Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu 2011 230311 Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
AKTIIVINEN ARKI Kuntouttava ryhmätoiminta
Advertisements

Painonhallinta ja lihavuus
PAKKAUSMERKINNÄT KERTOVAT TUOTTEISTA
Haluathan jakaa terveyttä ja hyvinvointia perheellesi ja läheisillesi - Nyt se on hyvin helppoa ! Natural Wellness -merkki on tae siitä, että tuotteet.
Suomalaisen ruuan brändit ja laatutekijät
Isi tuli! Vastuullista isyyttä tukeva vertaistukiryhmä
JohtajuusBarometri Mikä suomalaista yritysjohtajaa askarruttaa?
Syyskokouskierros 2010 Päivi Fallström.
NOPS – hanke Hyria Karankatu 3-5 NOPS -seminaari
Eläinsuojeluasiamies ja tulevaisuuden haasteet Tuotantoeläinten hyvinvointiseminaari Jyväskylä Sari Salminen.
Vegaani Elämäntapa, jossa vältetään kaikkia tuotteita, joissa on eläinperäisiä aineksia tai joiden tuottamisessa on loukattu eläinten oikeuksia elämään,
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
NALLE PUH.
Millainen suomalainen talous ostaa kalaa – ja mitkä tekijät myötävaikuttavat ostokäyttäytymiseen Kimmo Rintakoski.
Puhdas vesi jokaiselle lapselle
Ravinto ja lepo Daniela Lönnqvist Vivacore
Turun kaupungin kestävät hankinnat
Pajuniemi Oy ja Krunex Oy Luomu ammattikeittiöissä.
Harjoitus – Monikon genetiivi
S ysteemianalyysin Laboratorio Sosiaalifoorumi Tommi Kauppinen TKK Vegaanitko oikeassa? Kotimaisten elintarvikkeiden materiaalipanokset ja niiden.
Ilmastovastuullinen ruokakaappi ja ravitsemus Päivi Mattila
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Kulutusväittämiä Elena Saarikallio, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus.
RUUAN TURVALLISUUS SUOMALAISESSA RUOKAKETJUSSA
Hallitusohjelman teemat, ehdotuksia 1. Johdanto Pirkkala huolehtii alueensa asukkaiden hyvinvoinnista itsenäisenä kuntana. Toteutamme kestävän.
Makupaloja Suomesta. Tilaisuuden nimi Päivämäärä Esittäjän nimi Organisaatio.
Yrittäjyys maaseudulla Kevät Maaseudun merkitys Maaseudun merkityksen uskotaan kasvavan tulevaisuudessa Maaseudun kehittämistä kannatetaan vahvasti.
PAIKALLINEN HYVINVOINTI
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
Sydämen ja omantunnon lautanen Tavoitteena ekologinen ja eettinen ruoka Vihreiden ruokapoliittinen linjapaperi Hyväksytty puoluehallituksessa
 Hyvinvointi on ihmisen fyysistä, psyykkistä, sosiaalista, emotionaalista ja hengellistä hyvää oloa  Hyvinvointi syntyy ihmisen itsensä, hänen läheistensä,
Vaihtoehdot session 12 oph 1 Vauvan pitäminen Sijaisvanhemmuus Adoptio Abortti.
Onni kutsuu kylään -hanke toteuttaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaa 2007–2013 ja sitä rahoittavat Varsinais-Suomen ja Satakunnan ELY - keskukset.
RUUAN REITTI: LIHA SUOMALAISIA TUOTANTOELÄIMIÄ LIHAA LAUTASELLE Suomessa käytetään lähinnä lypsylehmistä, nautakarjasta, broilereista, sioista ja lampaista.
©Think If Laboratories Oy 2012 Nets Finland Oy – Tutkimus verkkomaksamisesta– © Think If Laboratories
Kertaus 1. Miten ihastuminen eroaa rakastumisesta? 2. Millä eri tavoilla seurustelussa voi pettyä? 3. Milloin on valmis seurustelemaan? 4. Millainen on.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Koko kurssia koskeva seurantatehtävä
BerryGrow –hankkeen tavoitteet ja toimenpiteet
Kanuunan teemaseminaari SALO
Ihmisen vaikutus ilmaston lämpenemiseen on tosiasia.
PUSU Uutta ja vanhaa kasvisten käytössä.
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Yliopisto professorin työnantajana -selvitys 2016 Focus Master Oy 8. 8
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Free from tuotteet S-ryhmässä kasvava tuoteryhmä
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
SINUS-MILIEUS Markkinointiprosessin punainen lanka
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Mustiala luomuun ?.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
Suoramyynnissä mahdollisuus
Luonnonvarakeskus – pohjaa biotaloudelle
Hanasaari ruotsalais – suomalainen kulttuurikeskus
Maaseutuohjelma hyvinvoinnin tekijänä
Broilerit ja kanat.
Hipster Negroamaro 2016 Tuotetiedot Tuottaja: Maa: Italia Alue: Puglia Ala-alue/Luokitus: Puglia Alkoholiprosentti: 13% Rypaletyyppi: Negroamaro 100%,
Hipster Negroamaro 2016 Tuotetiedot Tuottaja: Maa: Italia Alue: Puglia Ala-alue/Luokitus: Puglia Alkoholiprosentti: 13% Rypaletyyppi: Negroamaro 100%,
Päijät-Hämeen Salibandyseura ry
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Marsalkka Luomu Golden Ale (suodatettu) 4,6%
Kuulas Luomuomena 4,7% kuiva siideri
:,: Kaikki, joita Henki johtaa, saavat nimen: lapsi Jumalan. :,:
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa.

Tutkimukset hankkeen tukena Yhteenveto aiemmista tutkimuksista Minna Kantén ja Kuule Oy Ryhmä- keskustelut Kuule Oy Luomu- barometri / 1000 vastaajaa TNS-Gallup ja Kuule Oy Kuluttaja- paneeli Nielsen Oy

Tykätään

Puhtaus vetoaa Lapset syö ne välillä kauppakassistakin, niin ihan sen takia oon siirtynyt niissä pelkästään luomuun.

Yli 50% mainitsee puhtauden

Puhtauden lisäksi kaikkea hyvää TOTAL (n=1017) %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 % Ympäristön hyvinvointi Puhdasta Tuotantoeläinten hyvinvointi Lapsille hyvä vaihtoehto Luomu tarjoaa aitoja ja puhtaita makuja Luomutuotanto vaikuttaa myöntei- sesti maaseudun kehittymiseen Luomun ostaminen tuo tunteen siitä, että toimii oikein Luomu on nykyaikaista, fiksua kuluttamista Luomuruoka maistuu herkulliselta Täysin samaa mieltä = 765En samaa / enkä eri mieltä = 432Täysin eri mieltä = 1

Luomun tunnelmat MAASEUTU SUOMALAINEN LUONTO KOTOISAA VAPAUS HARMONIA LAPSI JA TULEVAISUUS KIIREETTÖMYYS AITOUS YHTEISÖLLISYYS SADONKORJUU OMIEN KÄTTEN TYÖ JUURET

Luomukäyttäjä-kuva Mukavasti toimeentuleva 72% Vastuullinen 71% Yhteiskunnalli- sesti aktiivinen 71% Ruokaharrastaja 67% Järkevä 64% Edelläkävijä 63% Nuori 61% Onnellinen 52% Kaupunkilainen 58%

Ei-käyttäjäkuvassa tyypillistä Iäkäs 37% Säästäväinen 52% Vähävarainen 57%

Pienimuotoista toimintaa 79% Vastuuta kantavaa 77% Omasta terveydestä välittävää 77% Hyvää elämää 70% Perinteitä vaalivaa tuotantoa69% Läheisten hyvinvoinnista välittävää67% Luomun ilmapiiriin sopii…

Ostetaanko? Luomuliitto / Nielsen Homescan 2010

Suomalaiset taloudet luomutuoteostajina Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

Luomutuoteostojen jakautuminen – 7% ostaa 54% Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

Aktiivikäyttäjän profiili Naiset Neljän hengen taloudet Yli 35 –vuotiaat Pääkaupunkiseutu

Luomutuoteostot vuodessa noin 33€ / talous Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

Hedelmät ja marjat 10 % Luomuostoskärryn sisältö Vihannekset, juurekset ja sienet 15 % Kanan- munat 5 % Tuore liha, siipikarja ja lihavalmisteet 13 % Leipomo- tuotteet 8 % Pakatut elintarvikkeet 19 % Maitotalous- tuotteet 25 % Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

Luomuostoskärryn koko 1,2 % kaikista elintarvikeostoista Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

Miten koriin enemmän luomua?

Hinta tuntumaan perustellulta

Yhteistyöllä Luomu helpommaksi ostaa kaupasta Luomu houkuttelevampiin pakkauksiin Luomu-brändi arvokkaamman tuntuiseksi

Kehitämme asiakkaidemme viestintää. Kuuntelemme ja saamme kohderyhmät kuulemaan. Anne Leppänen Seija Kurunmäki