Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asukas-TV mCasting Oy Airport Plaza Äyritie 12 C, Vantaa
Advertisements

HUS KKI-hanke ”Liikunnasta työkykyä HUS:ssa1-6” Historia Toimintasuunnitelma 2010.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7.
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Tapulikaupungin Safety –strategia 2006
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Viestintä korjaushankkeessa
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
Thorleif Johansson Suomen Lions-liitto ry Viestintäjohtaja
Putkiremontti tutkimus
MALLI: Osoite: Minulla on uusi … -> Minulla on uusi osoite. Jeg har en ny adresse. Osoite: Tiedätkö Liisan osoitteen?
Ubiikki Maunula? •Tuttujen ja olemassa olevien välineiden hyödyntäminen •Palveluiden ja toimintojen käyttäminen esim. Maunulan kotisivujen ja kännykän.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
TTL Sosiaalisessa mediassa
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Hallituksen Kunnossapitotarveselvitys Pakkalan Sali
— Hyvän asumisen puolesta — OULUN LÄÄNIN KIINTEISTÖYHDISTYS Yhtiökokouskurssi Kirkkotorin koulutuskeskus, Oulu Luentomateriaali löytyy yhdistyksen.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
RAP / PS -kysely RTL ry - RAKLI ry
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
LVI-neuvontaJaakko Laksola Korjaustarpeen toteaminen Hallituksella/yhtiökokouksella pitää olla näkemys! Missä ollaan nyt? Mihin suuntaan ollaan menossa?
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
Yrityksen hallitustyöskentely: perusasiat
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Piirileiri Kosmos’15.
Opetussuunnitelmaviestintä Merkki ja merkitys - Viestinnän yleinen teoria Jukka Savilampi 2005.
Kauppakamarien Venäjä –kysely jäsenyrityksille 2015 – Helsingin seudun kauppakamarin tuloksia Kaikkien kauppakamarien jäsenyrityksien kyselyyn vastasi.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Yleistä tutkimuksesta
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
N UORISOLAIN 8 §: N EDELLYTTÄMÄ NUORTEN OSALLISTUMINEN JA KUULEMINEN KUNNISSA Peruspalvelujen arviointi
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
DEMOKRATIAKYSELY Tekijä: Anne Erholtz. Haluaisin vaikuttaa seuraavien kanavien kautta. Voit valita useamman vaihtoehdon. (Vastaajia: 287)
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.
Keski-Pohjanmaan liiton sidosryhmätutkimus. Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tekeminen aloitettiin vuoden 2015 marraskuussa. Pohjana käytettiin aikaisempaa.
ILVES ry:n viestintäsuunnitelma Sisäinen ja ulkoinen viestintä Sisäiseen viestintään kuuluu seuran tavoitteiden toteutukseen suoraan tai epäsuoraan liittyvien.
Toimiva yhdistys ja sen haasteet Eija Eloranta projektipäällikkö Turun yliopiston Brahea-keskus
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
TOIMINTASUUNNITELMA 2017 Hallituksen ehdotus
PRIIMA-seuran aikuisliikkujien palautekysely 2016 – koonti
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
Kuntalaistutkimus 2017: Kuntalaiset kunnan toiminnan ja päätöksenteon seuraajina ajanjaksolla Niiden vastaajien osuus, jotka seuraavat usein.
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Sisäinen viestintä organisaatioissa ja yhteisöissä Suomessa
Työpaikan ristiriidat SAK:n luottamushenkilöpaneeli 12/2016 n= 964
VAAROJEN TUNNISTAMINEN
Parvessa parempi Hankeverkoston kokous
Pasi Lankinen, suomen kielen ja viestinnän yliopettaja
Viestintäsuunnitelma
Osallisuutta monella tasolla: Kuvaukset
Tuetaan kaikkien mahdollisuutta osallistua
TOIMINNAN TILASTOINTI
Marttayhdistyksen vuosikello
Esityksen transkriptio:

Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset

Taustatiedot Isännöintiliitto toteutti yhteistyössä Promenade Research Oy:n kanssa maalis-huhtikuussa 2008 Tavoite: saada tietoa asukkailta ja hallituksen jäseniltä taloyhtiön päätöksenteosta ja tiedonkulusta Kaikille avoin tiivis kysely, vastaaminen www-sivulla Kyselystä tiedotettiin medialle, esillä mm. Helsingin Sanomien asuntosivuilla 852 vastausta

Vastaajat

Vastaajista 91% asuu omistusasunnossa, kerrostaloasujia 3/4 Asumismuoto Kiinteistön / rakennuksen tyyppi?

Vastaajia kaiken kokoisista taloyhtiöistä. Tasaisesti hallituksen jäseniä ja asukkaita Taloyhtiön koko Taloyhtiön hallituksen jäsenyys

Yhtiökokoukset osallistuminen toimivuus päätöksentekokanavana

2/3 asukkaista ilmoittaa osallistuvansa yhtiökokoukseen Aiotko osallistua (tai oletko osallistunut) taloyhtiönne yhtiökokoukseen vuonna 2008? Taloyhtiöt joissa tiedotetaan paljon ja käytetään sähköisiä tiedotuskanavia: osallistuminen yhtiökokouksiin on muita vilkkaampaa

2/3 vastaajista kertoo, että yhtiökokouksiin osallistuu alle puolet osakkaista Arvio, kuinka monta prosenttia taloyhtiönne osakkeenomistajista osallistui edelliseen yhtiökokoukseen?

Yhtiökokouksen toimivuudesta lähes vastakkainen näkemys asukkaat/hallituksen jäsenet Miten suhtaudut seuraaviin väittämiin? Arvioit yhtiökokousten toimivuudesta sitä parempia mitä: uudempi yhtiö enemmän viestintää sähköiset tiedotuskanavat käytössä

Viestintä taloyhtiössä viestintäkanavat viestinnän määrä kokemus viestinnän sisällöstä ja toimivuudesta

Kirje ja ilmoitustaulu selvästi käytetyimmät viestintäkanavat Esim. Ei viestintää hallituksen ulkopuolisille Puskaradio, huhupuheet Huutelu milloin missäkin Lappuset siellä täällä Mitä tiedottamisen muotoja taloyhtiössänne käytetään?

Kuinka monta kertaa vuodessa taloyhtiössä tiedotetaan? Kaikki vastaajat

Tiedottamisen määrästä huomattavan erilainen käsitys hallituksen jäsenillä ja asukkailla Kuinka monta kertaa vuodessa taloyhtiössänne tiedotetaan asioista?

Mistä asioista taloyhtiössä tiedotetaan? Kaikki vastaajat

Myös tiedottamisen sisällöstä huomattavan erilainen käsitys asukkaat / hallitus Mistä asioista taloyhtiössänne tiedotetaan?

Asukkailla huomattavan kriittinen kokemus avoimuudesta, asukkaiden edun ajamisesta ja kuuntelemisesta Miten suhtaudut seuraaviin väittämiin? Myös hallituksen jäsenet näkevät tässä ongelmia!

Tyytyväisyys tiedottamiseen: keskeiset havainnot 1/2 Sähköpostin käyttäminen lisää tyytyväisyyttä tiedonkulkuun Ilmoitustaulu viestintävälineenä tuottaa heikompia tuloksia viestinnän toimivuudesta Viestinnän määrä (määrä per vuosi) lisää suoraan tyytyväisyyttä!

Tyytyväisyys tiedottamiseen: keskeiset havainnot 2/2 Tärkeitä sisältöjä viestinnässä (lisäävät eniten tyytyväisyyttä viestintään) pitkän tähtäimen suunnitelmat talousasiat hallituksen päätökset tulevat korjaushankkeet Tiedottamisen keskittyminen yhtiökokouksiin, talkoisiin tai isännöinnin ja huollon yhteystietoihin tuottaa heikkoa tyytyväisyyttä

Vain kolmasosa asukkaista katsoo, että taloyhtiössä on toimiva palautekanava Onko taloyhtiön asukkaille ja osakkaille olemassa jokin toimiva kanava, jota kautta voi antaa palautetta ja kehitysehdotuksia hallitukselle ja/tai isännöitsijälle? Sähköpostin tai www-sivujen hyödyntäminen (taloyhtiön omat sivut tai isännöintiyrityksen sivut) lisäävät kokemusta toimivasta viestintä- kanavasta Esim. isännoitsijälle postilaatikon kautta ja kotisivuille, hallituksen pj:lle suusanallisesti Pihan "juorukerho", jos muistaa pysyä hyvissä väleissä. voi olla, mutta en tiedä sitä