Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Käyttäjien kognitiot Pertti Saariluoma InBCT 2.3: Uusien tuotesukupolvien käyttäjien kognition huomioivat keittämisperusteet.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Käyttäjien kognitiot Pertti Saariluoma InBCT 2.3: Uusien tuotesukupolvien käyttäjien kognition huomioivat keittämisperusteet."— Esityksen transkriptio:

1 Käyttäjien kognitiot Pertti Saariluoma InBCT 2.3: Uusien tuotesukupolvien käyttäjien kognition huomioivat keittämisperusteet

2 Tutkimustuloksia Ydintulos on käyttäjäpsykologian määrittely ja kuvaaminen Sillä tarkoitetaan ihmisen psykologian tuntemukseen perustuvaa suunnittelua. Se eroaa käytettävyystutkimuksesta siinä, että ihmistutkimus tuodaan osaksi toimintaa jo suunnittelu eikä vasta testausvaiheessa Explanatory design – hci ratkaisut perustetaan ihmisen psykologiselle tietämykselle (vrt. sillat fysiikan laeille)

3 LEARNING AND USE THEORYMENTAL CONTENTSOC. - EMOTIONAL FAILURE FOUNDATIONAL ANALYSIS RECONSTRUCTION AND ELABORATION EXPERIMENTATION -----------T R A N S F E R ------------ Helfenstein & Saariluoma

4 Dokumentteja Pertti Saariluoma (pain.) Käyttäjäpsykologia. WSOY. Oulasvirta & Saariluoma (2004). Long term working memory and interrupting messages. BIT, 23, 53-64 Niemelä & Saariluoma (2003) Layout attributes and recall. BIT, 22, 353-363. Niemelä (2003). Visual search in graphical interfaces. PhD. Thesis Helfenstein & Saariluoma (subm.). Reconstructing cognitive transfer. Helfenstein & Saariluoma (valm.). Content-based explanation of transfer. Helfenstein (valm.) Socio-emotional dimensions of transfer. Helfenstein & Saariluoma (valm.) Failure of transfer. Saariluoma, Kaario, Miettinen, & Mäkelä (subm.). Are graphic interfaces uncoditionally ergonomically superior to symbolic? Saariluoma, P. (painossa). Explantory frameworks for interaction design. In: Pirhonen, Isomäki, Roast & Saariluoma (eds.) Future interaction design. Springer Verlag EUROOPAN UNIONI


Lataa ppt "Käyttäjien kognitiot Pertti Saariluoma InBCT 2.3: Uusien tuotesukupolvien käyttäjien kognition huomioivat keittämisperusteet."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google