Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Aggressiokasvatusta Luento nro 3. Oppitunti nuoremmille.
Tietopaketti Big Datasta
Rinnakkaislääketutkimus 2010
Toimintaohjeet opelle
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Yksilö ostajana.
Avainlippu- bränditutkimus Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Takaisin Toimeen – palvelu
Media- ja elokuvakasvatusta pohjois-kymenlaaksolaisille esikoululaisille – hanke •Tutkimustuloksia.
Preppaus ENA 4.
Terveysosaaminen ja media
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
Porvoolaisten yrittäjien hyvinvointi sekä neuvonta- ja tukipalvelut Selvitys Porvoon nuorkauppakamari yhteistyössä Porvoon Yrittäjät Marika Rauma,
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
TASAPAINON RAKENTAMINEN
VARHAINEN PUUTTUMINEN
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Slideshare koonti Mervi Isola.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
LIITEKYSYMYKSET.
Lasten pitkä vihreä Älykästä täsmäohjausta
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
Haarajoen koulu, Jan Mikkonen
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009
Punainen: tunteet, vaistot - Millaisia tunteita ja tuntemuksia tehtävä herättää? Musta: varovaisuus, arviointi, kriittisyys - Mitkä ovat ehdotuksen hyvät.
Mitä asenne tarkoittaa?
Terveysosaaminen ja media
Asiakkaan päätösprosessi
Asenteet.
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
N:n tuotteen analyysi ( ) 1
FT, Yliopistonlehtori Taina Kinnunen, kulttuuriantropologia ”If I can find a good job, I may stay” ULKOMAALAISTEN TUTKINTO-OPISKELIJOIDEN INTEGROITUMINEN.
2/2009 Kiina. 2/2009 Kiina ja CIMOn yhteistyökumppani: Mitä ulkomaalaisen harjoittelijan tulisi ottaa huomioon? ”Kunnioita kiinalaista kulttuuria, kunnioita.
Moraalinen relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:
Sukupuoli. Ikä: Ikäryhmä Asuinympäristö Opiskelu.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Toimintaohjeet opelle
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Iltapäiväl passaa rauhottuu! Koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan neuvottelupäivät Imatra Tervetuloa !
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
KOLMASIKÄLÄISTEN ELÄMÄÄ POHJOISISSA KAUPUNGEISSA – Haastattelututkimuksen keskeisiä tuloksia 1.KOLMANNEN IÄN KOKEMINEN 2.ELÄMÄNKULKU 3.ASUINKAUPUNKI ELÄMISYMPÄRISTÖNÄ.
Vapaaehtoistoiminnan vuoden tutkimus Otantatutkimus Toteutettu RAY:n tuella.
PIRSTOUTUNUT KRISTIKUNTA JA UUSI MAAILMANKUVA Luku 10 – Motivointi 2.
Koealue: s  Mielihyvän tavoittelu on luontaista, sitä tavoitellaan monin eri keinoin esim. urheilemalla, ruoalla, internetillä, peleillä 
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Ihminen ja maailma Teksti: Ortoboxi.fi ja Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle, kpl 5 Kuvat:
Kuntalaistutkimus 2017: Kuntalaiset kunnan toiminnan ja päätöksenteon seuraajina ajanjaksolla Niiden vastaajien osuus, jotka seuraavat usein.
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Näkökulmia vastaamiseen
Opintopsykologi Katja Hietanen
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Esityksen transkriptio:

Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa

Yleisasenne mainontaan eri vuosina Myönteinen = erittäin + melko + hieman myönteinen. Kielteinen = erittäin + melko + hieman kielteinen

Miksi mainonta on myönteinen asia Avoin kysymys, vastaajina mainontaan myönteisesti suhtautuvat N=801

Mainonta on myönteinen asia ”Jos olen jotain hankkimassa, mainoksista saa uusia ajatuksia ja tietenkin heräteostoksen mahdollisuutta unohtamatta.” ”Voi löytää uusia tuotteita, edullisia hintoja.” ”Antaa informaatiota uusista tuotteista, hinnoista, yrityksistä - joskus ovat jopa hauskoja. ”

Miksi suhtautuminen on neutraalia ”Mainonta ei kovinkaan usein vaikuta ostopäätöksiini.” Avoin kysymys, vastaajina mainontaan yhdentekevästi suhtautuvat N=91

Miksi suhtautuminen on kielteistä Avoin kysymys, vastaajina mainontaan kielteisesti suhtautuvat N=130

Mitkä ovat tärkeitä asioita mainoksessa

Suomalaisten mielikuva mainonnasta

Summa summarum Suomalaiset suhtautuvat mainontaan erittäin myönteisesti. Mainonnasta on heille hyötyä. Siltä odotetaan tietoa - tunnetta unohtamatta Suomalaiset suhtautuvat mainontaan erittäin myönteisesti. Mainonnasta on heille hyötyä. Siltä odotetaan tietoa - tunnetta unohtamatta