Wilman käyttöoikeudet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppilaitoksen mahdollisuudet nuorten työllistämisen tukemiseen
Advertisements

Kuntaliitos Haukipudas, Kiiminki, Oulu, Oulunsalo ja Yli-Ii
Lapin korkeakoulujen ja kuntayhtymien tietojärjestelmien yhdistäminen
Koulutuksiin ilmoittauminen Wilman kautta Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
ISOverstaan kouskuttamispäivä
- kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS- opiskelijoille, jotka ovat tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä - puu- ja metallialan.
Huoltajan henkilökohtaisen Wilma-tunnuksen luominen
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO ATIK Projekti /Esa Keränen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Mestarimyyjäkoulutus 2010 oppilaitoksille. Sivu 2 K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus •K-ryhmän henkilökunnan ajankohtaisen ammattiosaamisen ja tuotetiedon.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Toimialue Muonio Kolari Pello Ylitornio Tornio Tervola Keminmaa Kemi
Wilman koulutuskalenteri
Ammatillinen koulutus
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Opiskelijatyöpäivien ja rahoituksen seuranta aikuiskoulutuksessa
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Oppisopimuskoulutuksen osapuolet
*) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat 1994–2014, syyskuu Yleisimmät.
Työttömät* työnhakijat; yleisimmät akavalaistutkinnot *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Keski-Pohjanmaa 1.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Lappi 1.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Kanta-Häme 1.
Miten hallita haasteellista ryhmää/opiskelijaa JIPOT JA JEKUT Loimaa Erityisopettaja ja opinto-ohjaaja Anu Parantainen, Turun ammatti-instituutti.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Opintoaikojen rajauslaki WebOodissa Inka Paukku, Tietohallintopalvelut, TaiK.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Pääkaupunkiseutu 1.
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
JIK KY:N TALOUS Tilinpäätökset Talousarvio 2013 Info-tilaisuus Etelä-Pohjanmaan Opisto Talousjohtaja Arto Saarela 1.
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
Oodin version 3.1 yhteenveto ja katsaus version 3.2 mukana tuleviin muutoksiin 1Eeva Tuori-Pastila / Opiskelijarekisteri.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Federoidun identiteetin hyödyt Tieteen tietotekniikan keskus CSC.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Primus ja Wilma laajennetussa työssäoppimisessa Yrkesakademin i Österbotten (YA!) Thomas Fant & Matts Jern.
SHAMAN-projekti  Projektiryhmä Marko Andersson Mika Rinkinen Matti Törmä Timo Valonen  Tilaaja Jyväskylän yliopiston atk-keskus.
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
Sanallinen arviointi Wilmassa
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Wilman käyttäjätunnukset
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
TIPTOP-kokonaisuuksia
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
OpeOodi: missä mennään
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Painopisteenä: Oodin hops
Esityksen transkriptio:

Wilman käyttöoikeudet PKKY Pasi Ollikainen

Taustaa Oppilaitoksia PKKY:ssä Wilman käyttäjiä 7.4.2017 Taustaa Oppilaitoksia AMOja 8, AIKO ja Kesäyliopisto Opettajat opettavat useissa oppilaitoksissa, AIKO ja AMO toiminnallisuuden yhdistäminen samalle käyttäjälle toisinaan ongelmallista Näkyvyysehtojen määrittäminen PKKY:ssä Wilman käyttäjiä Opiskelijarekisteri: n. 10 000 Opettajarekisteri: n. 1000 Henkilökuntarekisteri: n. 200 Työpaikkaohjaajat: n. 13 000  paljon käyttäjiä  paljon muutoksia  hallinnointi haasteellista ja työlästä  keep IT simple:)

Taustaa Todentaminen LDAP-tietokantaa pohjautuen 7.4.2017 Taustaa Todentaminen LDAP-tietokantaa pohjautuen Käyttäjätunnuksen voimassaolo määritelty LDAP-kannassa Osa opettajista ja henkilökunnasta PKKY:n ulkopuolisia Uudentyyppinen Wilma-tunnus Voimassaolo määriteltävä Primuksessa Haasteita Työsuhteen päättyessä tunnusten siirtäminen arkistoon (automatisointi) Oppilaitosmuutokset opettajien työsuhteissa

7.4.2017 Taustaa Käyttöoikeudet toteutettava mahdollisimman yksinkertaisella tavalla, jotta tehokas hallinnointi olisi mahdollista Muutosten ylläpitäminen

7.4.2017 Taustaa Selkeät roolit (”vähemmän on enemmän”), joiden mukaan oikeudet määräytyvät, esimerkiksi AMO-opettaja AIKO-opettaja AIKO-erityisopettaja SORA SORA-rikostaustaote jne.

Taustaa Opettajan oikeuksista 7.4.2017 Taustaa Opettajan oikeuksista Opettaja-rooli AMO, kaikilla opettajilla yhtenevät oikeudet HOPS, HOJKS, tuntimerkinnät, TOPit, näytöt ja muiden opettajien päiväkirjat jne. HOJKSien osalta on sovittu, että HOJKS sisältää vain opintoihin/opiskeluun liittyviä tietoja Arvosanan alentaminen ja arviointien poistaminen estetty Arkaluonteiset tiedot on rajattu vain SORA-ryhmien näkyville

Käyttäjäryhmät-rekisteri 7.4.2017 Käyttäjäryhmät-rekisteri Luodaan eri rooleille omat ryhmänsä ”Toiminnalliset käyttäjäryhmät” ”Hallinnolliset käyttäjäryhmät” Käyttäjäryhmät-rekisterin kautta voidaan antaa Wilman toiminnallisia oikeuksia ryhmälle

Käyttäjäryhmät-rekisteri 7.4.2017 Käyttäjäryhmät-rekisteri Käyttäjäryhmä voi olla ”hallinnollinen”  annetaan pelkästään oikeuksia pelkästään lomakkeiden kautta ei oikeuksia käyttäjäryhmät rekisterin kautta

Esimerkkejä Wilman käyttöoikeuksista 7.4.2017 Esimerkkejä Wilman käyttöoikeuksista

AMO/AIKO-opettajat Lomakkeiden näkyminen Riippuu useista tekijöistä 7.4.2017 AMO/AIKO-opettajat Lomakkeiden näkyminen Riippuu useista tekijöistä Liittymä Käyttäjäryhmä (AMO-opettaja, AIKO-opettaja, AIKO-koulutustarkastaja jne.) Opiskelijan ominaisuudet, esim. tutkintotyyppi perustutkinto, erikoisammattitutkinto ja ammattitutkinto

Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO 7.4.2017 Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO

Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO 7.4.2017 Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO

Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO 7.4.2017 Opiskelijan profiilisivu AMO/AIKO

7.4.2017 SORA

7.4.2017 SORA Primuksesta poistettu kaikki SORA-kentät näkyviltä eli tiedot ovat selattavissa vain Wilman kautta käyttäjäryhmien antamien oikeuksien perusteella

Tutkintotilaisuuden arviointiesitys 7.4.2017 Tutkintotilaisuuden arviointiesitys