
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
THL:n tuki kehittämishankkeille
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
Nuorten Ohjaamo-palvelut – tukea koulutuksen ja työn poluilla
KEIJO KEIJO
Miten rakentuu monialainen yhteistyö
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
ETSIVÄN NUORISOTYÖN KÄSIKIRJA
Etsivän nuorisotyön koordinaatiotoiminta
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
Ohjaamot.
Rivakka OTE ! Ketterä verkosto Uusimaa
Osallisuuden toimintamalli
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Näkökulmia Ohjaamoiden tulevaisuudesta
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

TESSU OHJAAMOJEN TUKENA VI Ohjaamo-päivä 16.5.2017: Kohti Ohjaamoa Hotelli Radisson Blue Royal, Helsinki Auli Sesay, projektipäällikkö TESSU- Tehdään yhdessä ohjausta -projekti, JAMK ammatillinen opettajakorkeakoulu 16.5.2017

Monialaisuus on eri hallinnon- ja tieteenalat ylittävää toimintaa OHJAAMON TOIMINTA ON MONIALAISTA JA -AMMATILLISTA VERKOSTOTYÖTÄ Yhdessä, yhteistyössä, monialaisesti, moniammatillisesti, sosiaalisessa verkostossa Monialaisuus on eri hallinnon- ja tieteenalat ylittävää toimintaa Moniammatillisuus on eri ammattiryhmiin kuuluvien asiantuntijoiden yhteistyötä Sosiaalinen verkosto on joukko ihmisiä vuorovaikutussuhteessa. Yhteistyön perustana on lojaalisuus, solidaarisuus ja luottamus 16.5.2017

OHJAAMOJEN MONIALAINEN TYÖ 16.5.2017

Tukea yhteistyöosaamiseen Ohjaamoissa https://www.youtube.com/watch?v=sjpLurzjVUM Tukea yhteistyöosaamiseen Ohjaamoissa 16.5.2017

TESSU-valmennuksista Tarvekartoituskäynti alkuun Vähintään 3 valmennuskertaa Voidaan toteuttaa välissä tutustumista arkitoimintaan Ohjaamon henkilöstö ja myös kehittämis- ja tukiryhmät sekä johto Valmennuksessa myös OSMO:n asiantuntijuus käytössä TYÖKALUJA: Monialainen Ohjaamotyö-työkalu Monialaisuusmittari www.hamk.fi/tessudemo esittelyvideo: http://bit.ly/2rijnag Verkostotutka 16.5.2017

Ohjaamoverkosto näkyväksi 16.5.2017

VALMENNUKSISTA NOUSSEITA KYSYMYKSIÄ JA HAASTEITA MONIALAINEN YHTEISTYÖ Ohjaamon tavoite ja arvot ja mitä ne konkreettisesti tarkoittavat jokaisen työssä Mihin profiloidutaan? Yhteisen ajan puute hankaloittaa yhteisen työn syntymistä – dialogia tarvitaan paljon Yhteiset konkreettiset pelisäännöt ja niihin sitoutuminen Työnjako, roolit ja toisten osaamisten tunteminen, kunnioitus, yhdessä oppiminen Oman ja yhdessä tekemisen reflektointi – kuinka se hoidetaan? Mittarit Oman työn johtaminen – minä ohjaamolaisena VERKOSTOYHTEISTYÖ Verkoston rakenne ja verkoston ylläpito Ohjaamon ja oman organisaation suhde – valtuutus tehdä ohjaamolaista työtä Kumppanuudet ja sopimukset – johdon tuki Ohjaamotoiminta ja Ohjaamon takana oleva hanke – jarruttaako hanke kehittymistä laajemmin? NEUVONTA JA OHJAUS Asiakkaan kohtaaminen Uraohjaus Työn muodot PALVELU Ohjaamon imago ja identiteetti – leimaantuminen ja palvelun kohdejoukko Tarkoituksenmukaiset tilat Palveluprosessit – oman asiantuntijuuden asemointi prosesseihin Toiminnan arviointi ja vaikuttavuus Koordinointi ja johtaminen hakee paikkaansa 16.5.2017

TESSU – Tehdään yhdessä ohjausta (ESR) –projekti TESSU – Handledning tillsammans –projektet (1.10.2015 – 30.9.2018) Toteuttajat JAMK Ammatillisen opettajakorkeakoulun (koordinoi) HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu Åbo Akademi, Centret för livslångt lärande (CLL) Yhteistyökumppanit Kohtaamo-hanke (ESR) OSMO – Monikulttuurista osaamista Ohjaamoihin –projekti (aloittaa syksyllä 2016) OHTO – Ohjauksen tehostaminen opintopolku.fi –palvelua hyödyntämällä -projekti (ESR) Valtakunnallisen nuorisoalan palvelu- ja kehittämiskeskus, Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus Koordinaatti www.koordinaatti.fi , www.nuortenelämä.fi , www.nuortenideat.fi Ohjaamojen tuki – nuorten matalan kynnyksen palveluiden ja monialaisen verkostotyön kehittäminen Etelä-Savossa -hanke – MAMK 16.5.2017

Ota yhteyttä TESSU:uun– Ta kontakt Suomenkieliset valmennukset Coachning på svenska Auli Sesay, projektipäällikkö JAMK ammatillinen opettajakorkeakoulu auli.sesay@jamk.fi 040 594 1476 Satu Laitila, sakkunnig Centret för livslångt lärande, Åbo Akademi satu.laitila@abo.fi 046 920 1968 www.kohtaamo.info/tessu www.facebook.com/TESSUprojeki twitter.com/TESSUprojekti Instragram tessuprojekti TESSU tubettaa www.youtube.com verkkolehdet.jamk.fi/elo/ 16.5.2017