Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Advertisements

Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, kevät 2009.
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, syksy 2008.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Opinnäytetyöprosessi
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
KJ-I S2003 / Auvo Häkkinen, CT50A2601 / Heikki Kälviäinen0 - 1 Tervetuloa! CT50A2601Käyttöjärjestelmät (4 op)
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Taulukkolaskennan perusteet
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
Sommittelu.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
KOIVUN KEHITTÄMISSUUNNITELMA 1) Mitä arvioidaan? 2) Miten arvioidaan? 3) Tiimityön kehittäminen 4) Yhteistyön tiivistäminen sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Kirje joulupukille By Eetu, Olli & Tuukka.
1 © Jukka Juslin ict02d ohjelmointitaito (12 op) Päiväopiskelijat.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Mitä yliopisto-opiskelu on? Yliopistossa opiskeluun liittyviä käytänteitä, ihmisiä ja kommervenkkejä kirjallisuuden fukseille.
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Käytännön järjestelyt - Jukka Luoma Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Mat Optimointiopin.
Porin Yksikkö/Elektroniikka Piirilevyn suunnittelu – Tanja Jokinen ELEP-3310 PIIRILEVYN SUUNNITTELU 4 op Kevät 2007 Kurssin www-sivut:
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2007 www-sivut:
3D –animaatio ja simulaatio Kurssiasiaa. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2009 www-sivut:
1 Tanja Jokinen ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET 4 Op Syksy 2007 www-sivut:
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
Ohjeita ykkösille yo suunnitelmia varten Hanna Närhi 2013.
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Synodaalikokous Viisas kynä Kirjallisuusterapia Terapeuttinen vuorovaikutusprosessi Valmis tai itse tuotettu aineisto Yleensä ohjatussa ryhmässä.
Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10)
Ohjelmistojen mallintaminen
Hallitus pohti kokouksessaan 5. 1
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
Tervetuloa vanhempainiltaan!
ÄIDINKIELEN SÄHKÖINEN YLIOPPILASKOE
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Sähköiset yo-kirjotukset
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
2. Luokan OPO1 osa 2.
Metallurgian seminaari
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna

Kurssin tavoite Opiskelija ymmärtää tietokoneen toimintaperiaatteen ja eri osien merkityksen toiminnassa. Opiskelija tuntee tietotekniikan peruskäsitteet.

Kurssin suoritus Tiimit kirjoittavat esityksiä annetuista aiheista. Yksi laboratoriotyö. Tiimityö Verkkokurssilla voi labran tehdä henkilökohtaisena virtuaalityönä EI tenttiä Tehtävät ovat sivulla:

Kurssin suoritus Esitykset kirjoitetaan muodossa, joka on luettavissa MSOffice:n ohjelmilla. Käytetyt lähteet on mainittava esityksessä. Muista lähdekritiikki Esitys voi olla faktoja ranskalaisilla viivoilla.

Esitykset Esityksessä on mainittava, kuka tiimin jäsen on tehnyt kunkin tehtävän osan. Muiden jäsenten on pystyttävä kommentoimaan asiaa, joko palautustunnilla tai kirjoittamalla kommentit esitykseen. Verkkokurssilla kommentit tekstin sekaan esim. eri väreillä. (Punainen väri varattu opettajan kommenteille). Matti: ………………. ……………….. Maija: …………………. ……………..

Esitykset Esitykset palautetaan BlackBoardilla (tai sähköpostilla) vastaavalle opettajalle. Palautetaan seuraavan viikon ensimmäiseen harjoituskertaan mennessä. Myöhästymisestä sakotetaan 2 pistettä työpäivää kohti. Kaikki tehtävät on palautettava.

Esitykset Palautustunnilla on läsnäolopakko. (ei koske verkkokurssia) Jos poissaoloja on useita, opiskelijan on tultava suulliseen kuulusteluun

Esitykset Jokainen työ arvostellaan asteikolla pistettä. Arvosteluun vaikuttavat esityksen kattavuus ja itse tuotetun tekstin osuus.

Laboratoriotyö Laboratoriotyöstä palautetaan vastaukset työohjeen kysymyksiin. Tiimityö! (Työn voi tehdä milloin vain kurssin aikana.) Luokassa 5013 on työtä varten varattuja koneita (lattialla). EI SAA TEHDÄ MUILLA HELIAN KONEILLA. Verkkokurssilla työn voi tehdä koululla, kotona tai virtuaalisena. Muualla kuin koululla tehtävä työ on henkilökohtainen.

Luennot (ei iltatoteutukset) Aiheet Webissä Ei pakollisia Läsnäolosta 2p

Kevät 2008 Historia Käyttöjärjestelmät Tiedontallennusmuodot Keskusyksikkö Keskusmuisti Konekieli Massamuistit Tiedostojärjestelmät Osiointi Liitännät, Tietoliikenne, I/O Laboratoriotyö

Viikko 1 1. Viikko Kurssin esittely. Ryhmien muodostus. Tehtävien jako. Historia. Tehtävät: Historia Käyttöjärjestelmät Prosessit

Tehtävät Historia: Tee aikajana, jossa näkyvät ensimmäinen tietokone, tietokoneiden sukupolvet, ensimmäinen (IBM) PC. Lisäksi vähintään neljä mielestäsi tärkeää asiaa.

Tehtävät Käyttöjärjestelmät: Kirjoita esitys käyttöjärjestelmien perusteista. Kysymyksiä kirjoituksen pohjaksi: Mikä on käyttöjärjestelmä. Mitkä ovat käyttöjärjestelmän perustehtävät. Mitä ominaisuuksia on käyttöjärjestelmillä. Prosessit: Kirjoita esitys prosesseista ja säikeistä (process, thread). Kysymyksiä kirjoittamisen pohjaksi: Mitä ovat prosessit ja säikeet. Mitä ominaisuuksia niillä on. Miten ne näkyvät Windowsissa. Miten moniajo toimii.