TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vaatimukset ja testaus
Advertisements

Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Maksuyhteenveto ja osoitetarrat • Kirjautumisohjeet netissä • Käyttöohjeita voit tutkia kirjauduttuasi • Rekisteritietoja ei saa luovuttaa kellekään, niitä.
Moodlen ohje opiskelijoille
Myötäilta I materiaali
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
treeni.fi harjoituspäiväkirja
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
3 April, 2017 Sonera Multi-SIM Internal.
Pyry Heinonen.  Nykyisen Internet-pohjaisen painotuotetilausjärjestelmän korvaaminen uudella versiolla  Esitellään nykyinen järjestelmä ja mahdollinen.
Kökkötraktori-verkkokauppa
Kirjaston verkkopalvelu Kirkes-kirjastojen asiakkailla on mahdollisuus käyttää IntroActive-verkkopalvelua internetissä. Verkkopalvelussa voi mm.  uusia.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Klikkaa Työkalut ja Mobile Properties. Sender id = Puhelinnumero, jolta lähetetään ja jolle vastaussanoma palautuu. Password = Operaattorilta saatu palvelun.
Olipa kerran nainen jolla oli kolme tytärtä. Eräänä päivänä hän päätti testata kolme vävyään.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
Word – joukkokirjeet ja tarrat
Suomi-Venäjä-Seuran Jäsenrekisteriohjelma
VLF Seminaari Pirjo Ilola.
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Käyttöohje: Kuinka lisätä käyttäjä ryhmääsi. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Ystävyytesi on: arvokas aarre....
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
PowerPoint-esitys OHJE.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
IMAP webMail Program (IMP) Sähköpostin lukeminen selaimen avula.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
© 2010 IBM Corporation1 Sivustoalue  Internet sivu rakentuu sivustoalueista, jotka yleensä on jaoteltuna toiminnoittain osa-alueisiin.  Sivustoalueella.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Drupal Luonnonvarat joulutapaaminen Mikko Laine, Maanmittauslaitos.
Puhelintyöskentely.
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Maanmittari tieosakkaan silmin ja muita juttuja tien varrelta
1 Ohjeet sähköpostiviestin tekoon.  Hae raporttityökalulla kohderyhmä, jolle haluat sähköpostin lähettää. Vaihtoehtoisesti klikkaa aiemmin tallennetun.
Digitaalisen analyytikan perusteet Brandfors Webinar |
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Turvallisuusluvan ja luvan muutosten hakeminen Säteilyturvakeskuksesta Hakemuslomakkeet Säteilyn käyttö teollisuudessa, tutkimuksessa, opetuksessa, tuote-
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
Työelämän tekstejä sähköposti.
TVT-harjoituksia H5 Tietoturva
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
LIIKEKIRJEET.
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Hämeen matkailun nykytila ja sen näkymät Pekka Vihma
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Maakuntaproto.
Tuetun päätöksenteon koulutus
Myyntikoulutus Pitäjä: [Nimi].
ESR Osaan! – Avaimia aikuisten perustaitoihin
Esityksen transkriptio:

TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala

MITÄ TEKISIN JOS TÄMÄ OLISI MINUN YRITYS?

DIGITALISOITUA Kaikki mikä voi

DIGITALISOITUA MITATA Kaikki mitä voi

DIGITALISOITUA MITATA TESTATA Kaikki mitä voi

DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA Kaikki minkä voi

DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA PERSONOIDA Kaikki minkä voi

Tiesitkö, että maailmasssa lähetetään joka päivä noin 48,8 miljardia viestiä, jotka luokitellaan roskapostiksi? Roskapostiksi luokitellaan kaikki viestit, joita vastaanottaja ei ole itse tilannut tai pyytänyt. lähde: SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN SUURIN UHKA ON ROSKAPOSTIT? Aihealueet joista lähetetään roskapostia olivat tutkimuksen mukaan: 40% treffipalvelut 17% lääketeollisuuden tuotteet 13% työpaikat Lisätietoja spamtrapeista :

OSTOPOSTILISTAT: 5/purchased-lists-and-esps

TULOKSELLISEN S-POSTIMARKKINOINNIN ASKELEET:

1. TOIMITETTAVUUS Lähettäjän maine koostuu mm: -Sisällöstä (relevanttius) -Lähetystiheydestä -Volyymista -Listan kunnosta -Palautuksista eli bounceista -Spamtrapeista -Vastaanottajien aktiivisuudesta -Jaetaanko viestejä?

Sender Score ja toimitettavuus

Sender Score ja ISP toimitettavuus

2. LISTAN PUHTAANAPITO -Pyri aktivoimaan passiiviset tilaajat -Puhdista listasi (poistamalla passiiviset vastaanottajat) noin kerran vuodessa (tämä riippuu hyvin paljon lähetystiheydestä) - Segmentoi -Mahdollista tilaustietojen päivitys -Seuraa osutko lähetykselläsi spam trappeihin ja jos osut, ryhdy toimiin niiden poistamisesksi -Päivitä asiakaskontakteissa tietoja (aspa, myynti..)

3. LISTAN KASVATTAMINEN -Kysy lupaa aktiivisesti kaikissa kohtaamisissa (asiakaspalvelu, myynti, Facebook, Linkedln) -Mitä uutiskirjeen tilaaja saa extraa? -Kotisivujen tilauspaikka ja sen testaaminen -Uutiskirjeen tilaus pop upiksi?

TEKNOLOGIAN VALINTA 4. -Miten palvelua tarjoava yritys suhtautuu ostopostilistoihin? -Miten palvelua tarjoava yritys mittaa listan kuntoa? -Ominaisuudet? -Käytettävyys? -Hinta? -Integroitavuus? -Tulokset?

5. KUUNTELE ASIAKKAITASI -Kyselyt -Ostohistoria -Klikkaukset -Avaukset -Ostajapersoonat -Käyttäjäpersoonat

6. TESTAA TESTAA TESTAA -Otsikko -Lähettäjän osoite ja nimi -Lähetysaika -Painikkeet vs. tekstilinkit -Sisältö -Segmentoitu vs. segmentoimaton sisältö -Työkalujen testaus esim. kahdella eri järjestelmällä, tuleeko eroja tuloksissa?

Webinaarin otsikkotesti:

7. ANALYTIIKKA -Aseta tavoitteet -Yhdistä analytiikka päätöksentekoon! -Tee näkymiä analytiikkatyökaluihin -Lähetyspäivä -Lähetysaika -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo liikennettä -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo kauppaa -Suoran kaupan ja avustetun kaupan seuraaminen -Asiakkaiden ostokäyttäytyminen -Kivijalka vs. kotisivu vai kivijalka ja kotisivu yhdessä? -Nudge effect ja sen seuraaminen

CASE: LOMARENGAS

ALOITUS TAMMIKUU 2015

TESTASIMME TESTASIMME: - Lähetyspäivä - Otsikko - Preheader - Laskeutumissivut MUUTOKSET JOTKA TEIMME PROJEKTIN ALUSSA : -Vaihdoimme s- postimarkkinointityökalua -Laitoimme analytiikan kuntoon (GA) -Teimme tervetuliaiskirjeen ja lomakkeet -Putsasimme osoitteiston passiivisista ja vanhoista osoitteista -Rakensimme uuden sähköpostipohjan -Lähetimme systemaattisesti s-postia

TULOKSET: AVAUSTEN KESKIARVO + 70,8% KLIKKIEN KESKIARVO + 44,6% ROI 713%

CASE: VIHERPEUKALOT

 Vasemmalla Asiakkaan versio Oikealla  Tuloksen versio Tuloksen versio perustui tuotteiden osalta analytiikkaan

OTSIKKOTESTI: PAINIKETESTI:

TUOTETESTI:

9% ENEMMÄN KLIKKEJÄ 68% ENEMMÄN MYYNTIÄ TULOKSET:

Rakenna sähköpostista elämys...ja pidä huolta siitä, että se toimii kuten suunnittelit

Pyydä tarjous! SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN NYKYTILAN KARTOITUS

KIITOS!

JÄIKÖ JOKU ASIA ASKARRUTTAMAAN? Jarno Rantala