Projektipäällikkö Tiehallinto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tiina Paavola Tampereen museot/ Kokoelmayksikkö
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Tutkimus- ja kehitystoiminta vuonna 2009 T&K-keskus, Sirpa Nypelö Tilastointitiedot perustuvat WebHansan taloustietoon.
Kangas-Annala tie.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Vuosaaren tietunneli ja sen liikenteen hallinta
Varsinais-Suomen koulutusstrategia Toisen asteen ammatillinen koulutus - aikuiskoulutus Päivi Lehtinen1.
Vatek ry:n syyskoulutus Harmaan talouden torjunta ja vastuullisuus rakentamisessa Jari Raatikainen.
Lääkekorvausuudistus
Valtatien 4 Oulu – Kemi yhteysvälin kehittäminen
TYÖLLISYYS- JA KASVUSOPIMUKSESSA SOVITUT TYÖTTÖMYYSTURVAMUUTOKSET 1.Omavastuuaika lyhenee 5 päivään nykyisestä 7 päivästä o Toimeentulo paranee työttömyyden.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Kansantaloutemme menestystekijät, uhat ja mahdollisuudet Tammikuun kihlaus –seminaari Pääjohtaja.
RAKENNETUN YMPÄRISTÖN DIPLOMI- INSINÖÖRIKSI? DIPLOMI-
Työmarkkinajärjestökysely tasa-arvosuunnitelmista ja palkkakartoituksista 2012 Akava
ASUKASISÄNNÖINTI ASUMISEN TUKENA Asumisneuvojakoulutus, YM
Liikennevirasto ja Espoon kaupunki
3.45 3.40.
KRYSP-projektin tulokset kuntien ja yritysten käytössä
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Teija Ryynänen/NELI ELLO väliseminaari Kokous- ja juhlatila Alvarium, Turku Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen.
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
INFOTILAISUUS – INFOTILLFÄLLE
Keski-Suomen ELY-keskus Juha S. Niemelä
Metsäteollisuuden tehdaspolttoaineet Suomessa 2012
RID 1400 Matching Grant Projects Rotary Finland © 2010 RID 1400 Matching Grant-hankkeet 2010 – 2011 Lukutaidon edistämistä yhdessä.
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Väkevä-Harjula/2010 Tutkimusta: Kilpailukyky- ja vetovoimakysely 2010 Hyvä Henki -ohjelmalla yhteistyössä Lappeenrannan teknillisen yliopiston ja Riihimäen-Hyvinkään.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Rakentamisen tulevaisuus ja vaihtoehtoiset toimintamallit
YSE 1998 TALOYHTIÖN NÄKÖKULMASTA
Hallituksen iltakoulu Maaseudun elämän edistäjä.
Yksityisteiden avustukset 2012 Kunnossapitoavustus Perusparannusavustus.
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
Skiaskopia objektiivisena näöntutkimusmenetelmänä
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Espoon aluejohtokunnan kokous klo LUMENE Oy.
Minne menet kansalaisopisto? Helsinki Jyrki Sipilä Helsingin aikuisopisto.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
NÄKÖKULMA INFRA-ALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTARPEISTA JA NÄKYMISTÄ
YHDYSKUNTATEKNISET PALVELUT Työpäällikkö Janne Laiho
Valtatien 4 kehittäminen Keski-Suomen alueella
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Kirkkonummen kunnan merkittävät liikennehankkeet vuoteen 2020 mennessä
Yksityisteiden avustukset 2011
Miten turvata infraosaaminen 2020 Turku
Rakennusvirastosta ja Katu- ja puisto-osastosta yleistä
Viikko 3 (14. – ) Maanantai: (14.1.) -3. JAKSO ALKAA Tiistai: (15.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa klo 9-15 Keskiviikko: (16.1.)
INFRA-ALAN TIETOMALLIOSAAMINEN Tietomallit Mallipohjainen (engl. Model-based) Tiedon käsittelyn soveltamistapa, jossa esim. tuotetta kuvataan.
JIK KY:N TALOUS Tilinpäätökset Talousarvio 2013 Info-tilaisuus Etelä-Pohjanmaan Opisto Talousjohtaja Arto Saarela 1.
Energiavuosi 2014 Sähkö Energiateollisuus ry.
/ Jussi Sääskilahti Vähäliikenteisten maanteiden lakkauttaminen.
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.  280&bih=896&gbv=2&tbm=isch&tbnid=OS0Z0UmBWs.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Yksityinen palvelutuotanto sosiaali- ja terveyspalveluissa 2009
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.
Rakennuspoliittisen ohjelman vaikutusten seuranta
1.6. Matkakeskus 1. Keskustan kehittäminen Kustannukset: Aikataulu:
TIETURVA 1 1. Johdanto 2014.
Seudullisen joukkoliikenteen toimintaedellytysten kehittämissuunnitelma
Käyttövoimaselvitys Lahden hyötyajoneuvo-liikenteen tarpeisiin
Suunnittelun tilannekatsaus RATA 2018, Logomo
Saimaan kanavan ratasilta
Käyttövoimaselvitys Lahden hyötyajoneuvo-liikenteen tarpeisiin
Maatalous-lomituksen valmistelu-projekti
PAKANKYLÄN VESIHUOLTO ASUKASTILAISUUS
Vt 19 Koveron liittymän parantaminen, Lapua
Polaris Business Park, Espoo
Urakoitsijainfo
Esityksen transkriptio:

Projektipäällikkö Tiehallinto Asukastilaisuus 13.3.2008 Hankkeen esittely Hannu Lehtikankare Projektipäällikkö Tiehallinto

Kohteet Kilpailutettu Urakka I ja valmisteltava Urakka II www.tiehallinto.fi/leppavaara Kohteet Kilpailutettu Urakka I ja valmisteltava Urakka II Kohde 1 (Vallikallio) VAIHE/ URAKKA I VAIHE/ URAKKA II Kohde 3 (Leppävaaransolmu) Kohde 2 (Vermonsolmu)

Kehä I Leppävaarassa Hankkeen aikataulu www.tiehallinto.fi/leppavaara Kehä I Leppävaarassa Hankkeen aikataulu Toteutus 2008 -2012

Hankkeen kustannukset www.tiehallinto.fi/leppavaara Hankkeen kustannukset Kokonaisrahoitus 165 miljoonaa euroa (135 M€ + alv) Tiehallinto 61%, Espoo 39% Espoo rahoittaa rakennusvaiheen. Valtio maksaa osuutensa takaisin 2012-2013

Liikenne sujuvammaksi www.tiehallinto.fi/leppavaara Hankkeen vaikutukset 1 Liikenne sujuvammaksi Valoliittymät pois Vallikalliosta ja Leppävaaransolmusta Lisäkaistoja Kehä I:lle ja Turunväylälle Toimivampi eritasoliittymä Leppävaaransolmuun Uusi Vermonsolmu Rinnakkaisrampit Leppävaaransuoralle Joukkoliikenne nopeammaksi Kevyen liikenteen yhteydet paranevat

Kaupunkirakenne eheytyy www.tiehallinto.fi/leppavaara Hankkeen vaikutukset 2 Alue viihtyisämmäksi Tunneli meluesteenä Paljon muita meluesteitä Tie- ja katuympäristö siistiytyy Kaupunkirakenne eheytyy Kehä I:n estevaikutus poistuu Uutta rakennusmaata Kehän paikalle Katuverkko ja kevyen liikenteen väylästö paranee

Työnaikaiset haasteet 1 www.tiehallinto.fi/leppavaara Työnaikaiset haasteet 1 Liikennejärjestelyt Nykyiset yhteydet säilytetään Kaistoja kavennetaan Kiertoteitä Pysäytyksiä ruuhka-ajan ulkopuolella Työnaikaiset viitoitukset Kevyt liikenne turvataan

Työnaikaiset haasteet 2 www.tiehallinto.fi/leppavaara Työnaikaiset haasteet 2 Rakennustyöt Kaivannot Louhintatyöt Murskaustyöt Melu ja pöly Kuljetukset

Projektin organisaatio www.tiehallinto.fi/leppavaara Projektin organisaatio TILAAJA Rakennuttaja Tiehallinto Espoon kaupunki Viestintäkonsultti AC Sanafor Oy Rakennuttajakonsultti SWECO CMU Oy Finnmap Infra Oy YIT Rakennus Oy Pääurakka 1 URAKOITSIJA 2 Pääurakka 2

Yhteystietoja Hankkeen Internet-sivusto: www.tiehallinto.fi/leppavaara Tiehallinnon asiakaspalvelu puh. 0206 90 300 Vägförvaltningen kundbetjäning tel. 0206 90 301 avoinna ark. 9–16

Kehä I Leppävaarassa ST-urakka I -YIT Rakennus Oy -Urakkahinta 87,6 M€ www.tiehallinto.fi/leppavaara Kehä I Leppävaarassa ST-urakka I -YIT Rakennus Oy -Urakkahinta 87,6 M€ Vallikallio (Mestarinsolmu ja – tunneli) Kehä I 1,23 km Mestarintunneli 0,53 km betonikaukalo 0,20 km eritasoliittymät 1 kpl rampit 1,83 km kevyt liikenne 2,77 km kadut 0,61 km yksityiset tiet 0,37 km risteyssillat 1 kpl ylikulkukäytävät 2 kpl alikulkukäytävät 2 kpl meluesteitä 14 kpl, 2065m Vermonsolmu eritasoliittymät 1 kpl rampit 0,44 km kevyt liikenne 0,7 km yksityiset tiet 1,23 km risteyssillat 1 kpl alikulkukäytävät 1 kpl meluesteitä 3 kpl, 705 m

Kehä I Leppävaarassa ST-urakka II (Leppävaaransolmu) www.tiehallinto.fi/leppavaara Kehä I Leppävaarassa ST-urakka II (Leppävaaransolmu) Toteutus 2009 -2012 Kustannusarvio 30 M€ Vt1 osuus 4,8 km Kehä I, osuus 1,4 km rampit 3,9 km rinnakkaisrampit 1,9 km kevyt liikenne 1,1 km kadut 0,13 km risteyssillat 6 kpl ylikulkukäytävät 7 kpl alikulkukäytävät 5 kpl siltojen muutokset 5 kpl meluesteitä 3270 m, 21 kpl