TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla 2009
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
Oppilaiden hyvinvointi ja kiusaamisen vastainen työ Taivallahden peruskoulussa Vanhempainilta
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Tuija Rasinen, Jyväskylän kaupunki
1 Kestävä kehitys Oulun opetustoimessa Seppo Saloranta Rehtori Hönttämäen koulu/ Timosenkosken luontokoulu.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
Place client logo here in Slide Master RI Elokuu 2009 Jorma Hakanen Lääkkeiden määrääminen ja rinnakkaislääkkeet –tutkimus.
3.45 3.40.
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
X:t ja Y:t toimituksissa
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2012
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
A-englanti Oppilaat: -Yhteensä ( ), noin 6 % ikäluokasta poikaa, tyttöä -Kolme neljästä teki läksyjä alle puoli tuntia -Kouluarvosanojen.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
Väestö Vantaan osa-alueilla
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Taiteen perusopetus ESITYS ON JAETTU 3 OSAAN Ditte Winqvist
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
 Kysely avoinna sivuilla www.pesis.fi  Kyselyyn saatiin 93 vastausta  Kysely oli osin yhtenevä SLU:n keväällä 2012 järjestämään.
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Opettajat Suomessa Pedagoginen toimikunta Heljä Misukka koulutusasiain päällikkö Opetusalan Ammattijärjestö OAJ.
Asiakastyytyväisyyskysely ulkomaisen tutkinnon tunnustamispäätöstä hakeneille 2009 Opetushallitus Tutkintojen tunnustaminen ja vertailu –yksikkö.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Perusopetuksen ryhmäkoko
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Jumala tuntee minut; Jeesus – Sana tuli ihmiseksi
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi MAAHANMUUTTAJAN KIELITAITOVAATI- MUKSET JA OPETUSKIELEN OSAAMINEN Tilanne normeissa ja opetushallituksen selvityksissä.
1 TL HUS virkistys ja liikuntakysely v Kyselyn yhteenveto.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Tornion kaupungin etsivä nuorisotyö
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
MITÄ SUOMALAISET AJATTELEVAT SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON PALVELUISTA JA NIIDEN TULEVAISUUDESTA?
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Tiivistelmä tuloksista.
JIK KY:N TALOUS Tilinpäätökset Talousarvio 2013 Info-tilaisuus Etelä-Pohjanmaan Opisto Talousjohtaja Arto Saarela 1.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Ajankohtaista – seutusivistys
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Työajan haasteita tuloksia SAK:n jäsentutkimuksesta
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Pääkaupunkiseudun tilanne taidekasvatuksessa 2007
Esityksen transkriptio:

TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta

TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Taiteen perusopetusliitto TPO ry teetti kaikkien taiteen perusopetuksen taiteenalojen oppilaitoskyselyn ensimmäistä kertaa. Tavoitteena oli selvittää mm. oppilaitosten toimintaympäristöä, taloutta ja tulevaisuuden näköaloja 2010-luvun alkaessa. Kyselyyn vastasi 109 taiteen perusopetusta antavaa oppilaitosta liittojen kaikkiaan 286:sta jäsenoppilaitoksesta. Vastausprosentiksi tuli 42%. Kysely suunnattiin oppilaitosten rehtoreille.

1. Kuntamme päättäjät arvostavat oppilaitoksemme toimintaa Samaa mieltä 74 % Eri mieltä 13 % Ei osaa sanoa 13 % Kunnan päättäjien koetaan arvostavan oppilaitosten toimintaa.

2. Kunnan antama taloudellinen tuki on riittävää - kunnan taloustilanne huomioon ottaen Samaa mieltä 42 % Eri mieltä 36 % Ei osaa sanoa 11 % Kuntien antama taloudellinen tuki ei ole oppilaitosten mielestä täysin riittävää.

3. Oppilaitoksemme tulee kehittämään taiteen perusopetuksen oppilaitosten (eri taiteenalojen) välistä yhteistyötä Samaa mieltä 79 % Eri mieltä 5 % Ei osaa sanoa 16 % Yhteistyötä pidetään selvästi tärkeänä. Miten yhteistyötä ja sen laatua lisätään?

4. Oppilaitoksemme tulee kehittämään yhteistyötä koulujen (peruskoulu ja/tai lukio) kanssa Samaa mieltä 78 % Eri mieltä 6 % Ei osaa sanoa 17 % Millaista yhteistyötä halutaan kehittää? (Aamu- ja iltapäivä- toimintaa, tilojen ja laitteiden yhteiskäyttöä jne.)

5. Oppilaitoksemme tulee kehittämään yhteistyötä päiväkotien kanssa Samaa mieltä 72 % Eri mieltä 17 % Ei osaa sanoa 11 %

6. Oppilaitoksemme tulee kehittämään yhteistyötä seutumme kulttuurielämän toimijoiden kanssa Samaa mieltä 90 % Eri mieltä 5 % Ei osaa sanoa 6 % Taiteen perus- opetuksen oppi- laitoksilla on huomattava rooli seutukunnan kulttuuripalvelujen tuottamisessa.

7. Oppilaitoksemme tulee kehittämään yhteistyötä vanhusten palvelukeskusten ja hoivakotien kanssa Samaa mieltä 50 % Eri mieltä 25 % Ei osaa sanoa 25 % Joka toinen oppilaitos aikoo kehittää yhteistyötä vanhustenhuollon kanssa. Millaisia yhteistyömuotoja syntyy ja miten ne rahoitetaan?

8. Oppilaspaikkojen määrä vastaa sopivassa suhteessa opetuksen kysyntää Samaa mieltä 47 % Eri mieltä 43 % Ei osaa sanoa 10 % Kahtiajako selittyy taiteen- alakohtaisilla ja alueellisilla eroilla.

9. Oppilaitoksellamme on taloudelliset resurssit kysyntää vastaavan toiminnan järjestämiseen Samaa mieltä 44 % Eri mieltä 43 % Ei osaa sanoa 13 % Kuntarahoituk- sessa on suuria alueellisia eroja.

10. Oppilasmaksumme ovat kohtuulliset Samaa mieltä 76 % Eri mieltä 16 % Ei osaa sanoa 8 % Miten oppilasmaksut pidetään kohtuullisina myös kasvukeskuksissa kuten Helsingissä?

11. Oppilaat kykenevät tavoitteelliseen ja pitkäjänteiseen opiskeluun, jota taiteen perusopetuksen opetussuunnitelmien toteutuminen vaatii Samaa mieltä 81 % Eri mieltä 10 % Ei osaa sanoa 8 %

12. Pätevää opetushenkilöstöä on riittävästi saatavilla Samaa mieltä 71 % Eri mieltä 24 % Ei osaa sanoa 5 % Millä taiteenaloilla tai alueilla esiintyy puutteita ja miten ne korjataan?

13. Opettajien koulutus vastaa taiteen perusopetuksen tarpeita Samaa mieltä 62 % Eri mieltä 26 % Ei osaa sanoa 12 % Lähes kolmanneksen mielestä lisäkoulutukselle on tarvetta. Miten sitä järjestetään?

14. Opetushenkilöstöllämme on riittävästi mahdollisuuksia osallistua täydennyskoulutukseen Samaa mieltä 54 % Eri mieltä 30 % Ei osaa sanoa 16 % Täydennyskoulutusta selvästi tarvitaan. Miten se rahoitetaan?

15. Oppilaitoksemme kehittää tulevaisuudessa opetustarjontaa erityisoppijoille Samaa mieltä 42 % Eri mieltä 23 % Ei osaa sanoa 35 % Lisäkoulutus ja erityisopetuksen järjestäminen ovat haaste taideoppilaitoksille.

16. Oppilaitoksemme kehittää opetustarjontaa maahanmuuttajille ja/tai muille vähemmistöryhmille Samaa mieltä 37 % Eri mieltä 22 % Ei osaa sanoa 41 % Kenen vastuulla maahanmuuttajien ja muiden vähemmistöryhmien taidekasvatuksen kehittämisen tulisi olla?

17. Oppilaitoksemme kehittää aikuisten taiteen perusopetusta Samaa mieltä 49 % Eri mieltä 22 % Ei osaa sanoa 28 % Kuinka kehitetään järkevästi taiteen erityisoppilaitosten ja kansalaisopistojen paikallista työnjakoa?