ID Point - Palvelumalli

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 
Advertisements

Tietopaketti Big Datasta
Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Testaus ja testausympäristöt
John Rawls REILUPELI.
Case: City Car Club Autojen yhteiskäyttö Turussa Työpaja
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Yrittäjyyskoordinaattorin toimenkuvasta Eri yksiköissä toimii yrittäjyyskoordinaattoreita, joiden tehtävänä on: *kehittää tapoja ja metodeja opettaa yrittäjyyttä.
Kansainvälisen henkilöstön palvelut - Helsingin yliopiston kampusmalli Kv-hallinnon kevätpäivät Roundtable 11 Päivi Tauriainen
Tekijät: Pekka Ala-Honkola, Mika Immonen
©Tampereen kaupunki Vipu-projektin kysely Videoneuvottelujen käyttö ja tarpeet hyvinvointipalveluissa lokakuussa 2007.
Minna Niemi-Grundström Tampereen teknillinen yliopisto
”Niille, jotka olivat tätä kuulemassa, Jeesus esitti vielä vertauksen, koska hän oli jo lähellä Jerusalemia ja monet luulivat Jumalan valtakunnan ilmestyvän.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Symbian ohjelmointi Harjoitustyöt Juha Turunen
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2006 Bluetooth-kirjautumismenetelmiä InSitu-järjestelmässä Tietotekniikan kandidaattiseminaari Tuukka Puranen
Testaus Tiptopissa draft Mats Lindstedt, Mika Rintala.
AIEMMIN OPITUN TUNNISTAMINEN HOLLANNISSA
Muistiorganisaatioiden aineistokyselyn satoa Suunnittelija Tapani Sainio, KDK Sovellussuunnittelija Jukka Pennanen, Kirjastoverkkopalvelut, Kansalliskirjasto.
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
S Sosiaalitekniikka 1999 S Sosiaalitekniikka.
Suunnitelma paperittomasta kokouskäytännöstä koko luottamushenkilöhallinnolle Kaupunginhallitus
VUOKRATAKUUPALVELU VUOKRANANTAJILLE
LOHJAN KAUPUNGIN KOULUTUSTAKUU- JÄRJESTELMÄ - KAIKKI JATKAA.
Elämä.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Sykettä Savilahdella - Kuopion korkeakoululiikunnan yhdistämis- ja kehittämishanke Sykettä Savilahdella Hakijoina: Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta.
Työpaikat kuntoon - pilotti Luottamusmieskonferenssi Aki Rouhiainen
OSTU-prosessi OK-opintokeskuksessa Lotta Pakanen 2014.
Wireless Local Area Network
Erilaista verkkokaupankäyntiä Markus Myllymäki, TJ markus
Kunta, osallistuva kuntalainen ja osuuskunta Elinvoimaseminaari Kuntatalo Ritva Pihlaja Maaseutupolitiikan yhteistyöryhmä, kansalaisjärjestöteemaryhmä.
Novell NetWare Verkkokäyttöjärjestelmä. NOS (Network Operating System) Yleensä järjestelmäriippumaton. Antaa: Läpinäkyvän (käyttäjän kannalta protokollavapaan)
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Turvavalaistusjärjestelmien kaapelointi keskusjärjestelmässä
MIELENTERVEYSTYÖ JA OMA JAKSAMINEN Copyright Tero Lappalainen 2011
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Sähköisen työskentelyn ja verkostoitumisen palveluympäristö.
Taustaa Opetus- ja kulttuuriministeriön toimialalla on laajalti omaksuttu verkostomainen sähköinen työskentely yli organisaatiorajojen. Kuluttajille tarkoitettujen.
Atk-infot tutorryhmille Atk-keskus / Hannele Rajaniemi.
SAK Paikallinen sopiminen
SATE1110 SÄHKÖMAGNEETTINEN KENTTÄTEORIA
Modulaatio ja koodausTimo Mynttinen1 Varmenteet ja PKI Julkisen avaimen järjestelmä on pelkkä tekniikka. Arkikäyttöä varten avain ja tieto sen haltijasta.
Nuorten osallisuus Varkauden nuorisovaltuusto Wanuva.
UKJ-valmistelutyö ja –raportti lyhyesti UKJ-ohjausryhmä Ari Ahlqvist.
T YÖNETSINTÄ JA TYÖNANTAJAPAKETIT Paltamon Työtä Kaikille –hankkeen loppuseminaari Paltamossa.
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Yleistä tutkimuksesta
Yleistä Kotisivuja päivitetty Demoryhmät Luentomonisteen ensimmäiset osat Luentokalvot jaossa Demot alkavat maanantaina Selvitä oma demoryhmäsi Tutustu.
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Digitaalisten kirjastopalveluiden arkkitehtuuri NELLI, MIHI OLET MENOS? Triangelipäivät Turku Ari Rouvari.
Copyright Ubisecure Solutions, Inc. All rights reserved. Ubisecure esittely Petteri Ihalainen / Kehityspäällikkö Jussi.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2007 Bluetooth-yhteydenmuodostus InSitu-järjestelmässä Tietotekniikan pro gradu -seminaari Tuukka Puranen
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Lehden tietojärjestelmän suunnittelu ja käyttöönotto.
Sanomalehtien Liitto © TNS Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä vuotiaat, N=554, % ”Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on sinulle NETISSÄ?
Erityisalueet.
Tietoturva internetissä
DMPTuulin ohje ylläpitokäyttäjille
Tuotteen nimi.
Yhteinen keittiö Osallisuuden arviointi
PÄHEE OTE HANKE Mediatiimin koulutus
Asiointiarkitehtuuri
ATIK-käyttäjähallintojärjestelmä
Osallisuus voi toteutua monella eri tavalla
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Esityksen transkriptio:

ID Point - Palvelumalli Maria kalske 4.10.2014

Lähtötilanne Helpdesk Palveluille, jotka eivät vaadi vahvaa tunnistusta Käyttölupapisteet Paikallisesti jokaisella pää kampuksella Palveluille, jotka vaativat vahvaa tunnistusta Paikallinen lähituki Kattoi tunnistusta vaativat palvelut niillä kampuksilla, joissa ei käyttölupapistettä ollut

Ongelmat ja haasteet Käyttäjien piti tietää minne ottaa yhteyttä: Helpdesk Käyttölupapiste Paikallinen lähitukiryhmä Helpdesk ei pysty luotettavasti tarjoamaan käyttäjätunnuksiin liittyvää palvelua Käyttölupa-asioiden hallinnan järjestäminen etäpisteille Käyttölupapisteillä kävijämäärät romahtivat oleellisesti Käyttäjätunnusten keskitetty hallinta työväline oli vanha ja niin monitahoinen että se oli melko hankala käyttää

Käyttölupapisteillä Kävijämäärä romahti -> tarve muutokselle

Videoneuvottelu palvelumalli Tavoitteena oli tarjota käyttölupa-asioihin liittyvää palvelua videoneuvottelun (EX-90) yli Helpdeskistä Suunnitelma: Videoneuvottelun kautta yhteyttä ottavien asiakkaiden välillä työntekijä pystyy osallistumaan Helpdeskin muiden palveluiden tuottamiseen Helppo ottaa yhteyttä Laajennettavissa joka kampukselle

Videoneuvottelu-palvelumallin takaiskut Videopalvelupiste mallin rakentaminen vaatii sekä tila- että laiteresursseja Laitteiden käytettävyys oli melko hyvä, mutta uusi teknologia ei houkuttanut käyttäjiä (teknologia pelko) Laitteet putosivat välillä unitilaan ja ajoittain niitä oli hieman hankala herätellä Palvelumallin tehokkuus ei ollut tarpeeksi hyvä Lain asettamat vaatimukset luotettavaan tunnistamiseen nosti esiin kysymyksiä, joihin ei ollut selkeää vastausta

Tarve loi mahdollisuuden Luotettava käyttäjän tunnistaminen oli tarpeen käyttäjätunnusten hallinnoinnissa Kampuskirjasto, jossa videoneuvottelupalvelu piste oli koekäytössä lupautui tarkistamaan henkilöllisyydet Esiin nousi kysymys - miten siirrämme tunnistustiedon? Työväline oli tarpeen – siirtoon rakennettu työväline nimettiin ID Pointiksi

Uusi palvelumalli syntyi ID Point – järjestelmä luotiin siirtämään tunnistustieto kampuskirjastolta Helpdeskiin ID Point pisteellä käyttäjät tunnistetaan Tunnistuksen jälkeen käyttäjän olisi tarkoitus kävellä videoneuvottelupisteelle, jotta hän olisi saanut palvelua Helpdeskistä Pilotin aikana kävi selväksi että käyttäjät mieluimmin soittivat Helpdeskiin ID Point koodin kanssa, kuin hyödynsivät videoneuvottelumahdollisuutta

ID POINT palvelumalli

ID Point palvelupisteitä

Kuinka ID POInt - palvelu malli toimii? Käy ID Point palvelupisteellä ID Point virkailija tarkistaa käyttäjän henkilötodistuksen Käyttäjä saa ID Point koodin Käyttäjä soittaa Helpdeskiin ja kertoo saamansa ID Point koodin Käyttäjää voidaan palvella käyttäjätunnuksiin liittyvissä asioissa puhelimitse

ID Point - palvelun Käyttöaste

Kysymyksiä ?