Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

makramee-tekniikalla
TODENNÄKÖISYYSLASKENTA
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Valtakunnallisen kielikokeen perehdytystilaisuus Puheen ymmärtämisen koe Paasitorni Ari Maijanen.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1.2. Tuloperiaate ja permutaatiot
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Kontrollirakenteet laajemmin
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
#perjantaipähkinä Mikko, Lauri ja Sari saavat yhteensä 288€ rahaa. Mikko saa kaksi kertaa niin paljon kuin Lauri ja Sari saa 8€ enemmän.
Koska toispuoliset raja-arvot yhtä suuria, niin lim f(x) = 1
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
LUKUSUORA JA LUKUVÄLIT
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Laskuja MATEMATIIKKAA 3A, KERTAUSJAKSO LASKUJA © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Matematiikkaa 3a, Kertausjakso Lukuja © Varga–Neményi ry 2016
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
Jaksollinen järjestelmä
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Itseisarvo ja vastaluku
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014

Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa ilmoitti lukeneensa ilmestymisvälin aikana (max. 10 kpl). Haastattelujen määrä: Kohtaamiskerroin raportoidaan totaalissa, naisissa, miehissä ja pt- ostopäättäjissä niillä lehdillä, joilla n-luku on vähintään 50. Aikakauslehtien kohtaamiskerroin

Aikakauslehtien kohtaamiskerroin muodostuu kahdesta eri kysymyksestä, jotka kerrotaan keskenään: Kysymys: Kuinka monta kertaa luet tai selailet yhtä XX -lehden numeroa? Ole hyvä ja merkitse kyseisen lehden kohdalle lukukertojen määrä. Kysymys: Kun edellisen kerran luit alla olevia aikakauslehtiä, niin kuinka suuren osan kustakin aikakauslehdestä suunnilleen luit tai selasit? -Kaiken/melkein kaiken, noin ¾ -osaa, noin puolet, noin ¼ -osaa, en juuri mitään Kerroin muodostetaan kertomalla vastaukset seuraavasti: vastaaja lukee lehteä x 3 kertaa ja edellisellä kerralla luki lehdestä noin puolet: Kohtaamiskerroin = 3x0,5=1,5 Aikakauslehtien kohtaamiskerroin

Seuraavissa taulukoissa on raportoitu kunkin lehden kohdalla vain ne luvut, joissa vastaajamäärä kohderyhmässä on 50 tai enemmän. Alle 50 jäävät vastaajamäärät on merkitty x –merkillä. Kohtaamiskertoimet eri kohderyhmissä

Yleisaikakauslehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Yleisaikakauslehdet2,02,11,82,0 Aarre1,81,71,91,7 Aku Ankka2,42,22,62,2 Alibi1,51,61,51,7 Apu2,12,41,62,2 Askel1,61,7x1,6 ET-lehti1,82,11,01,9 Hymy1,4 Image2,12,02,32,2 Katso4,34,63,94,0 Kotimaa1,92,61,02,2 Kuriren2,22,4x2,3 Oma Aika1,6 x Seiska2,12,02,12,0 Seura1,82,01,61,9 Suomen Kuvalehti1,91,72,11,8 Valitut Palat1,71,81,7 Viva1,9 x Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Naistenlehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Naistenlehdet1,71,81,11,7 Anna1,41,50,51,4 Cosmopolitan1,81,9x1,7 Demi2,12,2x1,4 Eeva1,81,90,71,8 Elle1,61,5x1,6 Gloria1,31,40,61,3 Kodin Kuvalehti1,92,11,01,9 Kodin Pellervo1,61,91,11,7 Kotiliesi1,82,00,81,9 Kotivinkki1,92,10,92,0 Me Naiset1,71,81,21,8 Olivia1,4 x Trendi1,71,8x1,6 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Terveys- ja hyvinvointilehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Terveys- ja hyvinvointilehdet1,82,00,91,9 Apu Terveys1,71,80,91,8 Fit2,12,2x2,1 Hyvä Terveys1,92,20,72,0 Kauneus & Terveys1,61,70,71,7 Kotilääkäri1,21,4x1,3 Kunto Plus2,02,41,12,1 Sport2,02,2x2,1 Voi Hyvin2,02,11,52,0 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Perhelehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Perhelehdet1,82,10,61,9 Kaksplus1,72,1x1,8 Lapsen Maailma1,61,8x1,7 Meidän Perhe2,12,50,62,2 Vauva1,92,20,52,0 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Ruoka- ja juomalehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Ruoka- ja juomalehdet2,12,41,62,2 Glorian ruoka & viini2,53,01,52,6 Maku2,32,51,52,3 Viini1,6 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Asuminen, rakentaminen ja puutarhanhoito Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Asuminen, rakentaminen ja puutarhanhoito2,02,11,22,1 Avotakka1,82,11,01,8 Deko.1,82,01,01,8 Divaani1,81,9x Glorian Koti1,82,10,71,9 Koti ja Keittiö2,42,60,82,4 Maalla2,42,6x2,5 Meidän Mökki2,02,31,62,1 Meidän Talo1,7 OMA KOTI Kullan Kallis1,71,9x1,7 Plaza Koti2,02,1x2,0 TM Rakennusmaailma2,31,02,52,4 Unelmien Talo & Koti2,52,7x2,6 Viherpiha2,22,61,32,4 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Harrastelehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Harrastelehdet2,21,81,92,2 Caravan1,71,41,81,6 Erä2,21,42,42,0 Golflehti1,61,01,91,5 Jääkiekkolehti2,31,12,61,9 Kamera-lehti2,5 2,6 Kippari2,3x2,72,0 Koiramme1,61,81,31,6 Kotiliesi Käsityö (entinen Moda)3,84,0x3,9 Matkaopas2,12,21,82,1 Metsästys ja Kalastus1,91,12,21,8 Mondo1,81,91,51,7 Suomen Luonto1,92,01,72,0 Suuri Käsityö3,43,5x3,6 Urheilulehti2,00,92,2 Vene2,1x2,32,2 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Autoilun ja tekniikan lehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Autoilun ja tekniikan lehdet1,71,11,81,7 Auto Bild Suomi1,60,71,81,6 MB (Mikrobitti)1,71,01,81,6 Moottori1,81,01,91,7 MPC (MikroPC)1,4x1,21,5 Tekniikan Maailma2,00,72,32,0 Tivi1,3x1,4 Tuulilasi1,61,11,71,5 Vauhdin Maailma2,0x2,22,1 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet1,51,11,61,5 Arvopaperi1,41,01,51,4 Talouselämä1,31,01,51,2 Tekniikka & Talous2,30,72,62,3 Veronmaksajan Taloustaito1,6 1,7 Yrittäjäsanomat0,9 0,8 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Ammatti- ja järjestölehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Ammatti- ja järjestölehdet1,51,01,61,4 Koneviesti1,91,02,01,8 Käytännön Maamies1,60,81,91,1 Maatilan Pellervo1,41,11,61,3 Metsälehti1,50,91,71,5 Metsälehti Makasiini1,71,21,91,6 Opettaja0,91,00,70,9 Urakointi Uutiset1,6x1,81,5 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Asiakaslehdet Lukukerrat x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Asiakaslehdet1,11,21,01,1 Me-lehti1,1 0,91,1 Yhteishyvä1,11,21,01,2 Kaikki aikakauslehdet yhteensä1,91,81,51,9 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Seuraavissa taulukoissa on raportoitu kunkin lehden kohdalla vain ne luvut, joissa vastaajamäärä kohderyhmässä on 50 tai enemmän. Alle 50 jäävät vastaajamäärät on merkitty x –merkillä. Kohtaamiskontaktit eri kohderyhmissä

Aikakauslehtien kohtaamiskontaktit on lehden lukijamäärä kertaa kohtaamiskerroin Esimerkki: jos lehden x lukijamäärä on ja kohtaamiskerroin 1,5, niin lehden kohtaamiskontaktien määrä on Kohtaamiskontaktit raportoidaan totaalissa, naisissa, miehissä ja pt- ostopäättäjissä niillä lehdillä, joilla n-luku on vähintään 50. Aikakauslehtien kohtaamiskontaktit

Yleisaikakauslehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Yleisaikakauslehdet Aarre Aku Ankka Alibi Apu Askel9479x83 ET-lehti Hymy Image Katso Kotimaa Kuriren7555x64 Oma Aika7670x76 Seiska Seura Suomen Kuvalehti Valitut Palat Viva161145x157 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Naistenlehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Naistenlehdet Anna Cosmopolitan312297x218 Demi312304x80 Eeva Elle10595x87 Gloria Kodin Kuvalehti Kodin Pellervo Kotiliesi Kotivinkki Me Naiset Olivia109107x106 Trendi192189x155 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Terveys- ja hyvinvointilehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Terveys- ja hyvinvointilehdet Apu Terveys Fit194178x172 Hyvä Terveys Kauneus & Terveys Kotilääkäri117106x115 Kunto Plus Sport200195x189 Voi Hyvin Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Perhelehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Perhelehdet Kaksplus136132x134 Lapsen Maailma6966x68 Meidän Perhe Vauva Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Ruoka- ja juomalehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Ruoka- ja juomalehdet Glorian ruoka & viini Maku Viini Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Asuminen, rakentaminen ja puutarhanhoito Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Asuminen, rakentaminen ja puutarhanhoito Avotakka Deko Divaani142127x139 Glorian Koti Koti ja Keittiö Maalla208197x207 Meidän Mökki Meidän Talo OMA KOTI Kullan Kallis4541x44 Plaza Koti6358x TM Rakennusmaailma Unelmien Talo & Koti149144x145 Viherpiha Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Harrastelehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Harrastelehdet Caravan Erä Golflehti Jääkiekkolehti Kamera-lehti Kippari146x Koiramme Kotiliesi Käsityö (entinen Moda)392395x373 Matkaopas Metsästys ja Kalastus Mondo Suomen Luonto Suuri Käsityö805791x760 Urheilulehti Vene172x Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Autoilun ja tekniikan lehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Autoilun ja tekniikan lehdet Auto Bild Suomi MB (Mikrobitti) Moottori MPC (MikroPC)88x6272 Tekniikan Maailma Tivi43x3738 Tuulilasi Vauhdin Maailma169x Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Arvopaperi Talouselämä Tekniikka & Talous Veronmaksajan Taloustaito Yrittäjäsanomat Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Ammatti- ja järjestölehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Ammatti- ja järjestölehdet Koneviesti Käytännön Maamies Maatilan Pellervo Metsälehti Metsälehti Makasiini Opettaja Urakointi Uutiset175x Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754

Asiakaslehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=8754 Naiset N=4752 Miehet N=4002 Pt-päättäjät N=7263 Asiakaslehdet Me-lehti Yhteishyvä Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754