Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä 21.3.2012 Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tehtävä 3: PowerPoint Heli Lämsä.
Advertisements

Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Kauan kaivattu lukujärjestys - Flamman Opintoni-ikkuna
Oodin versiot, havaittujen virheiden korjaus sekä kehitysehdotusten eteneminen Laura Vuorinen Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri.
EGradu ja Oodi Opintohallinnon palvelut ja Oodi-tuki Katja Pura.
Oodi-päivä
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Oodi tietovarasto Eija Ruotsalainen, marraskuu 2005 Opiskelijarekisteri.
Webbisivut ja maistelutilan varausjärjestelmä Ilkka Siissalo
Tehtävä 3: PowerPoint Harjoitus.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Oodin opintoaikojen rajaus: opinto- oikeuksien päättymispäivien laskenta Määrittelyn ja suunnittelun esittely Tuomas Naakka Kehittämisosasto/opiskelijarekisteri.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Rajauslain soveltamiskäytäntöjä Helsingin yliopistossa Helsingin yliopiston Oodi-päivät Marja Kruut Opiskelijaneuvonta- ja opintotukipalvelut.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Moodle-Oodi Integraatio Itä-Suomen yliopisto ja Savonia- AMK
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Oodin version 3.3 yhteenveto 1Opiskelijarekisteri.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
MinunMatka eli kutsujoukkoliikennettä työmatkailijoille Tämä idea on kehitetty Peloton Tampere -työpajassa maaliskuussa
Tehtävä 3: PowerPoint Ilkka Huttunen. Tämän tulee olla DIA 2. Tämä dia on nyt dia 1. ◦ Siirrä tämä dia siten, että siitä tulee dia 2. ◦ Lisää tähän esitykseen:
Sukupuoli. Ikä: Ikäryhmä Asuinympäristö Opiskelu.
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Oodi-päivät Selvitys opintosektorin rekisteröintikäytännöistä – toimenpiteitä ehdotettuihin kehittämiskohteisiin Opiskelijarekisteri, Sari.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
Tehtävä 3: PowerPoint Tomi Ilmonen. Ohjeistus Tämä on tehtävä 3: Power Point Etene tässä olevien ohjeiden mukaan. ◦ Älä ”hypi” eli käy kohta kohdalta.
Tehtävä 3: PowerPoint Jarmo Lautamäki. Tämän tulee olla DIA 2. Tämä dia on nyt dia 1. ◦ Siirrä tämä dia siten, että siitä tulee dia 2. ◦ Lisää tähän esitykseen:
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Oodin rajauslaki-toiminnallisuus HY:n Oodi-päivä Tuomas Naakka Kehittämisosasto/opiskelijarekisteri.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
Osaston potilaiden tyytyväisyys LLKY:n osastotoimintaan
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Opinto-oikeus/ Lukukausimaksut &Oodi
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Hero-Henkilöroolirekisteri
Oodin version 4.8 yhteenveto
Oodin version 3.7 yhteenveto
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
OpeOodi: missä mennään
Avoin yliopisto projekti
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Esityksen transkriptio:

Palautekysely Oodi- tuen käyttäjille 2012 Yhteenveto Oodi-tuen käyttäjille suunnatusta palautekyselystä Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto1

Kohderyhmä ja osallistumisprosentti Kysely lähetettiin oodi-info -sähköpostilistalla oleviin osoitteisiin. Kohderyhmä Oodi-tukea käyttävät laitosten ja tiedekuntien virkailijat sekä opettajat. Kyselyn osallistumisprosentti 9,2% (105 / 1140) Vastanneista 71% käyttää työssään sekä Win- että WebOodia 90,5 % vastaajista oli käyttänyt vähintään yhtä tukikanavaa Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 2

Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 3 Lkm

Keskeiset tulokset Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 4 Palaute tuesta pääosin positiivista ”Oodi-tuki on toiminut hyvin. Apu on nopeaa ja ystävällistä.” ”Oodituki on yliopiston parhaiten toimiva tukipalvelu.” ” Joskus on vaikea saada ketään kiinni puhelimitse. Yleisesti ottaen olen kyll ä tosi tyytyväinen palveluun, aina on saanut apua. ” ”Oodi-infosta saatu tuki on erinomaista: sekä tallennettavan asian osaaminen että ohjelman hallinta ovat kohdallaan. Sellainen on harvinainen yhdistelmä yliopistossa.” ”Oma kampustukihenkilö on omassa työssäni kullanarvoinen!”

Turhautuminen itse järjestelmään kuitenkin näkyy selvästi Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 5 ”Oodi itsessään on hankala ja epäkäytännöllinen järjestelmä, mutta erinomaisesi toimivan Oodi-tuen avulla se on suurin piirtein hallittavissa..” ”Oodin tukipalvelut toimivat hyvin. Valitettavasti sitä samaa ei voi sanoa itse Oodi- järjestelmästä. Etenkin WebOodi on kankea, vanhanaikainen, ruma ja vaikeaselkoinen. Opiskelijat eivät löydä tarvitsemaansa informaatiota sieltä.” ”Palvelu on yleisesti ottaen hyvää. Joskus kiire tuntuu tosin vaivaavan. Kuinka paljon meidän kaikkien aikaa ja hermoja säästyisikään, jos OODI olisi jo kuopattu :)” ”Järjestelmän tulisi olla sen verran selkeä, että sitä voi ilman koulutusta käyttää -- koska koulutuksessa läpi käydyt asiat unohtuvat joka tapauksessa eikä niillä ole syytä kuormittaa opettajan muistia.”

Hupsis! Parannettavaa taitaa olla myös e-lomakkeen käytössä… Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 6 ”Tämän lomakkeen tarkennuskentät kovin lyhyitä, ja numeroiden selitykset hyvin piilotettu. Itse tuki on kyllä aina toiminut, ja ongelmat ratkenneet varsin ripeästi. Kiitos.” ”TÄHÄNKÄÄN EI MAHDU KOLMEA RIVIÄ ENEMPÄÄ TEKSTIÄ”

Oodin tukisivut jakoivat jonkin verran mielipiteitä Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 7 ”Kävin juuri kurkkaamassa oodin tukisivuja ja nehän näyttävät hyvältä!” ”Ohjeita voisi olla vielä enemmänkin”

Koulutukseen ollaan pääosin tyytyväisiä (80% vastaajista on käynyt Oodi-koulutuksessa, 37% viimeksi ) –Koulutustahti jakaa kuitenkin mielipiteitä Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 8 ”kouluttajan oli vaikea ottaa huomioon vasta-alkaja vaikka kyseessä piti olla aivan alkeet.” ”koulutuksiin toinen opastaja mukaan, että koko ryhmän ei tarvitse odottaa "kärryiltä putoajaa"! ”Viimeksi kouluttajia oli kaksi ja se tuntui toimivan hyvin, molemmat täydensivät hyvin toisiaan.”

Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 9 ”Kouluttajat ovat olleet todella hyviä!”

Tiedon määrä ja tiedotustahti tuntuvat myös sopivilta –Tiedotuksen laadusta pidettävä huolta Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 10 ”Tiedotus toimii erinomaisen hyvin - kiitos siitä!” ”tiedotus on joskus varsin kapulakielistä.”

Ehdotuksia/huomioita Muistathan, että toiminnot eivät häviä Oodistasi ilman syytä. Yleensä kyse on käyttölupien päättymisestä. WebOodi-koulutusta ja workshoppeja voi tiedustella omalta kampustukihenkilöltä Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto 11 ”Kampuskoulutuksia ja muutosinfoja voisi olla enemmän!” ”Olisi hyödyllistä jos järjestettäisiin esim web-oodi workshoppeja. Esim keväällä maaliskuun alussa kun opinto- oppaiden päivitys on ajankohtainen, palautekysymyksien päivittäminen sekä syksyn opetustapahtumien muokkaaminen.” ”Miksi opettaja ei saa itse päivittää weboodiin kurssin tietoja? Keskitetty järjestelmä ei ole ihan tätä päivää. Lisäksi oodiin jää virheellistä tietoa, jos esim. kurssin luento peruuntuu tai tulee salimuutos kesken vuoden.”

Kiitos palautteesta! Opiskelijarekisteri / Marjo Naumi / Palautekyselyn yhteenveto12