Arja Suominen, viestintä ja yhteiskuntasuhteet, Finnair Lentoliikenneseminaari , Helsinki Finnair ja Suomen lentoliikennestrategia
POHJOLAN YKKÖNEN HALUTUIN VAIHTOEHTO EUROOPAN JA AASIAN VÄLISILLÄ REITEILLÄ 2 X AASIAN LIIKEVAIHTO HELSINGIN ASEMAN VAHVISTAMINEN Finnairin strategia
Aasia-strategia mahdollistaa suomalaisille erinomaiset yhteydet Yhteydet Euroopan kohteeseen 11 Aasian kohdetta Ilman Aasian-strategiaa, Finnair olisi merkittävästi pienempi tai sitä ei ehkä olisi lainkaan Flybe-kumppanuus mahdollistaa alueelliset yhteydet, joita Finnair ei raskaan kustannusrakenteensa vuoksi pysty hoitamaan
Suomi tarvitsee lentoliikennestrategian Mihin Suomessa lennetään? Miten mahdollistetaan kotimaan lentäminen? Millaisia maksuja lentoliikenteeltä veloitetaan Miten turvataan liikennemuotojen yhdenvertaisuus ? Miten kehitetään intermodaliteettia? Miten Suomi kilpailee lentomatkustajista muiden maiden kanssa ja turvaa hub-asemansa? Miten Suomi voi vaikuttaa kansainväliseen regulaatioon? 18/09/2016 Environmental Issues in the Air / Kati Ihamäki
Lentoliikenne Suomessa Suomi on saari, lentoliikenne välttämätöntä Nettomaksaja: tasavertaisuus ja yhteistyö eri liikennemuotojen välillä tarpeen Merkittävä työllistäjä: yli työpaikkaa Elinkeinoelämän stimuloija: merkittävä vaikutus BKT:hen: noin 6 miljardia/v Aasian-strategia kasvun moottori Helsinki-Vantaa rahoittaa maakuntakenttiä Kaukolentäminen subventoi kotimaan lentämistä Kotimaan lentäminen tappiollista – Aluepoliittiset velvollisuudet – miten ratkaistaan? Huomio koko ketjuun: koko ketjun tuottavuutta lisättävä 18/09/2016 Environmental Issues in the Air / Kati Ihamäki
18/09/2016 Environmental Issues in the Air / Kati Ihamäki
Kiitos!