Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
4.4 Yhteismitallista ja yhteentoimivaa tietoa hyödyntävien palveluiden tuottaminen s Toimenpiteet s.15.
Advertisements

Valmistelevan työryhmän ehdotus ja 3.6. käydyt keskustelut Pekka Linna,
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteiset arkkitehtuurit
Opiskelun ja opetuksen tukipalvelut Elämää Raketin jälkeen? Raketti päätösseminaari Kati Kettunen Palvelujohtaja, Helsingin yliopisto.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tietohallinto-ohjausryhmän.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteisten arkkitehtuurien tilanne ja hallintamallin tilanne IH
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Korkeakoulujen, OKM:n ja CSC:n tietohallintoyhteistyö RAKETTI –hankkeen jälkeen Ilmari Hyvönen
OKM:n CSC:ltä korkeakouluille ostamien palveluiden ohjaus Ilmari Hyvönen.
Julkisen hallinnon arkkitehtuurihierarkia
Korkeakoulujen tietohallinto- ja ICT-ohjausryhmä,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
OKM–CSC-vuosisopimuksen valmistelu Juha Haataja
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Kati Kettunen Palvelujohtaja Opetus- ja opintopalvelut
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
Arkkitehtuurityön jatkovalmistelu
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Opintotietojen tietosuojakäytänteet ja niiden kehittäminen Paula Merikko & Antti Mäki
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Opetushallinnon tietojärjestelmät ja kansallinen yhteistoiminta Antti Mäki , OTM-hankkeen seminaari.
OTM-HANKKEEN SIDOSRYHMÄSEMINAARI Päivän ohjelma 12:00 Avaus / Pekka Äikäs 12:15 Johdon katsaus / Kati Kettunen 12:45 Uuden järjestelmän vaikutukset.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Synergiaryhmän terveiset KOOTuki -ryhmän kokous
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Prosesseista palveluihin
Oppimis- ja koulutustoiminnan analytiikan jaosto 3. 4
OKM keskitettyjen palveluiden rahoittajana CSC:n kautta: yhteistyöryhmien rooli ja arkkitehtuurityö Ilmari Hyvönen
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
VIRTA-opintotietopalvelun tulevaisuuden skenaariot Yhteenveto KOOTuki-ryhmän avoimesta etäkokouksesta Helena Majamäki
Korkeakoulujen ICT-palveluiden nykytila ja tavoitetilakuvaus
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Arkkitehtuurit ohjaavat Valtakunnalliset, keskitetyt ICT-palvelut
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Opiskelijoiden yhteystiedot ja VIRTA-opintotietopalvelu
Sähköiset yo-kirjotukset
Asettamiskirje: Korkeakoulujen tietohallinto-ja ICT-ohjausryhmän täsmennettynä tehtävänä on:
VIRTA-OHJAUKSEN JATKO
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
KOOTuki-ryhmän kuulumiset
VIRTA-opintotietopalvelu korkeakoulujen toiminnan tukena –kysely Palaute Synergiaryhmältä ja KOOTuelta Helena Majamäki
Opetuksen ja tutkimuksen viitearkkitehtuurit yhteentoimivuuden ja yhteistyön mahdollistajina Nestori Syynimaa.
Toimeksianto ”KA-seminaari” Tuija Raaska, kehityspäällikkö, CSC
Avoin tiede ja tutkimus - viitearkkitehtuuri
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Päätös VIRTA-opintotietopalvelun hallintamallin hyväksymisestä
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
VIRTA-opintotietopalvelu korkeakoulujen toiminnan tukena –kysely Palaute Synenergiaryhmältä ja KOOTuelta Helena Majamäki
Katsaus kehittämishankkeisiin Synergian etäkokous Eeva Polvi
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
"Kyseessä ei ole hyvä ja merkittävä korkeakoulutuksen parissa työskentelevä ryhmä tai verkosto. Vaan paras ja tärkein."
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Jatkettu väliraportin ja nykytilan työstämistä.
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
, Antti Mäki ja Outi Tasala
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous

Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n ohjausyhteistyö: KOOTuen toiminnan ja toimeksiannon arviointi Katsaus toimintaanToimeksiannon arviointiSisällön ohjaus KOOTuen käsittely taustaverkostoissa

Tiivistelmät asioista yleiseen jakoon ”KOOTuen työhön ollaan tyytyväisiä. Yhteistyötä kannattaa jatkaa. Jatkossa olisi tarpeen tuottaa materiaalit vieläkin paremmin etukäteen verkostoille ennen kokouksia, jotta kukin niihin voisi tutustua ja miettiä epäselviä asioita tai kysymyksiä valmiiksi” Verkostojen yhteinen kokous KOOTuen perustamiskokouksen tapaan, esimerkiksi yhteisen opintomatkan muodossa Ei voi puhua erillään pedagogiikasta ja teknologiasta Valtakunnalliset julkisen hallinnon ICT:t käsittelyyn KOOTuen näkökulmasta: valtionhallinnossa syntyvät palvelut olisivat tärkeitä ymmärtää ja voida hyödyntää, ettei kehitetä itse toimialalla turhaan Sähköiset pääsykokeet ja tentit Opintopolun kehittämisen tulevaisuuden linjaukset Verkostojen huomioita

Taustaverkostovierailut OHA-forum - Yliopistojen opintohallintojohtajien yhteistyöverkosto Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden yhteistyöverkosto AAPA - Ammattikorkeakoulujen tietohallintojohtajien yhteistyöverkosto FUCIO - yliopistojen tietohallintojohtajien yhteistyöverkosto Opetushallitus Synergiaryhmä

KOOTuen tehtävä Muodostaa kokonaiskuva digitalisoituvan opiskelun ja opetuksen ja niihin vaikuttavan ympäristön kehityssuunnista ja kehitystarpeista. Tuottaa tähän kokonaiskuvaan perustuvaa kohdennettua viestintää erikseen määritellyille kohderyhmille. Edistää kokonaisarkkitehtuurityötä opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden osalta siinä määrin kuin tämä on perusteltua kaikkien korkeakoulujen tasolla yhteisesti. Pitää yhteyttä merkittäviin sidosryhmiin. Tuottaa näkemys siitä, mitkä ovat tarpeellisia yhteisiä digitalisoituvan opiskelun ja opetuksen tietojärjestelmäpalveluita ja kehityshankkeita. Edistää ja vahvistaa tietohallinnon ja opintohallinnon toimijoiden välistä kansallista yhteistyötä.