MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa 10.4.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työhönvalmennuksella työelämään
Advertisements

NAO/Maija-Leena Haapa-alho
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
MINNO® INNOVAATIOPROJEKTI Esimerkkejä työelämästä ja kouluelämästä.
Lähipäivä T Business process development methods 1.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Hahmotelma nuorten ohjaus- ja palveluverkostosta Kokkolassa Nuorta ei jätetä seminaari Ronnie Djupsund.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Minna Saarenpää, Tiia Virtanen, Riikka Trygg, Pauliina Kielinen
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Kotiin – Behind the Scenes
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Neloset Mieletöntä Valoa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Virtuaaliopas Tiina Tomera Virtuaalihoito
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Kaija Ray: Siirtymät sujuviksi Antti Maunu: Yhteisöjen aika Kommenttipuheenvuoro Petteri Ora Petteri Ora1.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape
Yrittäjyyskasvatusta pikkujoulujen muodossa Firman piikkiin.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
www.yhteisokeskus.fi Järjestöjen ja kuntien välinen yhteistyö Milja Karjalainen Satakunnan yhteisökeskus Sirpa Kynäslahti Porin kaupunki.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Projektin tilannekatsaus
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Heli Potinkara, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu
”Projektin nimi” PROJEKTI
Tervetuloa Innokylään
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Savonia-ammattikorkeakoulu
Tiivistelmäkalvot arkistoon
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
(Työ)elämän esiintymistilanteet
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Projektin tilannekatsaus
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
Arvioinnista arkipäivää
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
”Projektin nimi” -projekti
Selvittää onko tarvetta uudelle monialaisen yhteistyön ryhmälle
UUSI SAIRAALA Y-RAKENNUS tilaajan puheenvuoro
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa

Mieletön tapahtuma Hanke on käynnistetty SOSPED-säätiön ”Mieletöntä valoa”-projektin toimesta. Tapahtuman tarkoitus on saada Mieletöntä valoa hankkeen vertaistuottajia ja kolmannen sektorin toimijoita kohtaamaan. Tavoitteena on saada vertaistuottajia tulevaisuudessa toimimaan järjestöissä ja organisaatioissa media- ja kulttuurialan tekijöinä

Tiimin nimi: Valomieliset Tiimin jäsenet ja sähköpostit, roolit Heidi Kouhia, projektipäällikkö Minna Tevilin, projektityöntekijä, sihteeri Jonna Köpilä, projektityöntekijä Jenni Reini, projektityöntekijä Tiia Vilppula, projektityöntekijä

Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja Hanke on käynnistetty SOSPED-säätiön ”Mieletöntä valoa”-projektin toimesta. Taustalla on tarve löytää innovaatio, joka helpottaa vertaistuottajien mahdollisuutta tuoda osaamisensa käytäntöön ja parantaa heidän työmahdollisuuksiaan.

Ratkaisu - Projektikuvaus ▪Idea lähti mielenkiinnosta yhdistää kolmannen sektorin tarve ja vertaistuottajien osaaminen - uskomme, että kolmannella sektorilla on tarve joka kohtaa vertaistuottajien osaamisen kanssa ▪Kohtaaminen vertaistuottajien ja kolmannen sektorin kesken rennon cocktail-tapahtuman muodossa ▪Tapahtuman aikana vertaistuottajat esittelevät omaa osaamistaan

●Valmis tapahtumasuunnitelma ●Kartoitettu mahdollisia yhteistyökumppaneita ●Hinta-arvioita kustannuksista ●Tapahtumakutsun ideoita Lopputulosten käyttöoikeuden omistaa tilaaja, Metropolia ja tiimin jäsenet yhdessä sopimuksen mukaan (varmista, että sopimus on toimitettu opettajalle) Lopputulos

Projektin plussat ja miinukset + -Ryhmä toiminut -Mielenkiinto säilynyt -Tiedonkulku -Joustavuus -Työnjako -Yhteydenpito & yhteistyö Mieletöntä valoa - tiimin kanssa -Opettajien tuki & ohjeistus - -Aikarajoitteet -Alun epäselvyydet Jatka tarvittaessa seuraavalle sivulle

Ryhmätyö – kuinka onnistui? ▪Yhteisistä aikatauluista on pidetty kiinni ▪Työnjako tasainen ▪Jokainen on hoitanut omat tehtävänsä ▪Suunnitelma saatu hyvin kasaan ▪Hyvä yhteishenki ▪Jokainen on joustanut ▪Tekemisen meininki! ▪Positiivinen asenne ▪Rauhallisuus ja usko lopputuloksen toteutumiseen ▪Aikataulun puitteissa onnistuttu tavoitteessa

Sisäinen ja ulkoinen viestintä Meidän kesken on viestintä toiminut hyvin. FB- ryhmässä viesti on kulkenut hyvin. Google drive ja Facebook ovat toimineet tiedonkulkuväylinä. Viestintä opettajien ja Mieletöntä valoa -tiimin kanssa on myös ollut sujuvaa.

Mitä opitte? ▪Projektityöskentelyn vaiheet tulivat tutuiksi ▪Kärsivällisyyttä työvaiheiden etenemisen suhteen ▪Miten paljon taustoitus vaatii ▪Resurssien hyväksyminen ▪Ei ole yksin, vastuu jaettu ▪Opimme kuinka paljon ryhmäläiset, opettajat ja yhteistyötaho merkitsevät projektia työstäessä

Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää? ▪Opintojakso voisi olla vapaaehtoinen ▪Ryhmien tulisi todella olla monialaisia ▪Opettajien vastuu, että opiskelijat todella saavat tehdä innovaatioita, eikä heidän tarvitse mennä vain “apureiksi” yhteistyötahoilla. ▪Opettajien vastuu työmäärästä ▪Yhteistyötahojen ymmärrys siitä, mitä opintojakso pitää sisällään ▪Onko innovaatio-opinnot oikea nimi vai olisiko projektiopinnot parempi?

Mieletön tapahtuma ▪Työelämän haaste: Löytää linkki vertaistuottajien ja media- ja kulttuuriosaajien välillä ▪Tulokset: Tapahtumasuunnitelma. Vertaistuottajien osaamisen esittely komannelle sektorille, rento cocktail-tapahtuma ▪Tilaaja/yhteistyökumppani: Mieletöntä valoa -hanke ▪Projektiin osallistuneet opiskelijat ja opiskelijoiden koulutusalat: ▪Jenni Reini - sosionomiopiskelija, Minna Tevilin - sosionomiopiskelija, Jonna Köpilä - sosionomiopiskelija, Tiia Vilppula - toimintaterapeuttiopiskelija, Heidi Kouhia - toimintaterapeuttiopiskelija ▪Ohjaava opettaja: Päivi Eskelinen-Roos ja Katriina Rantala-Nenonen Kalvosarjan tekijän nimi KUV tähän