BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi - 2015. BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TVT –strategian luonnos TVT –strategiaryhmän luonnos uuden Kasvatus- ja opetustoimen TVT – strategian pohjaksi.
Advertisements

Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
6AIKA-OHJELMAN TILANNE JulkICT-ohjausryhmälle Ville Meloni – 6Aika-toimisto.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Virtu.fi Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus.
Digitaalisten oppimisympäristöjen ja mobiililaitteiden käyttö opetuksessa Teemu Vepsäläinen
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Kaksoistutkintoilta Ylioppilastutkinto
Arviointi osana oppimisprosessia
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Lukiolaisen itc.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Proficom.
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Opeka-kyselyn tulokset
Ohjelma Kahvit, avaus Lisenssin tuotteistaminen, Chess Events, muut liiton ajankohtaiset (Juha Sundelin) Palvelut seuroille (Aleksi.
Osana sivistysteknologiaa
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Datan ja aineistojen avaaminen
Saavutettavuusinfo korkeakouluopiskelijoille
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Internetin käyttö opetuksessa
Finna-tilannekatsaus
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 9 agenda Yhteenveto.
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Mikä tai mitä on Youtube?
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Muutokset matematiikan opetuksessa
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
GDPR:n hyvää syksyn alkua
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Verkko-oppimisympäristöjen käytettävyyshaasteita
Omnia.fi/yhteishaku.
Opinnäytteiden sähköinen arkistointi yliopistoissa
Esitys maakunnan rekrytointipalvelusta
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
OPO2 Jatko-opinnot ja työelämä- luennot
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi

BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä omilla laitteillaan. Aikuislukioiden oppimisympäristöt ovat avoimia ja laitteista riippumattomia.

Toiminnot HankinnatLähiverkkoOppimisympäristötYlioppilaskirjoituksetLaitekirjastoHenkilöstön koulutusOpiskelijoiden perehdyttäminen Ohjaavat tekijät Tutkinnon vaatimuksetBYOD-infraVapaa kirjautuminenLaitteistoriippumattomuusErityistarpeet, häiriötValmiudet opiskelijoiden ohjaukseenValmiudet verkkoon

Lähtökohtana avoin verkko Koulurakennuksessa nopea kiinteä tietoliikenneverkko Koulun tiloissa lähiverkkona avoin langaton verkko – Opiskelijoilla mahdollisuus liittyä verkkoon omilla laitteilla – Langaton verkko kattaa kaikki tilat – Riittävä määrä vahvoja tukiasemia (suurtehotukiasemat)

Sähköiset palvelut opiskelijalle hallinto-ohjelman rajapinnat mobiilit oppimisympäristöt mobiilikäyttöiset verkkosivut pilvipalvelut (tiedostojen jakaminen) sähköiset oppimateriaalit (koulun tuottamat) sähköposti (ei välttämättä koulun tuottamana) kalenteri (ei välttämättä koulun tuottamana)

Sähköistyvä ylioppilastutkinto, ohjeita opiskelijalle Ylioppilastutkinnon ensimmäiset sähköiset kokeet tehdään syksyn 2016 tutkintokerralla. Ylioppilastutkintolautakunta on määritellyt, että ylioppilaskokelaan tulee suorittaa sähköinen ylioppilaskoe omalla koneellaan. Aikuislukiossa tullaan lisäämään tietotekniikan käyttöä opetuksen tukena ja samalla sähköisten oppimisympäristöjen käyttöä laajennetaan. Kouluilla on määrä opetuskäyttöön tarkoitettuja päätelaitteita. Tavoitteena on, että opiskelija hankkii itselleen opiskelussa tarvittavat laitteet. Ylioppilastutkintolautakunta on määritellyt tämänhetkiset minimivaatimukset ylioppilaskokeessa käytettävälle päätelaitteelle. Vaatimukset löytävät osoitteesta Opiskelun aikana opetuksessa voi hyödyntää erilaisia laitteita älykännyköistä tabletteihin: lähes millä tahansa verkkoyhteyden ja internet-selaimen omaavalla laitteella on mahdollista käyttää sähköisiä oppimisympäristöjä ja opetusmateriaaleja. Ylioppilastutkinnon suorittamista varten kuitenkin tarvitaan edellä mainittujen vaatimusten mukainen laite.