VERKKOLEHTI UUSI SUOMI – MAHDOTON YHTÄLÖ? Tampereen yliopisto Markku Huusko
Verkkolehti Uuden Suomen nelivuotinen historia on hyvin tappiollinen miinusta euroa. Kokonaistappio supistui jyrkästi viime vuonna, mutta yhä vajaa Liikevaihto kasvoi viime vuonna 200 prosenttia euroon.
Vuonna 2011 liikevaihto kasvaa edelleen ja tappio supistuu yhä oleellisesti. Tulot: Mainosmyynti, yritysblogit, yrityskanava, Google, sisältömyynti (asiakkaina Yle, Plaza, Voice) Kulut: toimituksessa päätoimittaja, uutispäällikkö, kolme toimittajaa ja valokuvaaja. Tekniikka (palvelimet, ylläpito, kehitys) kokonaan ja myynti osittain ulkoistettu.
Uuden Suomen kävijämäärät kasvavat (käyttäjiä kuukaudessa)
Kiitos!