SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit 23.5.2013 Elina Lehkonen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ohje kuunteluanalyysiin
Advertisements

Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Lauseen sanajärjestys
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Ei kun menoks! Vaihdon motiivit Bastian Fähnrich Infotilaisuus, Kuvat: Tekniikan yksikön vaihdossa olleet opiskelijat ja harjoittelijat.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Esityksen nimi Esityksen pitäjä / organisaatio tilaisuus, päivämäärä TFEIP 12 May 2015 Use of Point Source Data in the Emission Inventory Example Finland.
Miksi käydä koulutuksessa? Erkki Rämö. Omat koulutukseni kuukauden sisällä  Mindtrek € + matkat  Keksijänpäivä 6.110€  Mediapäivä €
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Suomi 1A Tiistai 16. helmikuuta 2015 Pohjoinen ja etelä.
Examples of succesful LEADER implementation and good practices Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Harjoituksista.
Words of quantity Open Road 6 pp
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
How should I ask my questions?
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
Pilot Country Update Finland
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
European Voluntary Service
IT Tutorial Ari Hovila, Jukka Kohtanen Autumn 2016
Yhdessätekemistä yli rajojen
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
Risk analysis, risk attitudes
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Introduction to decision analysis
Mikko Keränen Director RDI
NOFCA Meeting Stockholm NOFCA Meeting Stockholm
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Language proficiency requirements implementation in Finland
Management review 2015 Learning and Teaching Course feedback 2014 Bachelor graduates feedback 2013 Master graduates feedback 2014 Career and employment.
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Aurinkolahti Comprehensive School
© Haaga-Helia StartUp School
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen

Ryhmätyöskentely tuotokset – Millaisia mahdollisuuksia korkeakoululla ja/tai sinulla on opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn tukemiseen? The attitude and elements on courses that encourage to collaborate and co-operate with other students As much as possible: interaction in contact teaching at first year Courses that encourage to do exercises during the period: formative assessment Reasonable amount of workload on basic courses Planning courses to support different learners (within resources) Student advancement monitoring system Active teacher tutoring Tutors, mentors, buddysystems Inclusion to the scientific community from day 1 Human centric approach Today morning’s Merita’s talk for teachers and professors (school belonging)

Student supervision as needed everywhere Good balance between pampering and ”academic neglect” Message (Kenny in the morning), it’s not a shame to study (hard) Department doors open (not locked), problem in TUAS Environment with free access and open atmosphere Laskutupa – type learning to other subjects too Problem based learning Student Hubs Combined pormitories, students can live on campus

Personal follow-up of progress in studies One to one communication ( , F2F), ”me” being proactive Personal communication with the students (face to face) Being friendly, smile, be polite Showing interest in students Having open doors Have the contact information easily available and up-to date Organizing social activities Events that developed personal skills Meaning events and courses outside the technical expertise Students’ own communities (guilds, clubs)

Having time to answer to the questions that the students have Try to be open and approachable to questions Involving the students in the development processes Active and interested teaching in exercise classes Multicultural competence (being open about staff language skills, to show that people/students in Aalto can/may use different languages Tolerance towards different students (learning styles, languages, personalities etc) Yhteisöllisyys (opiskelijoiden ja koko henkilöstön kautta) Yritän kannustaa opiskelijoita yhteistyöhön

Kurssien nivoutuminen toisiinsa ja työelämään = opintojen mielekkyys Opintojen ja tavoitteiden selkeys Opiskelijat tietävät missä ovat ja miksi ovat Huomioi hyvä suoritukset Ohjaan opiskelijoita aktiivisesti ja yksilöllisesti Kun kuulen ongelmista, otan selvää kuka voisi auttaa, enkä sivuuta Kysyn opiskelijoilta, miten menee Kuuntelen opiskelijoiden huolia Muista, että opiskelija on ihminen, lahjakas ihminen Ole kohtelias Tervehdi Osoita arvostus Kannusta Rohkaise Innosta Kehitän innostuneena innostavaa opetusta

Workshops for skills of life control Give support to student Encourage Listen Listening to students in their worries – understanding Group work Speak in exciting manner We make it the duty of all teaching staff to participate the course of some other teacher, to do all the things that are required from the students and pass the course. A reality check – how does it really feelt to be a student in Aalto.