Esittäytyminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
05/2007 CIMO NORTH-SOUTH-SOUTH Higher Education Institution Network Programme •Tavoite: vahvistaa inhimillisiä voimavaroja, jotta ihmiset ohjelmaan osallistuvissa.
Advertisements

Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi 
YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
MITÄ KV-YHTEISTYÖ EDELLYTTÄÄ KOULUTUSOHJELMILTA JA OPETUSSUUNNITELMILTA? Ammattikorkeakoulutuksen kokonaisvaltainen kansainvälistyminen ja tuloksellinen.
Mitä Nordplus-ohjelmalla on tarjota opiskelijalle? Opiskelijoiden liikkuvuus Pohjoismaissa –seminaari Kuopio Merja Kuokkanen/Kansainväliset opiskelijapalvelut,
Kansainväisyys Turun AMK:ssa Loimaalla (LITA JA TIKÄ)
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Riihimäen kauppaoppilaitoksen keke- ja laatutyö
Kansainvälinen toiminta OAMK:ssa
Kuntaliitto tutkii ja opastaa: selvitykset Suomen Kuntaliiton pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma Suvi Kuusi 1.
11/20061 Erasmus Uusi Erasmus-ohjelma – osa Elinikäisen oppimisen ohjelmaa (LLP)
Vaasan Ammattikorkeakoulu
Collaborative Creation of SME- business Intelligence in Russia FIRST 2011 Maija Kärnä OVET-seminaari
ADEI Kultturivienti ja koulutus Teppo Turkki Johtaja Suomen taideyliopistojen koulutus- ja kehittämisinstituutti IADE
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Ulkomaalaiset opiskelijat yhteensä 1233 ( ) 2013.
Vieraskielisten koulutusohjelmien kehittämispäivät ”Ulkomaalaisten opiskelijoiden integrointi ja työllistyminen”
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
Osaamisen ja sivistyksen asialla KANSAINVÄLISTYMINEN EUROOPPALAISEN KORKEAKOULUTUKSEN HAASTEENA JA TAVOITTEENA Kansainvälistyvä opetussuunnitelma Tampere.
Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences Kansainvälisen toiminnan rahoitus osana korkeakoulun budjettia Irja Saarikorpi Pirkanmaan.
“Co-Creation by Finnish-Dutch Co- operation”- Inspiring and International Integration! Pia Lindgren, Turun AMK Mikkeli
PIRAMK University of Applied Sciences Erasmus-henkilökuntavaihdon mahdollisuudet Kv-hallinnon kevätpäivät 12. – Irja Saarikorpi Camilla Kalevo.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
ROTARY PEACE FELLOWSHIP APURAHAT MAHDOLLISTAVAT OPISKELUN YHDESSÄ KUUDESTA KANSAINVÄLISESTÄ ROTARYKESKUKSESTA APURAHOJEN KOKONAISMÄÄRÄ
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
03/10 CIMO_jaMu CIMO Tuki Suomen ja Latinalaisen Amerikan koulutusyhteistyölle Globaalilla yhteistyöllä aluevaikuttavuutta. Latinalainen Amerikka ja Suomi.
Turun Kielitivolin koulutusristeily
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
WoSCos Works, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Jani Haapakoski, Kv-koordinaattori, KTK,
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Valtionavustukset ammatillisen koulutuksen kansainvälistymiseen 2010 Annikki Häkkilä Erityisasiantuntija Opetushallitus Huki-hankkeen Lajipäällikkö-valmentajapäivät.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Vieraskielisen koulutuksen haasteet Kansainvälisten asioiden kevätpäivät Tarja Hyppönen Turun yliopisto, BSRS.
Hanke pähkinänkuoressa
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
Arja Tuonen. Arja Tulonen Koulutuspäällikkö Vastuualueena journalismi, mainonnan suunnittelu ja mediatuotanto Elokuvan ja median tutkimusryhmän vetäjä.
Knowledge–Practices Laboratory MAKE – Kehittämishaaste-seminaari Merja Bauters, Hannu Markkanen Metropolia Ammattikorkeakoulu TiVi/Mediatekniikka.
Henkilöstön teemapäivä KOOVEE AJANKOHTAISTA Tekijä, pvm.
Suomen Kuntaliiton pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma Kuntaliitto tutkii ja opastaa: selvitykset.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
Esittäytyminen Laura-Maija Hero.
Pohjoisimman Lapin Leader ry. INTOA, ROHKEUTTA JA OSAAMISTA PELOTON POHJOISIN
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
University of Joensuu Dept. of Computer Science P.O. Box 111 FIN Joensuu Tel fax Tietojenkäsittelytieteen.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Mervi Rantanen1 Erasmus Mundus – mitä lisäarvoa? Kv-päivät Mervi Rantanen Teknillinen korkeakoulu.
Opiskelun ja opetuksen tietovirrat
Helli Kitinoja KOTIKANSAIN- VÄLISTYMISEEN LIITTYVIÄ EETTISIÄ KYSYMYKSIÄ Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turussa
MITÄ KV-YHTEISTYÖ EDELLYTTÄÄ KOULUTUSOHJELMILTA JA OPETUSSUUNNITELMILTA? Kirsti Virtanen Turun ammattikorkeakoulu
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
ESIMERKKEINÄ KONSERVOINNIN KOULUTUSOHJELMAN LEONARDO DA VINCI – RAHOITTEISET HANKKEET VUOSILTA KANSAINVÄLISET HANKKEET JA OPETUS.
Tekn.lis. Kari Lautso/WSP Finland Oy: Liikenteen virtuaalinen tutkimuskeskus ja konsultit LVM
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
2/2009 Nordplus Info /2009 Nordplus Korkeakoulutus - Päämäärät Edistää korkeakoulujen verkottumista, kokemusten, hyvien käytänteiden.
Englanninkielisen opetuksen kehittäminen
Synergiaryhmä Virve Peltoniemi, TAMK Tapio Ekholm, Metropolia
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
POLKU-hanke Jyväskylä / Elopäivät Jan Kraufvelin Åbo Akademi
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Liikkuvuuspäivät Erasmus+ -kehittämisryhmä
Turun kv-toimintamalli ja Askel Eurooppaan -hanke
Go international! Vaihtoinfopäivä
Esityksen transkriptio:

Esittäytyminen

Pia Alanko Lehtori, journalismin koulutusohjelma, Turun AMK Vastuualueina radio- ja audio-opetus, monimediajournalismi, kansainvälisyys JOCID III-hankkeen akateeminen koordinaattori (Journalism for Civic Involvement, Democracy and Development)

Kansainvälisyys ja koulutusvienti JOCID III on North- South-South –rahoitteinen hanke, joka perustuu opiskelijoiden ja opettajien liikkuvuuteen Partnerit: Turun AMK, Metropolia AMK, Ghana Institute of Journalism, Tumaini University (Tansania), Namibia Polytechnic Tavoitteena kehittää journalismin (erityisesti radiojournalismin) koulutusta kaikissa kohdemaissa

Kehitysyhteistyötä Kehitysyhteistyöhanke Kulttuurien kohtaaminen Kansallinen ja kansainvälinen ulottuvuus Ensisijainen kohderyhmä kunkin korkeakoulun opiskelijat ja henkilökunta

Toiminnot käytännössä Opiskelijavaihdot (3 kk) etelästä pohjoiseen, pohjoisesta etelään Opettajavaihdot (2 viikkoa kerrallaan) (etelä – pohjoinen – etelä) Intensiivikurssit etelässä

Intensiivikurssi Ghanassa, marraskuu 2012

Jatkokehiteltävää Kansainvälisen hankkeen integrointi luontevaksi osaksi opetusta Hankkeesta syntyvät artikkelit ja tutkimustoiminta Kehitysyhteistyön hyöty kaikille hankkeen osapuolille Lehtorin ammattitaidon kehittäminen hanketyössä