TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Advertisements

2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Kansainvälisyys liiketalouden koulutusohjelmissa Caset Kansainvälinen kauppa International Business and Marketing Logistics (IBML) RIBA Kimmo Kallama Koulutusjohtaja.
Opinnäytetyöprosessi
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
KV- JA URAPALVELUT Anu Honkanen Kansainvälinen harjoittelu osana opintoja Työrymä 2 Bolognan vanavedessä –seminaari: Kansainvälisyys korkeakoulujen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Ammattiosaajan työkykypassi Esimerkki toteuttamisesta Kone- ja metalliala.
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
TavoiteToteutusesimerkkiMilloin suoritetaanSeuranta ja arviointi Tavoitteena on edistää liikunnan avulla terveellistä ja aktiivista elämäntapaa. Tavoitteena.
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Ryhmä 1.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Ammatillinen koulutus ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK
Osaamisen ja sivistyksen asialla KIINTEISTÖNVÄLITYSALAN AMMATTITUTKINTO.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Työpaikkaopinnot on jaksotettu:
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Syventävät ammattiopinnot 40 op
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Kasvatusalan tutkintorakenne-suositukset
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Logistiikkakoulutus Keski-Suomessa
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
RAKENTAMISTEKNIIKAN TUTKINTO-OHJELMAT
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Kone- ja tuotantotekniikka
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Esityksen transkriptio:

TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö Projektiopinnot - ohjelmaan sisältyy yhteensä kuusi projektiopintoina toteutettavaa opintojaksoa - jokaisen laajuus 5 op  projektiopinnot yhteensä 30 op - aihealueet: Logistiikan ympäristövaikutukset, Markkinointi ja asiakkuushallinta, Kuljetustoiminnot, Materiaalinkäsittely ja varastointi, Telematiikan sovellukset, Toimitusverkon hallinta - projektit tehdään yrityksiin

TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Ohjattu harjoittelu - ohjelmaan sisältyy harjoittelua yhteensä 30 op - harjoittelu on jaettu kolmeen 10 op:n jaksoon ? Jouko - oppimistavoitteet sovitaan opiskelijan ja ohjaavan opettajan kesken - ohjaava opettaja vierailee yrityksessä vähintään kerran - harjoittelusta laaditaan kirjallinen raportti, työnantajan hyväksyntä Opinnäytetyö - koulutusohjelmassa opinnäytetyöt tehdään yrityksiin

TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, kehittämistarpeet Projektiopinnot - kohteiden löytäminen ja asian myyminen yrityksille - alussa intensiivinen orientoitumisjakso aiheeseen ja projektioppimiseen - lisää ohjausta ja kontaktitapaamisia projektin aikana Ohjattu harjoittelu - ohjauksen terävöittäminen edelleen - oppimistavoitteiden selkeyttäminen - harjoittelun aikana lisäksi erikseen määriteltäviä oppimistehtäviä aihealueeseen liittyen - TELI tasolla kehittäminen menossa, kts. esite Opinnäytetyö - aikataulutetun suunnitelman laatiminen ja siitä kiinni pitäminen - yrityksen asettamien tavoitteiden ja opinnäytetyötavoitteiden yhteensovittaminen, prosessi  projekti

HokSi Perusopinnot 1, 10 ov Perusopinnot 2, 10 ov Teknologiset perusteet LT, 10 ov Yritystoiminta, 10 ov Kuljetusjärjestelmät LT, 10 ov Varastotointi LT, 10 ov Johtaminen LT, 10 ov Materiaalinkäsittely LT, 10 ov Vapaasti valittavat, 10 ov Insinöörityö, 10 ov Logistiikkainsinöörin koulutusohjelman rakenne Sv. “Logistiikan tuotanto” Aloitusryhmät syksy 2001 – kevät 2004 Materiaalihallinto, 10 ov Logistiikan perusteet, 10 ov Harjoittelu, 20 ov Työelämäprojektit, 20 ov

TELI / Logistiikan koulutusohjelma Muutostarpeet työelämäprojektien osalta Yhtäjaksoinen opintojen lopussa => opiskelijat työelämässä => tutkinto viivästyy Oppimisen kontrollointi vaikeaa –Työsuhde –Kirjalliset selvitystyöt Opettajakohtaiset vaatimuserot Liittyminen kokonaisuudistustarpeeseen –Projektitöiden vähentäminen –Aidon ryhmätyö- ja oppimishalun puuttuminen –Pyrkimys päästä helpolla