CRM ja HRM työelämäpalvelun tukena Päämääränä varmistaa partnerioppilaitosten asiakastietämyksen kartuttaminen ja tehokas hyödyntäminen kaikissa asiakasrajapinnoissa. Tavoitteena löytää partnerioppilaitosten ja yhteistyökumppaneiden käyttöön soveltuva asiakkuuksien hallintaan ja osaamisen hallintaan liittyvä joustava, helppokäyttöinen tietojärjestelmä(t). Tuotoksena prosessikuvaukset: asiakkuuden hallintaprosessi sekä osaamisen hallintaprosessi päätös tarvittavan tietojärjestelmän hankinnasta
CRM ja HRM työelämäpalvelun tukena Toimenpiteet: asiakkuuden hallintaprosessin kuvaus ja sen tietojärjestelmälle tuomat vaatimukset osaamisen hallintaprosessin kuvaus ja sen tietojärjestelmälle tuomat vaatimukset aiemmin pilotoitujen tietojärjestelmien arviointi käytössä olevien (opiskelijahallinta, asiakkuuksien hallinta/asiakasrekisteri, osaamiskartoitusjärjestelmät jne.) ja hankittavien uusien tietojärjestelmien yhteensoveltuvuus ja -käytettävyys: rajapintojen määrittely uuden järjestelmän räätälöintitarpeen määrittely tarjolla olevien tietojärjestelmien ja niiden toimittajien kartoittaminen ja arviointi
CRM ja HRM työelämäpalvelun tukena Kumppaniverkosto: koordinaattori Jyväskylän aikuisopisto / Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jämsän Seudun Koulutuskeskus / Jämsän seudun ammatillisen koulutuksen kuntayhtymä ( alk. Jämsän ammattiopisto, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä) Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskus / Pohjoisen Keski-Suomen ammatillisen koulutuksen kuntayhtymä Savon ammatti- ja aikuisopisto / Savon koulutuskuntayhtymä Ylä-Savon ammattiopisto / Ylä-Savon koulutuskuntayhtymä
CRM ja HRM työelämäpalvelun tukena -Hankkeen toiminta-aika syyskuu 2008 – joulukuu Yhteyshenkilö: Pirjo Kauhanen, puh