SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
, Joonatan Haukilehto / Riku Lehtonen
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Sosiaalinen media ja kieltenopetus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Kokeva 2013 – 16. Käsityön taiteen perusopetus aikuisille Vaasa-opistossa ORIENTAATIO. Tekstinkäsittely. M.Tuomivirta
Terveysosaaminen ja media
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Graffiti ja katutaide vaikuttamisen välineinä Tuhti-seminaari
T YTÖT, POJAT JA VÄKIVALTA – KULTTUURINEN KÄYTÄNTÖ, SOSIAALINEN ONGELMA VAI KASVATUKSEN KYSYMYS ? Päivi Honkatukia, VTT, nuorisotutkimuksen professori,
Kielen tehtäviä Informatiivinen tehtävä Vaikuttava tehtävä
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
AIKUISPOTILAIDEN LÄHEISTEN KOKEMUKSIA HOITOTYÖNTEKIJÖILTÄ SAADUSTA TUESTA TtM Minna Aura Pro gradu -tutkielma
TURUN YLIOPISTON OSAORGANISAATIOPILOTTI Turun yliopiston kirjasto Leena Järveläinen
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Opinnäytetyö (Yamk) Varustamon päätösseminaari Eija Nyrhilä.
Mielenterveys s. 110 –
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Eriaikainen toiminta- ympäristö Eriaikainen toiminta- ympäristö Sisältö on ajankohtaista Sisältö on ajankohtaista Kaikille.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Verkko ja sosiaalinen media asiakastyössä
Sosiaalityöntekijänä verkossa
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Lasten ”Voimaryhmä” Metropolia amk, Itäinen perhekeskus (Vuosaaren toimipiste) & Haruspuisto Katja Ihamäki & Paula Olkkonen.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Soveltuu hyvin esim. käden- ja työvälineiden asentojen näyttämiseen vaiheittaisena esim. työjärjestyksen osoittamiseen työvälineiden havainnollistamiseen.
YRITTÄJYYSKASVATUSKYSELY. Kyselyn tavoitteet Osa Äänekosken ohjauksen -hanketta Asenteet Kiinnostus yhteistyöhön Opettajat Yritykset Oppilaat.
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Kulttuurienvälinen viestintä
Pro gradu -tutkimuksen ohjausseminaarit
Verkko-ohjaushankeen tilannekatsaus
KOHTAAMO Verkko-Ohjaus
Katja Ihamäki & Paula Olkkonen
Hanke
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK) Kaisu Myrskyranta Toukokuu 2013 Tampereen ammattikorkeakoulu Sosiaalialan ko / sosiaalinen kuntoutus

TUTKIMUS Tavoite: Selvittää miten Varustamo-hankkeen vertaisohjaajat ovat kokeneet sosiaalisen median toimivan vertaisohjauksen välineenä Tutkimuksen aineisto: teemahaastattelu, Wiki-sivustojen tekstit Pääteemat: Sosiaalisen median välineet, kirjoittaminen kommunikaatiokeinona sekä sosiaalinen media ohjausympäristönä

SOSIAALISEN MEDIAN VÄLINEET Facebook (chatit sekä yksityisviestit) Irc-galleria (keskustelufoorumi ja kyselyt) Blogi

KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA Toimiva väline ohjaajalle ja nuorelle - osallistuminen - ohjaajan kokemattomuus - vaikeat ohjaustilanteet

KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA Haasteita - tunteiden ilmaiseminen - viestien tulkinta - kielenkäytön merkitys

SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ Ohjausympäristön haasteita: - vuorovaikutus hidasta - kasvottomuus - nuoren tavoittaminen - oikean välineen löytäminen - tunnistettavuus - ympäristön muuttuminen

SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ Ohjausympäristön hyödyt - nuorten osallistuminen ohjaukseen - ohjausympäristö koettiin turvalliseksi - nuorelle tuttu ympäristö - täydentää kasvotusten tapahtuvaa ohjausta - väline ei ole paikkaan sidottu

Pähkinänkuoressa Sosiaalisen median toimimiseen vertaisohjauksen välineenä vaikuttavat: ohjattavan ja ohjaajan tavoitettavuus, ohjattavan ja ohjaajan kyky kommunikoida kirjoittamalla, viestien tulkinnanvaraisuus sekä ohjaajan valmiudet käyttää välinettä turvallisesti.

Kiitos!