W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Advertisements

Vieraskielisen koulutuksen yhteishaku • syksyllä 2007 alkavan vieraskielisen koulutuksen opiskelijavalinta yhteishaun avulla (ei koske vieraskielistä aikuiskoulutusta)
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Suomen sairaanhoitajaliitto ry Tehy ry
Itä-Suomen ESR –ohjelma Toteutus ajalla
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Alueellinen terveyden edistäminen - Etelä-Pohjanmaan malli
Tabusta seksuaalisuuden asiantuntijaosaamiseen
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita n. 400 –Päätoimista henkilökuntaa n. 35 Koulutusohjelmat:
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
1 amk.fivirtualyh.fioncampus.fi Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Tähtäimessä amk.fi.
OPPISOPIMUSKOULUTUS Ammatillisen koulutuksen järjestämismuoto Määräaikainen työsopimus Koulutuksesta yli puolet työpaikalla työtehtävien yhteydessä, täydennetään.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Tuetun oppisopimuksen kehittäminen Etelä-Suomen verkostohanke Hankkeen aloitusseminaari Ulla Poutiainen
Työpaikkakouluttaja- hanke
Joustava opintoketju Pohjois- Savossa –hanke – Savonia-ammattikorkeakoulu Kuopion yliopisto Sibelius-Akatemia, Kuopion osasto Humanistinen.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Ammattilaiseksi oppisopimuksella
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Ammattikorkeakoulusta yliopistoon Siltaopinnot maisteriopintoihin ja erillisiin maisteriohjelmiin kasvatusalalla Tapio Varmola
Aikuiskoulutuksen yhteishaku syksyllä 2007 alkavan aikuiskoulutuksen opiskelijavalinta yhteishaun avulla – tutkintoon johtava aikuiskoulutus – ylempään.
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
YAMK-opinnot bioanalyytikoille TAMKissa Eeva Liikanen Tampereen ammattikorkeakoulu Bioanalyytikkokoulutus.
Hoitotyön koulutuksen kehittämisestä Kajaanin ammattikorkeakoulussa Eija Heikkinen, TtT, osaamisaluejohtaja Kajaanin ammattikorkeakoulu
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
Verkkokoulutuksen tietoisku
Tervetuloa Innokylään
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Ammatillinen koulutus
Musiikkipedagogi (AMK), 240 op
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Avoin ammattikorkeakoulu
Hyvä käytäntö - Hyvinvoinnin palvelukartta
Hanke
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Ammattikorkeakouluopinnot​
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

w w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa ja työkaluja terveyden ja hyvinvoinnin monialaiseen suunnitteluun, toteutukseen ja terveysvaikutusten arviointiin. TE-opinnot ovat ammattikorkeakoulujen vapaasti hyödynnettävissä. Aineistot sijaitsevat VirtuaaliAMK:n eTuotantoympäristössä, joka mahdollistaa aineistojen laajan ja joustavan käytön erilaissa toteutuksissa. Aineistoja voi linkittää esimerkiksi ammattikorkeakoulujen erilaisiin oppimisympäristöihin. Esittely TE-opinnoista on kolme räätälöityä kokonaisuutta kolmelle eri kohderyhmälle: 1. perustutkinto-opiskelijoille osoitteessa ylemmän AMK-tutkinnon opiskelijoille osoitteessa työelämän koulutukseen osoitteessa Främjande av hälsa och välfärd Myös ruotsinkieliset ammattikorkeakoulut voivat vaivattomasti hyödyntää aineistoja omassa opetuksessaan. Ruotsinkieliset aineistot ovat saatavilla: 1. Grundstudier (perustutkintokokonaisuus) osoitteessa Kompletteringsstudier (ylempi AMK-tutkinto - kokonaisuus) osoitteessa Fortsatta studier (työelämän koulutus -kokonaisuus) osoitteessa

w w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen tietoperusta 4 op Opintojakson tavoitteena on, että opintojakson suorittamisen jälkeen oppijat hallitsevat terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen keskeisiä käsitteitä ja tietoperustaa sekä tuntevat sosiaali- ja terveyspolitiikkaa ohjaavat keskeiset tavoitteet ja linjaukset. Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmät ja toimintamallit 6 op Opintojakson tavoitteena on, että oppija perehtyy Terveys kansanterveysohjelmaan ja sen tavoitteisiin sekä muihin kansallisiin ja alueellisiin toimintamalleihin ja laatii yksilö-, ryhmä- tai yhteisötason toimintasuunnitelman omaan (seutu)kuntaansa yhteistyössä eri hallinnonaloilla työskentelevien kanssa. Tuotetut verkko-opintojaksot Terveysvaikutusten arviointi 5 op Opintojakson tavoitteena on, että oppija tietää mitä terveysvaikutusten arviointi (TVA) tarkoittaa, tutustuu terveysvaikutusten arvioinnin prosesseihin ja tuloksiin sekä arviointimenetelmien hyödyntämismahdollisuuksiin. Tarkoituksena on, että oppija hahmottaa terveysvaikutusten arvioinnin aiheita ja kohteita myös ennakkoarvioinnin (esim. IVA) näkökulmasta omalla toimialallaan sekä ymmärtää tulosten yhteyden jatkotoimille. Yhteystiedot TE-aineistojen räätälöinnistä ja käytöstä voi tiedustella aineistojen ylläpitäjältä ja kehittäjältä, TE-verkoston koordinaattorilta, yliopettaja Hilkka Yrjänäiseltä Oulun seudun ammattikorkeakoulusta: gsm: , puh: (08) TE-aineistoihin liittyvissä kysymyksissä voi kääntyä myös VirtuaaliAMK:n kehittämisyksikön puoleen lähettämällä postia osoitteeseen Koulutus on suunniteltu Virtuaaliammattikorkeakoulun, Stakesin ja STM:n yhteistyönä. Koulutuksen tuottajat Koulutuskokonaisuuksien suunnittelussa on huomioitu terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen kokonaisuutena, jolloin oppijoiden kannnalta oleellinen osaaminen syvenee opintojen edistyessä. TE-opinnot ovat osa Terveys 2015 –kansanterveysohjelmaa. Opinnot koostuvat seuraavista opintojaksoista: