KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KDK:n Kansallisen näkymän ryhmän työskentelystä
Advertisements

Finnan tunnusluvut, luonnostelua (esitystä päivitetty 2.9.) Finnan konsortioryhmä 3.9. Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
KDK-asiakasliittymä – linjauksia 2012 Keskuskirjastokokous Kristiina Hormia-Poutanen.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortioryhmän kokous
Artikkelisuosittelija bX Väinö Ala-Härkönen Kansalliskirjasto / kirjastoverkkopalvelut.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleiset kirjastot - Mukaantulo Erkki Tolonen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Finna-tilannekatsaus sis. työpaketit
Finnan käyttötilastot ja tilastotietojen käyttö Heli Kautonen, Markku Laitinen
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Selviytyjät: Primo Central Index Kirjastoverkkopäivät Jussi Brunberg & Anna Pienimäki.
Finna-tilannekatsaus
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut UKJ business-malli ja korkeakoulujen sisäinen viestintä AMKIT-Linnea yhteiskokous Kristiina Hormia-Poutanen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Finnan käyttötilastot ja tunnusluvut Heli Kautonen, Markku Laitinen, Aki Lassila
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kuvailun muutoksen ohjaus Ryhmien roolit KUMEA:n kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Esitys: Finnan metatiedolle CC0-lisenssi Tapani Sainio Finnan konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Axiell rajapintakatsaus Bjarne Beckmann.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-projektisuunnitelma 2015 ja siirtoresursointi 2015–2016 Konsortioryhmän kokous Kristiina Hormia-Poutanen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan tunnusluvut Timo Laine 23. huhtikuuta 2015.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Organisaatioiden yhteistyö, Finna- konsortio ja Finna-viestintä Palvelusuunnittelija Maria Virtanen Finna-koulutus.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Mukaan Finnaan - mukaantuloprosessin vaiheet Finna-koulutus Palvelusuunnittelija Susanna Eklund Kansalliskirjasto.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-Facebook Finnan viestintä- ja markkinointi -työpaja
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä ja markkinointi tiedottaja Heidi Mustajoki
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen Finna-konsortio Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja
KANSALLISKIRJASTO Finna 2020 Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Kristiina Hormia-Poutanen Finna-konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arkistojen mukaantulon tilanne Finnassa Konsortioryhmän kokous Piia Naukkarinen.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Finnan viestintä ja markkinointi
Finnan konsortioryhmä Susanna Eklund ja Heli Kautonen
Finnan viestintäkatsaus
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Finnan viestintä ja markkinointi
Finnan ulkoasu uudistuu
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Juniorigolfkampanja 2014.
Finnan viestintäkatsaus
Uudella ilmeellä kohti käyttäjää
Finna-tapahtumat syksyllä 2015
Hyvinvointitiimit – I työpaja
Finnan konsortioryhmä Susanna Eklund ja Heli Kautonen
Finna-tilannekatsaus
Organisaatioiden yhteistyö
Finnan viestintätyöpaja
Julkaisuneuvotteluiden tilanne
Finnan konsortioryhmä Susanna Eklund ja Heli Kautonen
Finnan viestintä ja markkinointi
Organisaatioiden yhteistyö
Finna Educa-messuilla 2018
Finna-tilannekatsaus
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Tiedotustilaisuus
Finna-tilannekatsaus
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Aineistojen kuratointi Finnassa
Esityksen transkriptio:

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous Heli Kautonen

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähtökohtia  Haasteet:  Ihmisten ja median huomiota vaikea ennustaa ja mahdoton hallita  Hyvä uutinen ei ole uutinen!  Lobbaus on ihmissuhdetoimintaa, joka vie aikaa (tai rahaa)  Finna-organisaatioiden vaihtelevat markkinointiresurssit  Finna-toimiston tehtävänä markkinoida sisäänpäin (organisaatioiden mukaantulo) ja ulospäin (finna.fi:n tunnettuus)  Toimintatapa Finnan markkinoinnissa ulospäin:  Kaikki markkinoivat yhteistä Finnaa  Sisällöt edellä (ne kiinnostavat enemmän kuin mikään systeemi)  Toiminnan kautta (se että jotain tapahtuu, on kiinnostavampaa kuin se että jotain on olemassa)  Verkostoja hyödyntäen: osallistuvat organisaatiot ja some  Finna-toimisto auttaa brändiasioissa: logot, pohjia, yhteyksiä, jne.

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tilannekatsaus  Finnan markkinointitoimenpiteet 2015  Finna-facebook avattu joulukuussa 2014  Kirjastopäivät 10.– > yleisten kirjastojen mukaantulo  Helsinki Design Week  Artikkelit, blogikirjoitukset, uutiskirjeet, esitelmät, verkkosivut ym.  Viestintätyöpajat  ja  Kokemuksien ja näkemyksien jakaminen osallistuvien organisaatioiden kesken  Yhteiset käytännöt ja mallit jakoon  Brändinrakennuksen periaatteet, esim. Finna.fi

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Seuranta  Finna Kansalliskirjaston mediaseurannassa  Osumia 1.1.– kpl  Finnan facebook-sivu  775 tykkääjää , kasvuvauhti 10/vko  Keskimäärin 175 katsojaa/päivitys  Suosituimmat päivitykset Finnan Facebook-sivulla: 1. Edith Södergrannin kuvat , SLS (4300 näyttöä) 2. Jouluvalko-perinne , Museovirasto (2500 näyttöä) 3. Autochrome-kuvat , HKM, (1500 näyttöä)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Miten tästä eteenpäin?  Painopiste mukaatuloista käyttäjiin ja mediaan  Finna-strategian 2017–2020 linjaukset  Voimavarana osallistuvien organisaatioiden verkosto ja kaikki Finna-näkymät (“Finna-parvi”)  Edellytyksenä hyvät kumppanuudet (mm. markkinointi- materiaalit, tapahtumat) ja pitkäjänteinen suhdetoiminta  Kehitettävää: verkostomaisen markkinoinnin ja julkisuuskuvan hallinta →Syksyllä 2015: viestintäsuunnitelma →Uudelle strategiakaudelle laajempi viestintäohjelma/-stategia