JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Advertisements

E-Science and Technology Infrastructure for biodiversity data and observatories ‘A web of sites and sensors taking the Earth’s pulse’ LifeWatch observatoriot:
1.
ComPa- projektin aloitusseminaari Muurmansk TOIMINTATUTKIMUS KEHITTÄMISEN VÄLINEENÄ KYÖSTI KURTAKKO PROFESSORI LAPIN YLIOPISTO.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
7 Terveyden tutkiminen.
BPMN ja hiukan prosessien määrittelystä
Kohti MOMENTS-metamallia – lähtökohtia ja periaatteita verkko-opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin tueksi Miika.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Tiedekunnan esittelylistojen ja pöytäkirjojen tuottaminen ja julkaisu XML- kieltä ja InfoPath-sovellusta.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Tutkimusaineiston dokumentointi Juha Sinkkonen
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2006 Bluetooth-kirjautumismenetelmiä InSitu-järjestelmässä Tietotekniikan kandidaattiseminaari Tuukka Puranen
Kvantitatiivisen aineiston keruu ja analyysi (kl.2011) -harjoitukset pääaineopiskelijoille Mira Kalalahti Käyttäytymistieteiden laitos
Hanna-Maija Huhtala Kristiina Kurki.
XML -kielen perusteet SIMO Seminaari Antti Mäkinen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen Hanna-Maija Huhtala Kristiina Kurki.
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
Ontologia Hanna Hirvonen. Käsite Ontologia ● Peräisin filosofiasta oppi olevaisesta ● Kuvaus tarkasteltavan sovellusalueen käsitteistä ja niiden välisistä.
AGORA LEARNING LABORATORY (ALL) Agoran koulutusteknologian laboratorio on tutkimus- ja kehittämisyksikkö sekä tutkijankoulutusympäristö, jonka toiminta.
402T20E Digitaalisen sovellustuotannon työvälineet, 3 op Flash MX –perusteet Ari Vainionpää.
Käyttäjien kognitiot Pertti Saariluoma InBCT 2.3: Uusien tuotesukupolvien käyttäjien kognition huomioivat keittämisperusteet.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Tietojärjestelmätieteen ja muiden tieteenalojen välillä oleva suhde Voi toimia kahteen suuntaan TJT --> muu tieteenala –tietotekniikka tutkimuksen apuvälineenä.
Jari Hautamäki LLP/Erasmus/Virtual Campus... Edinet-hakemus R&D PRojects at the of year 2005 Active Projects JYVÄSKYLÄ UNIVERSITY OF APPLIED.
Käyttöönottokaavio– Deployment diagram Vesa Jokikokko Tarmo Kemi TIK9SNA.
Tulosten esittämisestä
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Lajihavainnot tietojärjestelmiin Lajihavainnot tietojärjestelmiin: keskusteluseminaari eliöhavaintojen keruusta Suomessa Viikki.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Kottarainen Jyväskylän yliopisto - Sovellusprojekti WWW-pohjainen kyselysovellus.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
VliSS-virtual laboratory in survey sampling Risto Lehtonen Jyväskylän yliopisto Matematiikan ja tilastotieteen laitos TieVie-seminaari Jyväskylä.
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO InBCT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery (A-KIT) + Digitaalisen materiaalin sisällöntuotantoprosessin.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Teoriat perhetutkimuksessa: vertailua ja tulevaisuuden suuntaviivoja Anna Rönkä, JY ja Pirjo Korvela, HY Loppuyhteenveto.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Määrällinen tutkimus.
Antti-Jussi Nygård orcid.org/ X
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Major practical purposes Forms of research knowledge
Kyselylomakkeen tekeminen
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
OpenUTU /Simo Keuramo, IT-palvelut
VIRTA-julkaisutietopalvelu
Ohjeita….
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Harri Lehtinen Dissemination of Statistical Data, Publications and Metadata - Process Based on Common Structure of Statistical.
Yhdessätekemistä yli rajojen
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Introduction to decision analysis
Revision of dissemination of statistics in Statistics Finland
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Probability models and decision analysis
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Introduction to decision analysis
Smart Simulators / Kari T. Koskinen & Pekka Ranta
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Tutkimusprosessi 1.Tausta ja teoriat: tutkimusalue ja siihen liittyvät käsitteet ja teoriat sekä näiden jakautuminen eri kategorioihin; tutkimusongelmat. 2.Tiedon keräys: tarvittavan aineiston hankkiminen; kyselylomakkeen muodostaminen. 3.Tiedon analysointi: aineiston käsittely ja interaktiivinen, kvalitatiivis-kvantitatiivinen analysointi. 4.Tutkimustulokset: johtopäätökset aineiston analysoinnin perusteella.

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Järjestelmän kuvaus TyöasemaA-KIT-palvelinwww-palvelin 1. XML-tiedosto 6. Datan visualisointi ja analysointi 2. Muunnos XML -> HTML 5. Laskennallinen käsittely 3. HTML-kysely- lomakkeen julkaisu 4. Vastausten talletus A-KIT-palvelimelle

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Esimerkkejä XML-tiedoston elementeistä: ….. ´ Täysin eri mieltä Vähän eri mieltä En osaa sanoa …. …. Tavoitteeni on saada mahdollisimman hyvä arvosana (esim. 4 tai 5). Tutkimus.html#kohta1 …..

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Tiedon visualisointi/analysointi: A-KIT 3D –päänäyttö esittää datajoukon kuvaavimmat piirteet sekä tarjoaa käyttöliittymän data- pisteiden tarkasteluun. Pääikkunasta käsin päästään muihin datan tarkasteluikkunoihin. 3. Tiedon analysointi

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Yksittäisten vastaajien vastauksia voidaan tarkastella yhdessä ja erikseen. Yksittäisten kysymysten jakaumia (histogrammi) voidaan tarkastella yhdessä ja erikseen. Kahden kysymyksen vastausten riippuvuutta voidaan tarkastella hajontakuvion (scatter plot) avulla.

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Kysymysten väliset korrelaatiokertoimet esitetään matriisin yläkolmiossa ja niiden väliset merkitsevyysasteet tähdillä matriisin alakolmiossa. Kertoimien suuruusluokkia kuvataan histogrammilla, joka toimii interaktiivisesti taulukon kanssa.

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Datan muodostamia ryppäitä (ylh. vas.) sekä data- pisteiden välisiä etäisyyksiä (ylh. oik.) havainnol- listetaan vastaavissa interaktiivisissa ikkunoissa.

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Jatkokehitys perustoiminnallisuuden laajentaminen ja dokumentoinnin jatkaminen laskentamenetelmien ja menetelmäinnovaatioiden dokumentointi ja julkaisu sekä liittäminen osaksi käyttäjäopastusta Testiaineistojen kerääminen ja analysointi: –kyselylomakepohjainen tiedonkeruu –yrityskumppaneiden muiden aineistojen testitapaukset

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Leena Hiltunen Tommi Kärkkäinen Content Creation for Virtual Learning Environments

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Prequisities for Content Creation in VLEs Contentual relevance Initial creation using distributed team of experts Contentual integration Pedagogical orientation Technical realization Assessment Incremental and Iterative development ⇒ Development Process with Contentual Drivers!

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Topic-case Driven Approach

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Content Design: Topic-case Basic form of a topic-case

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Content Integration: TC Diagram An example of topic-case diagram

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Pedagogical Design: Extended TC

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Realization and Assessment V-model

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 Benifits and Future Work natural extension to web-course repository natural derivation of independent learning objects well-defined integration of pedagogical solutions well-defined integration and utilization of technical solutions (from a- to e- and m-learning) automatic support for content creation ⇒ Smart topic-cases using intelligent agents!