KAINUUN UUSI SAIRAALA Suunnittelu ja asiakasyhteistyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Parempi Arki Väli-Suomen toiminnallinen sote-integraatio -kehittämishanke Hallinnoija Etelä-Pohjanmaan shp hankejohtaja Erja Oksman, ylilääkäri.
Advertisements

© Talent Vectia Toteutuksen tiekartta Innokylä 2.1 -päivitys.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osakokonaisuus Ohjausryhmä Projektipäällikkö Leila Mukkala.
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
1 PERUSTERVEYDENHUOLLON YKSIKÖIDEN JA THL:n VERKOSTOTAPAAMINEN
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
CAVE – työskentelytapa: prosessi, muutokset, lopputulos Tiina Yli-Karhu, suunnittelukoordinaattori Jyrki Jääskeläinen, arkkitehti.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Johtaja Leila Helaakoski Pohjois-PohjanmaanTE-keskus EAKR-seurantakomitea
Kati Aikio-Mustonen ja Raija Kumpula Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus jakaantuu kolmeen toimintayksikköön  Lapin yksikkö  Oulun yksikkö.
1 Prisma Työelämäyhteistyö Kajaanin ammattikorkeakoulu Innovaatio- ja yrittäjyyskeskus Innova KOKO-ohjelma 20 innovatiivista.
Kanta-Hämeen Sote III Ajankohtaiskatsaus Kanta-Hämeen alueverkosto Jukka Lindberg Projektipäällikkö Hämeen liitto Hämäläisten hyväksi – Hämeen.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
EVICURES -hanke Kari Saarinen Ylilääkäri, toimintayksikön johtaja, projektipäällikkö HANKESEMINAARI Seinäjoki.
Yhteistyöllä hyvinvointia Erityisasiantuntija Marjo Riitta Tervonen Yhteistyöfoorumi Kajaanissa.
Vaikuttavuuden arviointi
Kuntoutusta uudistamaan kuntoutujan etu edellä
Innovatiivisen hankintaosaamisen seuraavat askeleet Juha Koivisto, THL
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
Smart Tampere Tero Blomqvist © SRV/Studio Libeskind.
Hangon kansallisen kaupunkipuiston hoito- ja käyttösuunnitelman luonnos Verkostotapaaminen
Tervetuloa Innokylään
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Kantasairaalahanke Tukipalveluiden tavoitteet projektiryhmän kokous 8
Tulevaisuuden kansalaistoiminta – ekosysteemi ja uusi tapa toimia
ISER toimintamalliryhmä
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Tervetuloa Innopajaan
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Yliopistojen intrapäivä
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kaupungin tilojen yhteiskäyttö ja siihen liittyvät palvelut
Yhdessä olemme ENEMMÄN
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
OT-keskus Erityistaso
Lisää osallisuutta elämään ja työhön Hanketukipäivä 3. 2
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
ProSOS hanke aikuissosiaalityössä
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Mielenterveys ja päihdestrategia 2012
Lapin sosiaalityön kehittämisyksikkö
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
palvelutarpeen arvioinnin toimintakuvaus
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
OY-Oamk-yhteistyön organisointi
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
PoSoTellen kohti tulevaisuutta
Annukka Harjula, kokemusasiantuntija
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukeva toimintakulttuuri 20. 3
Maakunta- ja sote-uudistuksen jälkeen
Esityksen transkriptio:

KAINUUN UUSI SAIRAALA Suunnittelu ja asiakasyhteistyö

KEHITYSVAIHEEN ETENEMINEN 1. Käyttäjälähtöinen suunnittelu (käynnissä): Huonetilaohjelmien laatiminen Tyyppitilojen laatiminen Vaatimusmallien tuottaminen Käyttäjälähtöinen vuorovaikutteinen suunnittelun ohjaus, joka jatkuu myös ehdotussuunnittelu- ja yleissuunnitteluvaiheissa 2. Masterplan suunnittelu (valmistuu 15.8.) Yksikköjen kokotiedot Kuntotutkimukset ja soveltuvuustutkimukset Yksikköjen keskinäisten suhteiden tutkiminen Logistiikan tutkiminen Kokonaisuuden kokoaminen Mahdollisten vaihtoehtosijaintien tutkiminen Alustavat päävalinnat: kerroskorkeus, kerrosten määrä, palorajat, moduulimitoitus

KEHITYSVAIHEEN ETENEMINEN 3. Ehdotussuunnittelu (päättyy ) Suunnitteluvaihtoehtojen vertailua ja arviontia Keskeisten suunnitteluratkaisujen valinta Kuilujen paikat, tekniset tilat Runkomateriaalin valinta, perustamistapa, puunkäytön laajuus, julkisivurakenne 4. Yleissuunnittelu (alkaa ja kestää kehitysvaiheen loppuun saakka) Yleissuunnittelua suunnittelupaketeittain Toteutusaikataulujen laatiminen Hankinta-aikataulun laatiminen Tuotantosuunnitelmien laatiminen Rakennuslupa-asiakirjojen valmistelu Tavoitehinnan laskenta ja ohjaus (käynnissä ja jatkuu kehitysvaiheen loppuun saakka) Kustannuslaskelmia tehdään koko kehitysvaiheen aikana ja niitä tarkastellaan neljässä eri tarkistuspisteessä

KONSEPTIN YTIMET 1.Päivystys ja kiireellinen hoito, ”kuuma sairaala” –Yhteispäivystys, päivystysosasto, teho- ja valvonta, synnytys ja vate, leikkausyksikkö 2.Kiireetön hoito –Perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon vastaanotot, päiväsairaala, toimenpiteet –Poliklinikka-alueella lähekkäin paljon yhteistyötä tekevät erikoisalat 3.Osastosairaala –Perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon vuodeosastot –Akuuttigeriatria, vaativa kuntoutus –Psykiatria 4.Tukipalvelut –Kuvantaminen, laboratorio, apteekki –Logistiikka, ruokahuolto, hygienia

TOIMINTALINJAUKSIA – ARVOA ASIAKKAALLE Kuntouttava ja turvallinen hoitoympäristö ”Mahdollisimman valmiiksi yhdellä kertaa” –Asiakas saa palvelut sujuvan virtauksen tehokkuudella Kuntoutus kaikissa toimissa –”Kaikkien vastuulla”, erityispalvelut Tukipalveluilla sujuvuutta ja tehokkuutta –Automatisointia, älykkäitä ratkaisuja –Ammattiryhmien työpanos ydinosaamiseen

TILAPERIAATTEITA Hukka pois –Turha liike, ylivarastointi, vähän käytössä olevat tilat Esteetön ja turvallinen ympäristö –Helppokäyttöisyys Yhden hengen potilashuoneet –Turvallisuus ja viihtyisyys Standardoidut tilat ja varusteet –Tehokkuus, joustavuus, turvallisuus Tilojen yhteiskäyttöisyys –Yksiköillä yhteisiä odotustiloja, kokoushuoneita ja monitilatoimistoja

Liikennevirrat

Periaatteet - kuuma ja elektiivinen sairaala

Area total m2. Current buildings tot m2, of which in hospital use m2. Main buildings built Extensions 1993, 2010, 2013.

Kehittäjäasiakastoimintaa käynnistetään yhdessä SOSTEn kanssa –järjestöjen kautta kootaan asiakasryhmiä ja mahdollistetaan yhteiskehittämiseen osallistuminen –Asiakkaat ovat mukana suunnitteluryhmissä tarvittavina ajankohtina - > vuoropuhelu sairaalatoimijoiden kanssa. Kehittäjäasiakastyöskentely 3-portaisen mallin mukaan: 1. Yleisen tason hankeinfo yhdistettynä pienimuotoiseen työpajaan: –Hankkeen tavoitteet, –Suunnitelmatilanne –Esittely suunnittelumenetelmistä ja työtavoista 2. Työpajassa tunnistettujen tilojen tarkempi jatkokehittäminen kahdella tavalla: –Asiakkaat kohderyhmänä, sairaalatoimijat mukana (esim. odotustila) –Sairaalatoimijat kohderyhmänä, asiakkaat mukana (esim. tehohoitopaikka) 3. Osallistuminen valikoitujen työryhmien työskentelyyn, roolina asiakasnäkökulma Ehdotus kehittäjäasiakastoiminnasta