TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus 2001 - 2002 Johanna Karppinen Info 13.11.2000.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajataustaiset nuoret ja koulutus
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Raimo Päivärinta Luokite-esitelmä.
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä, 5 ov Itä-Suomen koordinaattoreiden kokous Joensuun Tiedepuistolla /tk.
KESTO – BUDJETTI euroa (ESR; euroa) RAHOITTAJA Etelä-Suomen lääninhallitus (ESR) Koulutuskeskus Salpaus SISARHANKE.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Tuottamisen malli
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Jotta teknologia ei syrjäytyisi naisista WomenIT –teknologiaa tytöille kuin leikiten Johanna Matinmikko Projektipäällikkö, WomenIT:n kasvatus-
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
TTL Sosiaalisessa mediassa
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita n. 400 –Päätoimista henkilökuntaa n. 35 Koulutusohjelmat:
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Suomen koulutusjärjestelmä
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
MITÄ LUKION JÄLKEEN? Kati Seise
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
AMK VALMA -KOKONAISUUS Opintojen toteutusten laatiminen Yhteiset opinnotAlakohtaiset opinnot Toimintojen organisointi Tiedotus, markkinointi Opiskelijavalinta.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Lapin yliopiston Avoin yliopisto Tervetuloa Avoimen yliopiston infotilaisuuteen.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
Tekniikan koulutus OULUN AMMATTIKORKEAKOULU. Oamkista valmistuu informaatioteknologian, energian ja automaation, konetekniikan sekä rakentamistekniikan.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Opettajan pedagogiset opinnot Humanistinen koulutusala
Esityksen transkriptio:

TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus n OAMK:n opettajille ja muulle henkilökunnalle tarjotaan projektin puitteissa koulutusta ja tukea verkko- opintojakson teknisen ja pedagogisen toimintamallin suunnittelemiseen ja toteuttamiseen n koulutus on ilmaista Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutuksen aikana opettajat n kehittävät oman opintojaksonsa verkko- opintojaksoksi n kehittävät edelleen jo olemassa olevaa verkko- opintojaksoa  esim. monimuoto-opintojakson kehittäminen verkko-opintojaksoksi (lähiopetustuntien vähentäminen ja toiminnan siirtäminen verkkoon) Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus n koulutuskokonaisuuden laajuus 20 ov n tavoite: kokonaisuus viedään läpi kaksi kertaa vuosien 2001 ja 2002 aikana  ensimmäinen kokonaisuus aloitetaan vuoden 2001 alussa  toinen kokonaisuus syksyllä 2001 Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus n tavoite: vähintään 40 opettajaa/muuta henkilökuntaa osallistuu koulutukseen  vuoden 2001 alussa noin 20 henkilöä  syksyllä 2001 noin 20 henkilöä Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutukseen osallistuminen n mahdollisuus opiskella koko 20 ov:n kokonaisuus n mahdollisuus opiskella tiettyjä osioita 20 ov:n kokonaisuudesta Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutuksen aihekokonaisuudet n koulutuksen uudet toimintaympäristöt n www –sisällöntuotanto n viestintä ja vuorovaikutus verkossa n verkko-opintojen ohjaaminen n internet-tietoturva ja tekijänoikeudet Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutuksen toteutus n koulutukseen osallistujien toiveet pyritään huomioimaan (miten, missä?) n monimuoto-opiskeluna  lähi-, etä-, verkko-opiskeluna Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutuksen toteutus n käytetään OAMK:n omia kouluttajia, joilla on asiantuntemusta kyseisestä aihealueesta n yhteistyö Oulun yliopiston koulutus- ja tutkimuspalveluiden asiantuntijoiden kanssa Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Suoritusmerkinnät n koulutukseen osallistujille annetaan erillinen todistus suoritetuista opinnoista n todistuksen antaa OAMK Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Toimintaan sitoutuminen edellyttää n kiinnostusta kehittää omaa osaamistaan tieto- ja viestintätekniikan hyödyn- tämiseksi opetuksessa n kiinnostusta kehittää oma opintojakso verkko-opintojaksoksi Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Toimintaan sitoutuminen edellyttää n kiinnostusta laatia omaan opintojaksoon liittyvää verkko-oppimateriaalia ja halua lisensoida materiaali ammattikorkea- koulun käyttöön n tuotetun verkko-opintojakson pilotoi- mista avoimessa ammattikorkeakoulussa Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus n Koulutukseen valitaan ensisijaisesti henkilöitä, jotka –haluavat kehittää verkko-opintojakson ja tarvitsevat siihen tukea –sitoutuvat piloimaan tuotetun opintojakson avoimessa ammattikorkeakoulussa –sitoutuvat antamaan verkko- opintojakson/verkko-oppimateriaalin käyttöoikeudet ammattikorkeakoululle Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus n Koulutukseen valitaan toissijaisesti henkilöitä, jotka –haluavat osallistua koulutukseen, mutta eivät halua tuottaa verkko-opintojaksoa/verkko-oppimateriaalia OAMK:n käyttöön  Opettajia motivoidaan verkko-opintojaksojen tuottamiseen tarjottavalla koulutuksella Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Opettajien resursointi n verkko-oppimateriaalien käyttö- oikeuksien ostamiseen projektissa noin mk  resursoinnin muoto yksikkökohtaista Johanna Karppinen Info

Opettajien täydennyskoulutus Koulutuksen koordinointivastuu Johanna Karppinen Avoin –Web Pro –projekti Koulutussuunnittelija puh puh Johanna Karppinen Info