Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TÄHTITIETEEN HARRASTAMINEN
Advertisements

Pääotsikko – Rivi alaotsikkoa varten. ©2012 VJS. Otsikkorivi Vantaan Jalkapalloseura eli VJS on Länsi- ja Keski-Vantaalla toimiva jal- kapalloon erikoistunut.
Tehtävä 3: PowerPoint Heli Lämsä.
1. Presentation • Kanarian saarille muuttanut eläkeläinen punnitsee itsensä kylpyvaa´alla. Vaaka näyttää hänen painonsa a)Lisääntyneen hieman b)Vähentyneen.
Good Karma = Hyviä Seurauksia
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Deep Sky piirtäminen © 2003 Marko Myllyniemi. Deep Sky piirtäminen  Deep Sky -piirrosten tekeminen lyijykynän ja paperin tai havaintolomakkeen avulla.
Moodlen ohje opiskelijoille
Pumpulipupupussi.
Maapallo – ihmisen koti
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Katso Aitolasta lisää:
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
Valosta 1.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Preppaus ENA 4.
Yksikkömuunnokset.
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Ompelutyö vanhan mallin mukainen käsityö
Tehtävä 3: PowerPoint Harjoitus.
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Todennäköisen käsite alakouluikäisille
Jorma Ronkainen / IT-laitos
TARJOAMINEN 1HS Tarjoussysteemi 5533 tarkoittaa avauksia viiden kortin yläväreillä ja kolmen kortin alaväreillä Tarkennuksena 1♦ avaus voi olla 3 k. vain.
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
TIETOSARJAKUVA Piirrä paperiin reunat. Katso tarkasti, että alueet "sulkeutuvat". LYIJYKYNÄLLÄ! Mieti kuvatekstit. 1) 2) 3) 4) Kirjoita tekstit. Laita.
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Vuorovesi.
DIOJEN JA KALVOJEN MAAILMA
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Käsityön opetustuokio
Koveran linssin piirto- ja laskutehtävä 2005
KESKIVIIKKO KOTITETEHTÄVÄT. Siis suorat ovat kohtisuorassa toisiaan vastaan.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
TVT projekti esikoululaisille
Tehtävä 3: PowerPoint Ilkka Huttunen. Tämän tulee olla DIA 2. Tämä dia on nyt dia 1. ◦ Siirrä tämä dia siten, että siitä tulee dia 2. ◦ Lisää tähän esitykseen:
Pitkät sekunnit JH, MJ, EM & SK Lauantaiyön. Mitä tulee huomioida? Valotusaika Aukko ISO Tuki/seuranta.
KIMPISEN KOULUN LOGON SUUNNITTELUKILPAILU 2015.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
Oma koti - osaprojekti Kohti sujuvampaa arkea. Mistä on kyse? Tavoitteena on, että pystymme täyttämään kasvavan asiakastarpeen järkevästi siten, että.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Tehtävä 3: PowerPoint Tomi Ilmonen. Ohjeistus Tämä on tehtävä 3: Power Point Etene tässä olevien ohjeiden mukaan. ◦ Älä ”hypi” eli käy kohta kohdalta.
Tehtävä 3: PowerPoint Jarmo Lautamäki. Tämän tulee olla DIA 2. Tämä dia on nyt dia 1. ◦ Siirrä tämä dia siten, että siitä tulee dia 2. ◦ Lisää tähän esitykseen:
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
Ongelmat on tehty ratkaistaviksi
KU1 / Akryylimaalaus ”KATSE”
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Kahoot-ohje.
VIIRINAUHA tutorial. 1)Valitse kankaat Tee viirinauhaasi ainakin viisi kolmiota. Enemmänkin voit tehdä jos haluat. Mitä enemmän kolmioita sen pidempi.
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Harjoituksista.
Moottorin kuluttama sähköenergia
Tehtävä 3: PowerPoint Maria Rahkola.
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Terveystiedon ainereaali
Tilavaikutelman luominen väreillä
Miellekartta.
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Tehtävä 3: PowerPoint Jouni Koski.
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
Tilavaikutelman luominen väreillä
Paremmat eväät työnhakuun – ohjauksen sähköiset käytänteet
“Paristo” pakohuone This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Esityksen transkriptio:

Tähden vari

Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta

Alternative theory presentation –Opettaja antaa opiskelijoille tehtävän. Miksi tähdet ovat eri värisiä?

Discussion –Keskustelemme tähtien väreistä mistä ne johtuvat? mitä ne kertovat?

–Auringonpilkkujen havannointi Kunnollinen suodin välttämätön!!! suoraan Aurinkoon tuijottaminen on vaarallista! Älä käytä omia virityksiä kuten aurinkolaseja tai valotettua filmiä suotimeksi käy  sitä varten tehdyt lasit (esim. Ursasta saa 2 eurolla)  rautakaupoista saatavat hitsaajanlasit (vahvuus 13-14)  terävät reunat voi peittää esim. teipillä  aluminifoliota muistuttava Astrosolar-kalvo on myös kätevä suodin  himmentää Auringonvaloa kertaiseksi kiikarin tai kaukoputken läpi aloittelija ei saa katsoa Aurinkoa edes suotimen läpi voit heijastaa kiikarin läpi tulleet auringonpilkut valkoiselle paperille suoraan – älä katso suoraan itse kiikarin läpi Aurinkoa

Scientific Prediction - Tutkitaan kirjallisuudesta ja netistä syitä tähtien eri väreille.

Setting-up the experiment –Auringonpilkut Opiskelija tekee aurinkopilkkuhavaintoja yhden viikon ajalta  tee havaintoja joka päivä (saat siis havaintoa)  jos sää ei suosi, pidennä tarkkailuaikaa, että saat 7 havaintoa  piirrä 7 Aurinkoa, alle päiväykset ja aurinkopilkkujen ja ryhmien piirrokset  työn voi tehdä esim. Wordilla (myös piirrokset)  palautetaan palautuskansioon  merkitse jokaiseen Aurinkoon sama pilkku tai ryhmä aina samalla tunnuksella (esim. kirjaimin a, b, c…), näin näkee kyseisen pilkun liikkeen Auringon pyörimisen mukana

Measuring-Recording –Opiskelijat laittavat ylös eri tahtien värit

Prediction compared to results –Verrataan omia havaintoja kirjallisuudesta löydettyihin tähtien väreihin.

Questions, exerxises and tasks Miten tähtien värien antamaa informaatiota voidaan hyödyntää? Miten valokuva voitaisiin ottaa Annetaan oppilaille tehtäväksi kuvata tähtitaivas pitkällä valotusajalla