Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

VERSOLA LAPPIIN. PALSU Diojen selitykset on aukikirjoitettuna Palsun käsikirjoituksessa.
ELOKUVAN TEKEMISEN VAIHEET
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Harvialan koulu ja päiväkoti
Asianajajan ammatti Päivämäärä Koulun nimi Luennoitsijan nimi.
Kielipläjäys 7. luokalle
Pohjiksen Uutiset 8. Luokan moniaineprojekti. Projektin tavoitteet  Jokainen luokka koostaa uutislähetyksen (videon) annetusta aiheesta  Uutislähetys.
Yle Oulun yliopiston tiedepäivänä
Ohjeet videotarinan tekemiseen
ANIMAATIOTYÖPAJA Elokuvakasvatus Sodankylässä -projekti.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Matkakertomus kuvin Loma- ja matkakuvauksen perusteita.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Ohjeita animaation tekoon:
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Pesäpallon juhlavuosi 2012 Koulukäynnit. Koulukäyntien konsepti 1. Koulukäyntien esittelydiat (liite) - Pesäpallon juhlavuoden tapahtumat - Pesäpalloseuran.
Creative Commons ja yhteisöttömän aineiston lumo Tietoisku Jari Sarja Otavan Opisto.
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Leader-rahoitus Yhdistysten hanke- ja rahoitusinfo
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
Oppimistehtävä Oppimaan oppimisen koulutus
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
DIGITAALINEN TARINA Miten digitaalista tarinaa voi käyttää kirjastossa? Isoäitini tarina Tämä inspiroi minua kokeilemaan!
Harjoituksissa tehdään digitarina
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
KUHA: TIETOKANTAPOHJAINEN WWW-SOVELLUS OPINTO- OHJAUKSEEN Kati Mäki-Kuutti Tietotekniikan graduseminaari
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala
Kohti viittä konseptia
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.
tehnyt: Maiju, Panu ja Jamuna
- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
Luokan OneNote - muistikirja PERUSTEET
Vertaiskoulutuksen suunnittelu ja toteutus. Mitä on vertaiskoulutus? Opettajille annettavaa yksilöllistä tvt-koulutusta, jossa otetaan huomioon opettajan.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Pelisuunnittelua Ryhmä 3.
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
TEKIJÄNOIKEUDET HS maaliskuu 2017:.
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
PROJEKTITYÖ Ammattiesittely
1. Valitkaa keksinnöistä kiinnostavin. 2
Ammatinkuvaus Etunimi Sukunimi.
Selkokieli.
Koodaamista Ohkolan koululla
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
. Käytännön kokemuksia /
PROJEKTITYÖ Ammattiesittely
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa

Digitarina opetuksessa – ammatin esittely Digitarina on yhteistoiminnallisesti tehty ja tietokoneella toteutettu kuvakertomus Toteutamme ammatin esittelyn TVT:n ja oppilaanohjauksen yhteistyönä Oppilaat tekevät esittelyvideon jostakin ammatista Digitarina on osa ammatin esittelyvideota

Ammatin esittely 1. Faktat eli asiatiedot Koulutus ja pääsyvaatimukset alalle Kyseistä koulutusta tarjoavat oppilaitokset Työtehtävät Työaika Palkkaus Työllisyystilanne Ammatin hyvät ja huonot puolet 2. Digitarina

Digitarina taikalamppumenetelmällä 1. Ideointi ja käsikirjoitus 90 min Tehtävänanto (10 min) Ideoidaan tarinoita pienryhmissä (35 min) Ryhmät esittelevät tarinansa opettajalle, tarinoiden kehittäminen ja tarinoista päättäminen (35 min) Sovitaan työnjako, kuvauspaikat ja muut järjestelyt (10 min) 2. Kuvaaminen 90 min Jaetaan kamerat ja opetellaan käskykieli (10 min) Kuvaukset (50 min) Materiaali siirretään tietokoneelle ja liitetään esittelyvideoon, videon viimeistely (30 min) Lähde: Taikalamppu-menetelmän opas (toim. Katri Laiho)

Digitarinan käsikirjoitus Käsikirjoitus ilmaistaan lyhyesti 5 lauseella Käsikirjoituksesta käyvät ilmi henkilöt, tapahtumat, aika ja paikka. Tarinassa voi esiintyä joko yksi, kaksi tai kolme ammattia Alkuun teoksen nimi, sitten tapahtumat aikajärjestyksessä ja loppuun tekijöiden nimet Sisältöesimerkkejä Ammattia harjoittavan henkilön haastattelu Ammatissa esiintyvä tapahtuma tai tilanne Eri ammattia edustavien henkilöiden kohtaaminen