Www.helsinki.fi/ruralia Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio 21.3.2012 Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OSUUSKUNNAT SUOMALAISTEN AMMATTIKORKEAKOULUJEN YRITTÄJYYSKASVATUKSEN VÄLINEENÄ OSUUSTOIMINTATUTKIMUKSEN PÄIVÄ KUOPION YLIOPISTO KTT Eliisa Troberg.
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Helsingin yliopisto ja akateeminen maahanmuutto Markus Laitinen, Markus Laitinen. Kansainväliset asiat.
TULEVAISUUDENTUTKIMUKSEN VERKOSTOAKATEMIA (TVA)
ISOverstaan kouskuttamispäivä
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
Osuuskunta mukana yrittäjyyskasvatuksessa Leena Varis
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Huippu-urheilunmuutos.fi Pääkaupunkiseudun yläkouluverkosto Antti Paananen Huippu-urheilun muutosryhmä.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
Projektit työelämäyhteistyön muotona OVET- ja VALOA –hankkeet Elopäivät, Helsinki,
Konteksti – yrittäjyyskasvatuksen oppimisympäristöt
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
Korkeakoulujen esteettömyysverkoston tulevaisuuden toimintamalli: Keskustelua verkoston olemuksesta ja toiminnoista ESOK.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
© Torsti Hyyryläinen 2009 ”Pienet maailmamme*” ajatuksia ja keskustelua verkostoitumisesta Torsti Hyyryläinen Jyväskylä * Duncan Watts & Stewen.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Projekti: Paikallisten innovaatioiden jakaminen ja kehittäminen yhteisöjen verkostoissa /Pirkanmaan Kulttuurirahasto.
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Kestävän energiahuollon alueellinen vaikuttavuus Verkosto- ja hanketapaaminen TAMPERE Ruralia-instituutti.
Korkeakoulujen rakenteellinen kehittäminen Päivi Jokitalo Kirjastoverkkopäivät 2010.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
Aluepalvelut Laureassa
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Osuustoiminnan verkko-opetus: tilanne ja näkymät
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen.
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Design for All korkeakouluissa? Päivi Tahkokallio — Suomen DfA-verkosto ESOK — Tampere
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
CEE:n TEHTÄVÄ ON LUODA INNOVAATIOSTA LIIKETOIMINTAA! Tuomalla yhteen tutkimuspartnerit, yritykset sekä rahoittajat ja nyt myös innovaatioenkeleitä Uusien.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Aikuisopiskelijan transformaation käynnis- täminen ja tukeminen verkko-oppimisprosessissa Aikuisopiskelijan transformaation käynnis- täminen ja tukeminen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arkistojen mukaantulon tilanne Finnassa Konsortioryhmän kokous Piia Naukkarinen.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
YK:n Kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
Seppo Ikäheimo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Kotilava Kotimaiset tieteelliset lehdet avoimiksi ja vaikuttamaan
Kieliteknologian verkosto (KIT)
KTT Eliisa Troberg Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
Puheenjohtajana Kansainvälisen Osuustoimintaliiton ICA:n maailmanhallituksen jäsen ja Kansainvälisen osuustoimintavuoden Suomen toimikunnan puheenjohtaja,
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Marjo Särkkä-tirkkonen Helsingin yliopisto, Ruralia-instituutti
Yrittäjyyskasvatuspäivät 2017
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio1 - Huipulle ja yhteiskuntaan Verkko-opetuskoordinaattori Pekka Hytinkoski Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti

Co-op Network Studies Osuustoiminnan ja yhteisötalouden yliopistoverkosto Helsingin yliopisto (koordinaattori), Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto Rahoittajina: Osuustoiminnan neuvottelukunta ja verkoston yliopistot

 Osaajat yhteen – asiantuntijoiden ja opiskelijoiden erilaisten maantieteellisten sijaintien ja osaamisen hyödyntäminen.  Osuustoiminnan sivuaineopetusta - ei vain yhdessä - vaan monitieteisesti kahdeksassa suomalaisessa yliopistossa (myös Helsingin Avoimessa yliopistossa).  Monitieteisyys, ”teoria – käytäntö” –ulottuvuus, kriittinen tarkastelu ja ajankohtaisuus. Tuloksena uusia avauksia asiantuntijoilta ja opiskelijoilta. Mahdollisuuksia I Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio3

 Parhaimmillaan verkko-opetuksessa aktivoidaan sekä omaehtoiseen että yhteisölliseen työskentelyyn.  Valmiit opintomateriaalit sekä mahdollisuus tuottaa uutta aineistoa (esim. sosiaalisen median keinoin).  Co-op Network Studies –verkkokursseilta löytyy kootusti Suomen laajin osuuskuntien esittelyjen ja tarkastelujen kokoelma.  Verkoston opetus tarjoaa laajaa tarttumapintaa sekä osuustoimintaan että kestävään kehitykseen. Mahdollisuuksia II Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio4

 Kuinka hyödyntää opiskelijoiden vuosien varrella tekemää työtä myös opetuksen ulkopuolella?  Markkinoinnin haasteet!  Toisaalta – kuinka hallita nykyisillä resursseilla vielä huomattavasti laajemmat opiskelijamäärät? Haasteita Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio5

 Uusi toimintamalli noudattaa hyvin uuden yliopistolain linjauksia työelämäyhteyksien jatkuvasta kehittämisestä ja ulkopuolisen rahoituksen hyödyntämisestä.  Työelämä- ja yrittäjyyskokemusta omaavat aikuisopiskelijat nostavat verkkokurssit aivan uudelle tasolle.  Osuustoiminnallista yrittäjyyskasvatusta.  Yliopistoverkosto on uskottava pohja myös monitieteiselle kansainväliselle opetusyhteistyölle. Uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 6

Co-op Network Studies –verkosto tarjoaa myös kansainvälisesti tarkastellen ainutlaatuisen mahdollisuuden osuustoiminnan yliopistotasoiselle opetukselle, jossa yhdistyvät sekä tutkimustieto että kestävän kehityksen arvopohja. Uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio7