Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Advertisements

Suomen Pankki Euro & talous –lehti (4/2006) Rahoitusjärjestelmän vakaus –erikoisnumero (2006) Tiedotustilaisuus
Poronlihatuotteiden markkinat 2004 Riistan- ja kalantutkimus Kaija Saarni, Leena Aikio, Jorma Kemppainen, Jari Setälä ja Asmo Honkanen.
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Perjantai, 27. kesäkuuta 2014 SOVELTAVAA TUTKIMUSTA TYÖ- JA ELINKEINOELÄMÄN TARPEISIIN Ammattikorkeakoulut osana suomalaista innovaatiojärjestelmää Arenen.
Digibarometri 2014 Huipputason edellytyksillä keskinkertaisia tuloksia. Miten tästä eteenpäin? Petri Rouvinen Etlatieto Oy Seminaari: Mitä mobiilissa tapahtuu?
ROAD-SHOW SOTŠI ”SOCHI 2014” VALTAVA HANKE ALUEEN MATKAILU- JA PALVELUTARJONNAN KEHITTÄMISEKSI UUDELLE TASOLLE 2.
Kainuun digitaalinen tulevaisuus Mikko Setälä
Maahanmuuttajien yrittäjyys ei ole pelkkää pizzaa ja pubeja Maahanmuuttajien yrittäjyys Suomessa on tuoreen väitöstutkimuksen mukaan melko samanlaista.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
VIHREIDEN TYÖPAIKKOJEN MAHDOLLISUUKSIA Ville Niinistö
Kevät 2003 Pörssi-illat 1 Jaakko Pöyry Group yritysesittely.
Pohjois-Pohjanmaan Hyvinvointifoorumi 2010 Maakunnan tila Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointiohjelma Eeva Kiuru Vt. toiminnanjohtaja Oulu Wellness Institute.
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Finnvera - rooli pk-yritysten rahoittajana ja tulevaisuuden näkymät Yrittäjävaltuuskunnan kokous Timo Kekkonen Elinkeinoelämän keskusliitto,
Uudet ulkomaiset yritykset v Lehdistötilaisuus Invest in Finland Tuomo Airaksinen
Tilastoraportin 13/2014 aineisto
Suomen Akatemian tutkimusrahoituksen vaikuttavuus Helsinki Gustav Björkstrand.
Yrittäjyydestä ja yhteistyöstä Teollisuusneuvos Heikki Vesa.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Yritysten toimipaikkojen, niiden henkilöstön ja liikevaihdon vuosimuutos maakunnittain vuosina Lähde: Tilastokeskus, yritysrekisteri 1 (6)
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Pohjanmaa 1.
Sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön kansainvälinen liikkuvuus 2010 Tilastoraportin 14/2013 aineisto.
#perjantaipähkinä Mikko, Lauri ja Sari saavat yhteensä 288€ rahaa. Mikko saa kaksi kertaa niin paljon kuin Lauri ja Sari saa 8€ enemmän.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Keski-Pohjanmaa Yrittäjät 1.
Verkkopalvelun personointi verkon käytön louhinnan avulla Michael Holler Tieteellisen kirjoittamisen kurssi Tietojenkäsittelytieteen.
Innovatiiviset julkiset hankinnat – yritysten mahdollisuudet uuteen liiketoimintaan Tuomas Lehtinen HSY Älykäs Vesi
Miksi suomalaisyritykset investoivat Puolaan? Puola: mahdollisuudet ja haasteet suomalaisyrityksille Maarit Lindström ETLA.
Julkiset tietoaineistot hyötykäyttöön 4VOITTO. I) Ongelman asettelu –Miten käyttäjäryhmien motiivit ja tarpeet saadaan tyydytettyä julkisen datan avulla?
Pk-yritysbarometri, syksy 2016 Alueraportti, Helsinki.
TEKNISEN KONSULTOINNIN TOIMIALARAPORTTI Timo Metsä-Tokila.
Pk-yritysbarometri, syksy 2016 Alueraportti, Pääkaupunkiseutu.
Pk-yritysbarometri, syksy 2016 Alueraportti, Satakunta.
Kertaus.
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Lehdistötilaisuus alkaen klo 9:00
Elinkeinoelämä ja yritystoiminta
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 2015, Pohjois-Savon ja Kuopion seudun asema Lähde: Tilastokeskus (aluejako ), tutkimus- ja kehittämistoiminta.
Pohjois-Karjalan talouskehitys TRENDIT 1/2017
Osuustoiminnan Päivä Helsingin Messukeskus Toimitusjohtaja
Suomalainen palkkarakenne
Study in Finland Suomalaisen korkeakoulutuksen kansainvälinen brändi
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pohjois-Karjalan Trendit Talouskatsaus 2/2017
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Yritystuet ja yritysten kansainvälinen kilpailukyky
OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Team Finland – palvelutarjonta
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Verkostojen merkitys ja vaikutus tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Elinkeinopolitiikalla kasvua
Suomella on erinomaiset mahdollisuudet saada osansa kasvavista metsäteollisuustuotteiden markkinoista Suomen mittava ja kasvava raaka-ainepotentiaali kestävästi.
Maailmantalouden kasvu jatkuu suotuisana
…miten kilpailu kehittyy?
Digibarometri 2019 Digi tulee, mutta riittävätkö resurssit?
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016

Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016

Julkistaminen Petri Rouvinen, Etlatieto Oy #digibarometri2016

2016 1

Teema: Digialustojen hyödyntäminen on vähäistä Klaus Castren, Aalto-yliopisto Aleksi Kortelainen, Aalto-yliopisto Timo Seppälä, Aalto-yliopisto & ETLA #digibarometri2016

Teema: Kansainvälinen kilpailu kiristyy verkkokaupassa Jaakko Pihlaja, Google #digibarometri2016

Googlen data kansainvälisen digikilpailun aineistona Tutkimalla Googlen laajaa mainosaineistoa havaitaan että Suomessa useilla verkon toimialoilla kansainväliset toimijat ovat hyvin vahvoilla, ja että kilpailu on kiristynyt entisestään Toisaalta voidaan todeta, että suomalaiset verkkokauppatoimijat ovat varovaisia kansainvälisillä markkinoilla, ja suomalaisilla yrityksillä on vielä paljon hyödyntämättömiä mahdollisuuksia. Kuinka moni suomalaisten mainosklikkauksista johtaa ulkomaisen yrityksen verkkosivustolle? Miten aktiivisia suomalaiset kaupan alan yritykset ovat kansainvälisesti verrattuna naapurimaihin?

Digikilpailu asiakkaista kiristyy kotimaassa Ulkomaisten yritysten %-osuus kaikista mainosklikeistä Suomessa Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suomalaisten klikkaukset koti- ja ulkomaisten yritysten verkkosivustoille. Kaikissa tutkituista verkon hakukategorioista yli puolet käyttäjien mainosklikkauksista johtaa ulkomaisen yrityksen verkkokauppaan tai verkkosivustolle Neljällä toimialalla viidestä osuus on kasvanut viime vuosien aikana Tulokset indikoivat vahvasti ulkomaisten verkkokauppojen markkinaosuuden kasvun jatkuvan edelleen Ulkomaisten yritysten %-osuus mainosklikeistä Suomessa

Suomalaiset varovaisia kansainvälisessä verkkokaupassa Kuinka monesta maasta kaupan alan suurimmat yritykset tavoittelivat asiakkaita keskimäärin vuosina ? Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2014 ja 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suurimmat kunkin maan kaupan alan yritykset, keskimääräinen maiden lukumäärä, josta yritykset ylipäätään tavoittelevat asiakkaita mainosten avulla. Suomalaiset kaupan alan yritykset tavoittelevat uusia asiakkaita mainosten avulla selvästi verrokkimaita harvemmasta lukumäärästä maita Vientitoimintaa harjoittavat kotimaiset toimijat tekevät sitä selvästi pohjoismaisia verkkoyrityksiään pienemmässä mittakaavassa Ulkomaita saatujen mainosklikkausten osuus kaikista mainosklikeistä Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2014 ja 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suurimmat ulkomailta asiakkaita tavoittelevat kunkin maan kaupan alan yritykset, keskimääräinen ulkomailta hankittujen mainosklikkausten osuus kaikista klikeistä.

Kansainvälisillä digitaalisilla markkinoilla on vielä paljon voitettavaa Verkossa ei tunneta perinteisiä maarajoja, joten globaalit markkinat ovat yritysten saavutettavissa digitaalisin keinoin Tutkimus osoittaa, että kansainvälinen kiristyvä kilpailu näkyy myös Suomessa, ja että suomalaiset verkkokauppatoimijat ovat vielä varovaisia kansainvälisesti Digitaalisten mahdollisuuksien hyödyntäminen yrityskentässä kansainvälisesti on Suomen tulevaisuuden kilpailukyvyn edellytys Google ja Team Finland ovat yhdessä julkistaneet viennin edistämiseen tarkoitetun verkkopalvelun, jossa esitellään suomalaisten pk-yritysten käyttöön tarkoitettuja työkaluja ja menestystarinoita. Palvelun tarkoituksena on mahdollistaa suomalaisten yritysten kansainvälinen kasvu digitaalisten kanavien kautta.

Teema: Suomalaisten yritysten digitaalinen kyvykkyys Mikko Honkanen & Lauri Häme, Vainu #digibarometri2016

Keynote: Kukoista tai kuole – Finanssialan digimurros Pekka Ylihurula, S-Pankki #digibarometri2016

Paneeli: Mistä menestys rakentuu? Bo Harald, Sampo Hietanen, Kati Riikonen #digibarometri2016

Lopputiivistelmä #digibarometri2016

Kiitos! #digibarometri2016