Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Advertisements

Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.
TIELIIKENNEONNETTOMUUKSISSA KUOLLEET YLI 64-VUOTIAAT Lähde:Tilastokeskus ja Liikenneturva, 2007 ennakkotietoja.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Raittiuden trendit Alkoholi- ja huumetutkijain seuran Raittius liikkeessä –seminaari Heli Mustonen.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
TYÖVOIMA JA TYÖPAIKAT vuotiaan väestön työllisyysaste (%) Helsingissä peruspiireittäin Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2.
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ Onnistuvat Opit –juurruttamishankkeen päätösseminaari Riitta Säntti Neuvotteleva virkamies.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2010 Riikka Väyrynen Raija Kuronen.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
TYÖVOIMA JA TYÖPAIKAT vuotiaan väestön työllisyysaste (%) Helsingissä peruspiireittäin Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Väestö ja väestönmuutokset
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy

GALLUP-MEDIA Tutkimuksen tavoite Millainen merkitys aikakauslehdillä on eri ikävaiheissa oleville kuluttajille? Kohderyhmä: –vuotiaat suomalaiset Otoskoko 1665 Perustuu Intermedia tutkimukseen Tilaaja: Aikakauslehtien liitto ry Toteuttaja: Suomen Gallup-Media Oy

GALLUP-MEDIA Intermedia tutkimus Tavoitteena tuottaa tietoa eri mediaryhmien käytöstä ja yleisöprofiileista sekä selvittää eri medioiden käyttötilanteita ja -motiiveja Menetelmänä GallupKanava Kenttätyöaika: Internet-tiedot KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Päämedioiden tavoittavuus eri ikäryhmissä vuonna 2000, % Eilen seuranneet *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Tarkasteltavat kohderyhmät NAISET vuotiaat vuotiaat vuotiaat vuotiaat MIEHET vuotiaat vuotiaat vuotiaat vuotiaat

Medioiden tavoittavuus vuotiaat

GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaat naiset ( N=121)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=121, ikäryhmän osuus v. väestöstä 7 %) Profiili-%

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaat miehet ( N=116)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=116, ikäryhmän osuus v. väestöstä 7 %) Profiili-%

Medioiden tavoittavuus vuotiaat

GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, vuotiaat naiset ( N=428)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=428, ikäryhmän osuus v. väestöstä 26 %) Profiili-%

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, vuotiaat miehet ( N=387)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=387, ikäryhmän osuus v. väestöstä 23 %) Profiili-%

Medioiden tavoittavuus vuotiaat

GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, vuotiaat naiset, ( N=226)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista, ( N=226, ikäryhmän osuus v. väestöstä 14 %) Profiili-%

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, vuotiaat miehet ( N=216)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=216, ikäryhmän osuus v. väestöstä 13 %) Profiili-%

Medioiden tavoittavuus vuotiaat

GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaat naiset ( N=75)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=75, ikäryhmän osuus v. väestöstä 4 %) Profiili-%

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaat miehet ( N=96)

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=96, ikäryhmän osuus v. väestöstä 6 %) Profiili-%

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet NuortenlehdetNaisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v miehet NuortenlehdetNaisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet –v naiset

GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetNuortenlehdet –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet SarjakuvalehdetTietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet SarjakuvalehdetAutoilun ja tekniikan lehdet –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Harrastuksiin liittyvät lehdet –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Harrastuksiin liittyvät lehdet

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen –v naiset NuortenlehdetUlkomaiset yleis- ja harrastelehdet Naisten erikoislehdet –v miehet Musiikki- ja viihde- elektroniikan lehdet Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet Autoilun ja tekniikan lehdet –v naiset LukemistotLasten lehdetNaisten yleislehdet –v miehet Ulkomaiset ammattilehdet Lasten lehdetAutoilun ja tekniikan lehdet –v naiset Asumisen ja rakentamisen lehdet Naisten erikoislehdetRistikkolehdet –v miehet Maa- ja metsätalousalan ammatti- ja järjestöl. Miesten yleis- ja erikoislehdet Muut ammatti- ja järjestölehdet –v naiset Uskonnolliset lehdetTiede-, kulttuuri-, ja mielipidelehdet Naisten yleislehdet –v miehet Autoilun ja tekniikan lehdet RistikkolehdetTalouselämän ammatti- ja järjestölehdet

GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Talouselämän ammatti- ja järjestölehdet RistikkolehdetAutoilun ja tekniikan lehdet –v miehet Naisten yleislehdetTiede-, kulttuuri-, ja mielipidelehdet Uskonnolliset lehdet –v naiset Muut ammatti- ja järjestölehdet Miesten yleis- ja erikoislehdet Maa- ja metsätalousalan ammatti- ja järjestöl –v miehet RistikkolehdetNaisten erikoislehdetAsumisen ja rakentamisen lehdet –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet Lasten lehdetUlkomaiset ammattilehdet –v miehet Naisten yleislehdetLasten lehdetLukemistot –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet Musiikki- ja viihde- elektroniikan lehdet –v miehet Naisten erikoislehdetUlkomaiset yleis- ja harrastelehdet Nuortenlehdet –v naiset

Aikakauslehtien lukemistilanteet

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat naiset ( N=71) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat miehet ( N=68) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat naiset ( N=310) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat miehet ( N=265) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat naiset ( N=164) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat miehet ( N=156) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat naiset ( N=64) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet vuotiaat miehet ( N=71) Luin eilen aikakauslehtiä...

GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

Aikakauslehtien lukemismotiivit

GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat naiset ( N=99)

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat miehet ( N=78) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat naiset ( N=360)

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat miehet ( N=342) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat naiset ( N=202)

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat miehet ( N=180) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat naiset ( N=65)

GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit vuotiaat miehet ( N=89) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

GALLUP-MEDIA JOHTOPÄÄTÖKSET Aikakauslehtien käyttötottumuksissa selviä eroja eri lukijaryhmien välillä Perhe- ja yleisaikakauslehdet tavoittavat jokaisen tarkastellun kohderyhmän parhaiten, jokaisella ryhmällä kuitenkin omat suosikkinsa Rentoutuminen ja viihtyminen tärkeimmät lukemismotiivit, kuitenkin selviä eroja naisten ja miesten välillä Yleisin lukemistilanne ’kotona kun sopivasti vapaata aikaa’, vaikka eroja löytyy eri lukijaryhmistä

KIITOS MIELENKIINNOSTA!