Yliopistoyhteistyö palvelujen kehittämisen tukena Erikoistutkija Lea Hennala Lappeenrannan teknillinen yliopisto Lahti School of Innovation Peikko mummolassa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
Advertisements

KOKO KYLÄ KOULUNA: ILMIÖPOHJAINEN OPPIMISKOKONAISUUS KULTTUURIHISTORIALLISEN MOBIILIPOLUN RAKENTAMINEN YHTEISÖLLISENÄ OPPIMISPROJEKTINA Raikun koulun oppilaat,
Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Peikko Mummolassa- toimintamallin jalkauttaminen Lahden kaupungin kotihoidossa Lahden kaupunki Kotihoito Palveluesimies Kati Liikonen.
Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
Yhteistyöpäivät Helsinki
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
Yhteistyösopimuksen laadinta
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työntekijöiden, yritysten ja yrittäjien sopeutuminen muutoksiin
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Tervetuloa Innokylään
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Muotoilija (ylempi AMK)
JulkICTLabs –projekti -asemointia
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
Ohjaamojen monialainen yhteistyö tukee pitkäaikaistyöttömien nuorten hyvinvointia Jukka Lidman, Ohjaamo Forssa.
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Sosiaalialan tehtävärakenne
Suuhygienisti (AMK), 210 op
Tervetuloa Innopajaan
TEPA –projekti ( ) Toiminta, tuotokset ja tulokset
PEIKKO SEMINAARI HAMMASHOITAJA JA SUUHYGIENISTI KOTIKÄYNNILLÄ
Paletti - Palliatiivisen- ja saattohoidon osaamisen vahvistaminen ja rakenteiden kehittäminen asiantuntijayhteistyönä Pohjois-Karjalan maakunnassa
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Ekosysteemifoorumin ratkaisutyöpaja 15. 8
OmaTori ydinkeskustassa torin laidalla, osana muuta palvelukorttelia…
Yhdessä olemme ENEMMÄN!
Varhaisvuosien erityiskasvatuksenhanke 2005 – 2007 VARVEKA
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Kehittämismatriisi Resurssit (miten resursoidaan?)
Lapin sosiaalityön kehittämisyksikkö
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Validointi vapaassa sivistystyössä
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Opinnäytetyö Metodologia Raisa Ilkko.
Verkko-oppiminen ja kehitystrendit meillä ja muualla – Moodlen mahdollisuudet henkilöstön osaamisen varmistajna Mediamaisteri Group PL 82 (Pyynikintie.
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Tulosten raportointi HALLITUKSEN KÄRKIHANKE OSATYÖKYKYISILLE TIE TYÖELÄMÄÄN (OTE) Projektin nimi ja numero SATAOSAA.
Asiakasprosessi hankkeissa
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Research Data Management Agents
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Yliopistoyhteistyö palvelujen kehittämisen tukena Erikoistutkija Lea Hennala Lappeenrannan teknillinen yliopisto Lahti School of Innovation Peikko mummolassa -seminaari

Yliopisto aloitteentekijänä ja mahdollistajana Lea Hennala Peikko mummolassa - seminaari 2 Yhteistyö Lahden kotihoito 2005 (Innovaatiosessio, Hallinto-lehti)

Yliopisto asiakas- ja henkilöstölähtöisten palvelujen kehittämisen osaajana Menetelmäosaaminen asiakkaan ja henkilöstön ”äänen” esille kaivamiseksi palvelujen kehittämisen  ideointi-,  ”tuotekehitys”-,  testaus-  jalkauttamis- ja juurruttamis- sekä  arviointivaiheessa. Tutkimusosaaminen ”äänen” analysoimiseksi informaatiomassasta sekä äänen kuunneltavaan ja hyödynnettävään muotoon saattaminen. Innovaatio- ja muutosprosessien johtamisosaaminen. (Seuraavissa kalvoissa esimerkkejä) Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 3

Asiakkaan äänen esille kaivaminen: virtuaalinen ja avoin ideointiympäristö, kokemustarina Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 4

Ammattilaisen ”äänen” esille kaivaminen: työtarina

Asiakkaan ja henkilöstön ”äänen” esille kaivaminen sekä tarkistaminen ja täydentäminen: tarinateatteri Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 6 Etelä-Suomen Sanomat

Asiakkaan ja henkilöstön äänen muuntaminen kuunneltavaan ja hyödynnettävään muotoon: tutkimusperustainen teatteri, elokuvan sisällöntuottaminen Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 7

Asiakkaan ja henkilöstön äänen siirtyminen tarkoituksenmukaisella tavalla palveluinnovaatioon Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 8 kuva Tero Rantala

Innovaatiot/uudisteet: Peikko mummolassa toimintatapa, toimintatavan esitysmuoto ja tekemisen tapa Asiakkaan ääni  Opinnäytetyöt, joissa mm. haastateltiin ikääntyneitä kotihoidon asiakkaita  Asiakasparlamentti Henkilöstön ääni, kehittäjät  OHH-ryhmä (omin hampain hautaan): suun terveydenhuollon ja kotihoidon työntekijöitä, yliopistotutkijat sekä opettaja ja opiskelijoita lähihoitajakoulutuksesta Prosessin ohjaus  Peikko mummolassa tiimi: suun terveydenhuollon ja kotihoidon esimiehiä/johtoa/työntekijöitä, yliopistotutkijat, lähihoitajakoulutuksen opettaja Uuden toimintamallin jalkauttaminen  ”ensi-illat” suun terveydenhuollon ja kotihoidon henkilöstölle  ”ensivaikutelma”-kysely  HIH-kummit Uuden toimintamallin jalkautumisen arviointi ja ilmenevät kehittämistarpeet  HIH-kummit (työntekijöitä kotihoidosta),  OHH-ryhmä ja Peikko mummolassa tiimi  Opinnäytetyö (AMK) Lea Hennala Peikko mummolassa -seminaari 9

Lights… Camera… Action!