OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi 
LUVALLISET POISSAOLOT
PIIRIEN TOIMINTAOHJEET
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
Uusi Humak Jukka Määttä, kehittämisjohtaja
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
© Humanistinen ammattikorkeakoulu NY-opinnot Turussa Annika Mäkelä Humanistinen ammattikorkeakoulu Kulttuurituotannon koulutusohjelma
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Seuratoiminnan kehittäminen
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
Martti Heinonen ORIMATTILA – KYLÄJOHTOKUNNAT VUONNA 1989 VAPAAKUNTAKOKEILU ALA-ASTEIDEN JOHTOKUNNAT LAKKAUTETTIIN PERUSTETTIIN KYLÄJOHTOKUNNAT.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
Hannu Taskinen Yleisten kirjastojen neuvosto Maakuntakirjastokous Kuopiossa YLEISTEN KIRJASTOJEN NEUVOSTO TAUSTA, SÄÄNTÖUUDISTUS JA TOIMINTA.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Palaute- ja arviointi- vuosikello palaute keskustelu kehittäminen
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Päivähoidon osallisuusfoorumi Alustava suunnitelma
Tiedonlaadun kehittämisen ja tietojen tarkastamisen palvelut.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Pohjois-Karjalan Järjestöasiain neuvottelukunta JANE Hanna Kääriäinen
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
Varsinais-Suomen maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) koulutusjaosto.
Henkilöstön teemapäivä KOOVEE AJANKOHTAISTA Tekijä, pvm.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Vip-opiskelija ja opiskelijafoorumi. Opiskelijafoorumien perustaminen jokaiseen opetuspisteeseen Tavoitteena opiskelijoiden äänen kuuleminen ja vaikutusmahdollisuuksien.
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
Vinkkilista hyvän yhteistyön rakentamiseen järjestön luottamusjohdon ja operatiivisen johdon välille Vinkit poimittu OK-opintokeskuksen ja SOSTEn järjestämässä.
HEKA MAUNULA TALOTOIMIKUNNAT TERVETULOA!
Hae mukaan JC-kiltaan! Seuraavat paikat haussa :  Kansainvälistymisvaliokunta  Palveluvaliokunta  Teollisuusvaliokunta  Laita hakemuksesi.
Keskustan politiikka keskustan kunnallispolitiikkaa johtaa kunnallisjärjestö kunnallisjärjestö hyväksyy kunnallisvaaliohjelman, ohjaa valtuustoryhmän nelivuotiskauden.
LOHJAN KAUPUNGIN UUSI ORGANISAATIO Uudet ideat siirretty hallintosääntöön Alueiden johtokunta
KOKOUSTAITO Oletko koskaan osallistunut kokoukseen?
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Laatutyön organisointi Kemi-Tornion amk:ssa
Hinnerjoen Metsästysseura Salo-Veikot r.y.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020 ja sen toimeenpano - Kori 3: Tiedon jalostaminen ja tiedolla johtaminen.
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Tavoitteet ja arviointi
Yhteistoiminnallinen kokous
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Karhulan Urheilijat johtokunta
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Kouvolan seuraparlamentti
Nuorisotyön laadun ja menetelmien kehittäminen Osaamiskeskus Kanuunan TOIMINTAPERIAATTEET Kanuuna-seminaari Jyväskylä
Marttayhdistyksen vuosikello
Esityksen transkriptio:

OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava

KEHITYSHISTORIA ·Toiminta organisoitiin nykymuotoiseksi v alussa ·Sitä ennen oli vastaavan tyyppistä toimintaa joillakin kampuksille, esim. Kuopiossa Humakin alusta alkaen (1998) HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 2

RYHMÄÄN NIMEÄMINEN ·kaikki vuosikurssit ja niiden koulutusohjelmat erikseen valitsevat 1-3 edustajaa laaturyhmään (varajäsenet) ·myös aikuisryhmät voivat valitsevat edustajansa ·ryhmään valitaan jäseneksi koko opiskelujen ajaksi mutta siitä voi jäädä pois HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 3

KOKOUKSET * kokouksia pidetään kerran kuukaudessa, ainakin kerran jakson aikana * Puheenjohtaja ja sihteeri: -ryhmä valitsee keskuudestaan -voi olla myös kiertävä * kokouksissa paikalla ainakin yksi koulutusohjelman vuosikurssin edustaja HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 4

RYHMÄN TOIMINNAN KOORDINAATIO ·koordinaatiovastuu alueen koulutussuunnittelijalla / - päälliköllä ·kokouksissa paikalla vähintään yksi henkilökunnan edustaja HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 5

RYHMÄN TOIMENKUVA ·tehtävä: opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen ja kampuksen toiminnan laadun kehittäminen ·kokouksissa käsitellään opiskelijoiden esiin nostamia opetusta ja opiskeluympäristöä koskevia asioita ·yksittäisen opintojakson sisältöön ja pedagogiikkaan liittyviä asioita voidaan harkinnan mukaan käsitellä HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 6

TYYPILLISIÄ KÄSITELTYJÄ ASIOITA: *tilakysymykset: sisätilaongelmat, luokkatilojen kunto ja varustus, opiskelijoiden taukotilat yms. *opetuksen laatu: arviointien, tiedottamisen ajantasaisuus *opetuksen kehittämiseen liittyvät ideat *kampuksen sisäisen viestinnän kehittäminen *ruokapalvelujen kehittäminen HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 7

HUMAKIN RAKENNEMUUTOS ·Humakin rakennemuutoksen kampuskohtaisessa suunnittelussa opiskelijoita edustavat (ainakin) opiskelijoiden laaturyhmien jäsenet *koskee sekä jatkavia että lakkautettavia kampuksia HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 8

ASIOIDEN EDISTÄMINEN ·kokouksessa sovitaan, kenen vastuulla on asioiden eteenpäin vieminen ·Esim. mikäli asia koskee tiettyä lehtoria, saatetaan kyseinen asia lehtorin tiedoksi HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 9

TIEDOTTAMINEN RYHMÄN KESKUSTELUISTA JA PÄÄTÖKSISTÄ ·kerrotaan suullisesti omalle vuosikurssille ·muistio alueyksikön / kampuksen foorumille, opiskelijafoorumille ·jokaisen jakson alussa tiedotustilaisuus ·kampuskohtaisissa infotilaisuuksissa tiedottaminen HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU 10