Mannervesi Ravitsemis- ja puhtaanapitopalveluiden järjestämistavan valinta Johtoryhmä 2.3.2016 Dnro 455/00.01.02.02/2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
konsernin johtamisjärjestelmä
Advertisements

Talotekniikkasuunnittelun tietomallipohjaiset prosessikuvaukset Ohjausryhmän väliraportti SKOL Talotekniikka Tero Järvinen SKOL /
PERUSTURVA SIVISTYS - tuottaja MAATALOUS - tuottaja TEKNINEN - tuottaja VAPAA-AIKA - tuottaja YMPÄRISTÖ - tuottaja RAK.VALV. - tuottaja JÄRVINET OY -atk.
Imatran hyvinvointipalveluiden organisaatiouudistus

TULEVAISUUS TYÖRYHMÄN MIELESTÄ (1 KAUPUNKI)
1 JORMA KILPELÄINEN KJ, JÄMSÄNKOSKI MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA SEMINAARIN TEEMA: Perusterveydenhoitoon.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Suurten ja keskisuurten yhteinen lippu- ja maksujärjestelmä Tausta, tavoitteet ja tulokset Oheisaineisto nro 2 Pela §
Ravitsemis- ja puhtaanapitopalveluiden sekä kiinteistönhoidon tuleva toimintatavan valinta Loppuraportti Mika Mannervesi.
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
KU-selvitys Demokratiamallit Järvenpää-talo.
Tilaaja-tuottaja-toimintatapa hyvinvointitoimijat.
KSAON ORGANISAATIOUUDISTUS 2010
OHJELMAT TURKU SOPIMUS KV RVS RVSRVS KH taso Nuorisolautakuntataso Operatiivinen taso Strateginen palvelusopimus SPS Strateginen palvelutuotantosopimus.
Elinvoimainen kaupunkiseutu - tulevaisuuden vaihtoehdot vaikutuksineen Kjk
Seminaarin avaus Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Jukka Roos Maankäyttö ja elinkeinorakenneseminaari Yleiskaavallisen ohjelman ja keskustan osayleiskaavan.
AJANKOHTAISTA TALOUDESTA. Virastopalaveri
Turun kulttuuritoimen sopimusohjaus
Suomen kasvukäytävän keskipisteessä Linnan Kehitys Oy Hämeenlinnan elinkeinoyhtiö
1 Kainuun maakuntakokeilun jatkonäkymät: Kainuun mallin 2013 valmistelusta Kajaani Kainuun malli 2013 jatkovalmistelun työvaliokunnan ja ohjausryhmän.
Keskusvaalilautakunta
Kaupunginvaltuusto Keskusvaalilautakunta Tarkastuslautakunta Kaupunginhallitus Liikelaitokset Konserniyhtiöt Kaupunginjohtaja Sisäinen valvonta.
Ohjausryhmä , liite 2 Kuntien loppuraporttilausunnot.
CSC:n ja korkeakoulukentän yhteistyön kehittäminen Keskusteludokumentti Pekka Kähkipuro.
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
1 IT-seminaari ISTEKKI OY 1.Yhtiön esittely Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Kuopion kaupungin IT- ja lääketieteellisen tekniikan palvelutuotantoyhteistyön.
Ajankohtaista – seutusivistys
Jaana Simola UusiKunta – Lahden seudun kuntarakenneselvitys Johtoryhmä Heinola.
Tekninen hallinto Tukipalveluyksikkö TEKNINEN HALLINTO Tukipalveluyksikkö.
Tampereen Tietotekniikkakeskus
Esitys aluetoimikuntamalliksi Vapaa-ajan asukaspalveluiden lautakunta §65.
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
RFID – tietomallin tilannekatsaus. Taustat RFID-tietomalli suomalaisille kirjastoille on laadittu KATVEn alatyöryhmässä vuonna 2005 – KATVE = Kansalliskirjaston.
Talouden ja toiminnan seurantaraportti 4/2010. Tuloslaskelma, milj. euroa (sisältäen virastot)
PPPR1-hankkeen päätösseminaari Raisiossa.
Palveluiden muutosten vaikutukset
Rovaniemen väestökehitys Lähde: TilastokeskusVuosi 2009 ennakkotieto.
SOTET Tuloskortin seuranta 4/2016. Asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus
HYVINVOINTI – LUOTTAMUSHENKILÖN NÄKÖKULMA Minna Mäkinen Jyväskylän hyvinvointipoliittinen toimikunta ”Hyvinvointi – vakaasti tuottava investointi” –seminaari,
Hallinnon uudistus Väliraportin tulosten yhteenveto ja jatkotoimenpiteet Kaupunginjohtaja Esko Lotvonen Hallituksen iltakoulu
Järjestöt Satasotessa
Projektisuunnitelma vuodelle 2017
ARVIOINTISTRATEGIA Rovaniemen tarkastuslautakunta
Turvapalvelut alkaen -vaihtoehtojen vertailu
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
ARAVAKIINTEISTÖYHTIÖIDEN PERUSTIEDOT 2008
Ehdotus: Janne Viskari, Joonas Kankaanrinne
KV-toiminnan vuoropuhelumalli
YLLÄTYS - GC3P1K9 JORMA2002.
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
Eduskunta Eduskunnan tärkeimmät tehtävät
Sote-uudistuksen muutoksen tuki
ARAVAKIINTEISTÖYHTIÖIDEN PERUSTIEDOT 2008
Toimintoanalyysin toimenpide-ehdotukset - Sivistystoimiala
ODA – Omat digiajan hyvinvointipalvelut
(yksilöasioiden jaosto)
Tukipalvelut inhouse yhtiöiltä ja huolehdittavat ei hoidolliset tukipalvelut
ICT –ympäristön yleiskuvaus
Espoo – Kauniainen – Kirkkonummi – Vihti -selvitys
Taloussuunnittelu ja tiedolla johtaminen: tiedotettavat asiat
Ohjausryhmä , pöytäkirjan liite 1B Työsuunnitelman liite
SOTE-Koordinaatioryhmälle informoitavat asiat /HYTE työryhmä
Opintopsykologi Katja Hietanen
Maakunnan, kunnan ja muiden toimijoiden yhteistyömallit -työryhmä
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan konsernirakenne ja palvelutuotannon.
Sote-uudistuksen toimeenpano
Kaupunkistrategian laadinta
SAKKOMAKSUJEN KÄSITTELYN AUTOMATISOINTI -KOkeilu
Esityksen transkriptio:

Mannervesi Ravitsemis- ja puhtaanapitopalveluiden järjestämistavan valinta Johtoryhmä Dnro 455/ /2016

Mannervesi TA 2016 Strateginen päämäärä: Edistää kustannustehokkuutta, tuottavuutta ja vaikuttavuutta Strategiset tavoitteet: Käynnistetään selvityksiä (1-2) kustannustehokkaimman palvelutuotannon löytämiseksi Keskeinen keino: Selvitetään yhdessä talous- ja hyvinvointipalvelujen kanssa ravitsemis- ja puhtaanapitopalvelujen järjestämistapojen vaihtoehdot. Mittari ja tavoitetaso: Käyttömenojen pysyvä aleneminen 0,4 milj. €/v

Mannervesi Järjestämisvaihtoehdot Nykytilanne Parannettu nykytilanne Oma yhtiö Yhteinen yhtiö Ulkoinen palveluntuottaja

Mannervesi Vaihtoehtoja Nykyinen organisaatiorakenne –ravitsemis- ja puhtaanapitopalvelut –tulot ja menot budjetoitu nettoperiaatteella lautakuntatasolla (sis. myös tekninen hallinto ja tilapalvelut), henkilöstömenot erikseen sitovia Parannettu nykytilanne –1-2 talousarvio-organisaation osaa –Oma nettobudjetointi –Taseyksikkö – liikelaitos? Oma yhtiö –Salon kaupunki omistaa 100 % –Voi / pitää tuottaa palveluja myös muille asiakkaille.

Mannervesi Vaihtoehtoja jatk. Yhteinen yhtiö julkisten omistajien kanssa –Mahdollisia muita omistajia: Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, naapurikunnat, muut kunnat. –Voi / pitää tuottaa palveluja myös muille asiakkaille. –Toimintaa muuallakin kuin Salossa. Arkea haluaa keskustella tästä vaihtoehdosta. Palmiakin on kiinnostunut, mutta ilmeisesti mieluummin tarjoamaan. Ulkoinen palvelutuottaja –Osittain tai kokonaan yksityisessä omistuksessa. –Valitaan kilpailutuksen kautta. –Liikkeenluovutus.

Mannervesi Tutkittavia asioita Mitä palveluja tämä koskee? –Nykyiset ravitsemis-ja puhtaanapitopalvelut –Nykyiset, mutta ei sote:n ravitsemispalvelut? –Sote:n laitoshuolto (=puhtaanapito)? Mikä jää ennalleen ja mikä muuttuu? –Työn tekijä/teettäjä? –Työvälineet? –Raaka-aineet? –Tilat? –Keskuskeittiön saneeraus voi ratkaista paljon.

Mannervesi Lopuksi Johtoryhmä ohjaa selvitystä Kh:n ja teklan yhteinen iltakoulu evästää työtä Työ helmi-syyskuu 2016 Kh:n ja teklan yhteinen iltakoulu arvioi selvitysä Päätökset loka-joulukuu 2016 Siirtyminen valittuun toimintatapaan alkaa Kaikissa vaihtoehdoissa lopullinen maksaja on Salon kaupunki.

Mannervesi Työsuunnitelma ver –Työsuunnitelmaluonnos vko 6 –Johtoryhmän 1. käsittely Työsuunnitelman käsittely –Tekninen lautakunta Tilannekatsaus –Johtoryhmän 2. käsittely Työn tavoite Työsuunnitelma Selvitettävien vaihtoehtojen rajaus –Kh:n ja teklan yhteinen iltakoulu Johtoryhmän valitsemien vaihtoehtojen alustava arviointi –Johtoryhmän 3. käsittely vaihtoehtojen tarkastelu eri näkökulmista (tarvittaessa valmisteltu eri alatyöryhmissä) Henkilöstön kuuleminen eri vaihtoehdoista Arvioidaan vaihtoehtojen selvityksiä Valitaan lopulliset vaihtoehdot (1-3 kpl) –Johtoryhmän 4. käsittely Lopullinen raporttiehdotus valmis / ehdotus tulevasta toimintamuodosta –Kh:n ja teklan yhteinen iltakoulu Toimintaehdotus käsittelyyn sisältäen yt-menettelyn –Kaupunginhallitus päättää esittää XXX kaupunginvaltuustolle –Kaupunginvaltuusto päättää XXX – siirtyminen valittuun toimintatapaan alkaa