| Kaupan alan foorumi Martin sali 5.3.2014 Pertti Vikkula.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Advertisements

Kauppakeskus Plaza - rakennettu v. 1992, uusi puoli v Noin m vuokralaista - Omistus: Suur-Seudun Osuuskauppa SSO 50 % Keskinäinen.
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
E XPERICON E XPERICON  Perustettu 1997, toimipiste Helsingin keskustassa.  Liikevaihto vuonna ,8 milj. 
Roosa nauha 2014 Tuuli Lahti.
Panu Niemi Lahti Panu Niemi  TUPO:sta ei yksin ole pelastajaksi ◦ Tuonti jatkaa nousuaan ◦ Suomessa myydyistä huonekaluista noin 60% on tuontitavaraa.
makramee-tekniikalla
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Kauppakeskuksissa tehdään paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä isoja ja pieniä tekoja…
VARSINAIS-SUOMEN TAAJAMIEN MAANKÄYTÖN, PALVELUIDEN JA LIIKENTEEN VAIHEMAAKUNTAKAAVA Ennakointifoorumi
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
LASTEN KOKEMUKSET JA OSALLISUUS SAIRAALASSA
Sauna Contact Point Finland Miksi Cannes Lions? • Jos-et-ole-siellä-et-ole-olemassa -tapahtuma • Maailman mielipidemanipulaattorit ja mainosalan.
Yhteisiä tekoja Tepsi – työhyvinvoinnin hyvien käytäntöjen tietopankki 1www.tyohyvinvointifoorumi.fi.
Läpilyönti monipuoliseen toimintaan
Barometri 2009 Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Vastaajia 59.
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Kaupallisten keskusten määritelmät •Suomen Kauppakeskusyhdistys on määritellyt kaupallisten keskusten käsitteet nimen, sisällön,
Painotuotteiden ja kotisivutoimintojen välityspalvelu Hankintaprosessi
Vuorovaikutuksesta voimaan
SYNTYYKÖ UUSI LIIKENNEMUOTO ? HISTORIA •Aikojen kuluessa ja teknologian kehittyessä on otettu käyttöön montakin uutta liikennemuotoa (laiva, juna, auto,
Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen.
Kilpailuihin valmentautuminen EuroSkills tekninen delegaatti Tapio Kattainen, Skills Finland ry.
PalveluttMyn1 Palvelut EPG, Electronic Programme Guide, ruutuopas •EPG:n tavoitteena on antaa hyvä vaihtoehto lehdissä oleville ohjelmatiedoille: ruutuopas.
NELIÖT KOHDALLEEN KESTÄVÄSTI KAUPAN TAVOITTEITA TUKIEN?
Yritystoiminnan raportti
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
Portfolioteoria ja CAP-malli
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Etäpalvelu osana julkisen hallinnon asiakaspalvelun kehittämistä Etäpalvelupilottien päätösseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen.
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
Elämyshankekyselyn tulokset © Sovita Toteutus: Opiferum1.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Luomutilan mahdollisuudet omavaraiseen rehuvalkuaisen tuotantoon
Copyright 2009 Avarea Oy - Base SAS osaajasta DIS taituriksi Kokemuksia DI Studion käyttöönottoprojekteista.
Tuloslaskenta. PT-kisatoimitsijakurssi (6) Yleistä  Tuloslaskennan tarkoituksena on tuottaa oikeat ja tarkistetut tulokset  Tehtävien.
KOLMASULOTTUVUUS.FI JA KIRJASTOT Päivi Litmanen-Peitsala Viestinnänsuunnittelija, Kirjastot.fi.
pieni kokoelma mekaniikan suurejärjestelmästä Mikko Rahikka 2001
Lasten suusta.
Väestö Vantaan osa-alueilla
- Vanhemmat itsenäistyvän nuoren tukena
Kauppakeskusturvallisuus - käyttäjät
RISKIEN HALLINTA TEKNOLOGITEOLLISUUDEN YRITYKSESSÄ
Kirjatyöntekijöiden työaikauudistus
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
Nuorisopalveluiden tavoitetila
www.nuorisokanuuna.fi1 Kanuunassa tapahtuu Lappeenranta.
www.nuorisokanuuna.fi1 Toimintasuunnitelmasta 2014 poimittua Seinäjoki.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Erilaiset alueet – erilainen hyvinvointi? Ilkka Mella TEM/ AKY Alueet ja hyvinvointi - seminaari.
Kohti viittä konseptia
Toteutuuko yhdenvertaisuus kuntien verkkopalveluissa? Selkokieliseminaari Kuntatalo Sami Älli Kehitysvammaliitto / Papunet verkkopalveluyksikkö.
Pirkko Karjalainen, YTL Toimintakykyisenä kotona – haasteita sote-uudistukselle Miten pärjään kotona - vanhanakin.
ESTEETTÖMÄT VIESTINTÄPALVELUT
www.nuorisokanuuna.fi1 Kanuunassa tapahtunutta Kotka.

Liikeidean esittelyohje
Äikkäprojekti Ira, Samuel, Jyri & Tuomo. Tehtävän kulku  Tutustutaan kirjallisuuden genreihin/tyylikausiin eläytyvän kirjoittamisen kautta  Oppilaat.
Laajasaloon vetovoimainen uuden ajan lähikauppakeskus! yliopistotutkija, dosentti Pasi Mäenpää blogs.helsinki.fi/lahioostarit.
24. Paine Tavoitteet ja sisällöt Paine Hydrostaattinen paine
Suomenoja. Bussiyhteydet 4 Otaniemi - Tapiola - Kivenlahti 14 Tapiola - Kivenlahti - Tapiola 145K Kamppi - Suvisaaristo 147Kamppi - Kivenlahti 150Kamppi.
KILPAILUMUODOT Kansantaloustieteen lähtökohta on täydellinen kilpailu. teoreettinen käsitteenä tärkeä Yritykset ovat tuotantoyksiköitä yhdistelevät tuotannontekijöitä.
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
mahdolliset Kilpailijat
Tiimarin uuden sukupolven testimyymälät avattu
Kännykänkuoria ja haasteita
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
Esityksen transkriptio:

| Kaupan alan foorumi Martin sali Pertti Vikkula

| Kauppakeskuksen käytettävyys ja menestystekijät www.kauppakeskusmylly.fi2

| Kauppakeskusliiketoiminta – tärkeää huomioida Tehokas kauppakeskus on riittävän suuri ja monipuolinen Sijainti ja sisältö ratkaisevat Palvelut ja luonnollinen vaikutusalue tärkeitä Kauppakeskuksen menestys on usein suorassa yhteydessä siellä vietetyn ajan pituuteen. Monipuolistamalla tarjontaa ja palveluita pystytään viipymää kasvattamaan. Kauppakeskuksen on tehtävä suurempi uudistus vuoden välein pysyäkseen kilpailussa mukana Kauppakeskus ei ole koskaan valmis – täytyy pysyä hereillä! Viimeisen viiden vuoden aikana Suomessa on investoitu kauppakeskuksiin yli 1 mrd € www.kauppakeskusmylly.fi3

| Kauppakeskuksen asemointi 1.Kauppakeskus ei voi menestyä parhaalla mahdollisella tavalla ilman omaa profiilia 2.Profiloinnin tekee vaikeaksi samojen toimijoiden (ketjujen) mukana olo kaikissa menestyvissä kauppakeskuksissa 3.Erottautuminen voi tapahtua jonkun toimialan ylivertaisuudella kilpailijoihin nähden tai vaikkapa palvelukonsepteilla 4.Ankkuriyritykset ovat tärkeä vetovoimatekijä tasaisen asiakasvirran takaamiseksi 5.Profiili syntyy myös arkkitehtuurin ja kauppakeskuksessa vallitsevan tunnelman myötä – viihtyisyys - asiakaskokemus www.kauppakeskusmylly.fi4

| Onko nettikauppa uhka vai mahdollisuus 1.Nettikauppa on nähtävä mahdollisuutena 2.Monikanavakauppa täydentää eri liiketoimintamalleja 3.Kauppakeskukset tarjoavat hyvän alustan eri tyyppiselle toimintamalleille ja liikeideoille 4.Ketjutasolla nettikauppa muodostaa myynniltään liikeketjussa yhden hyvän yksikön eli kauppapaikan. 5.Myydyistä nettituotteista haetaan kauppakeskuksista paikan päältä noin 50% - verkossa usein tutustutaan tuotteisiin etukäteen 6.Nettikauppa ja kivijalkakauppa tarvitsevat toisiaan 7.Kilpailuetua saavutetaan kauppiaiden ja myyjien asiantuntemuksella 8.Erikoiskauppojen myymäläkonsepteissa on nettikaupan aiheuttamia muutoksia mutta ne eivät ole vaikuttaneet kokonaismyyntiin www.kauppakeskusmylly.fi5

| Kauppakeskuksen kestävä käytettävyys www.kauppakeskusmylly.fi6