Oppimispäiväkirjasta Opiskelu et-kursseilla / TYK HämäläinenOpiskelu et-kursseilla / TYK Hämäläinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Toimintaohjeet opelle
KORIPALLON PERUSASIAT
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Lähellä kaupungissa Verkkopalvelu kaupunkiympäristön teemojen opiskeluun Virpi Hirvensalo, TY, maantieteen ja geologian laitos
OHJAAMINEN.
VOA-oppimispäiväkirja
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Oppikirja: Kokkonen ym. : Lukion biologia
Minä oppijana 1 ov..
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Kiinni tupakkaan Tupakointi vie elinvoimaa * Keskustelunaiheita
9.Lk Biologian laborointikurssi
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Klubin arvojen määrittelyprosessi. Arvoprosessi Klubin tulee selvittää itselleen miksi arvot ovat tärkeitä. Arvoja ei kannata pohtia vain siksi, että.
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
VERKKOPEDAGOGIIKKA – OPPIMISEN TAVAT VERKOSSA Jari Sarja
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Harjoitustyö Rässe Ryhmä ja ajankohta Tässä harjoitustyössä suunnitellaan Yritys oy:n tilausjärjestelmä. Harjoitustyön tavoitteena on tehdä.
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Palautteen antaminen ja saaminen
Mitä yliopisto-opiskelu on? Yliopistossa opiskeluun liittyviä käytänteitä, ihmisiä ja kommervenkkejä kirjallisuuden fukseille.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Toimintaohjeet opelle
AINEKOHTAISIA OPISKELUOHJEITA
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Nastolan kunnan oppilaiden ajatuksia tulevaisuuden koulusta.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
EK102b Uuden testamentin teologia Luennot Petri Luomanen Eksegetiikan laitos.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Aloitusseminaarin ohje
Ops seminaari Askola.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Ro -12B Oppituntien ajat, opinto-opas s. 6 Miten lukiossa opiskellaan, s.9.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Lukion oppimäärä = mitä, montako, milloin kursseja
Varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suositukset (2016)
Joku muu on voinut jo löytää saman
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
HYGIENIATYÖ.
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
Tervetuloa vanhempainiltaan
Heidi Enwald Informaatiotutkimus, HuTK
HARRASTETUTORKOULUTUS
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Esityksen transkriptio:

Oppimispäiväkirjasta Opiskelu et-kursseilla / TYK HämäläinenOpiskelu et-kursseilla / TYK Hämäläinen

Oppimispäiväkirjan idea? Oppimista ja ymmärrystä ulkoamuistamisen sijaan Tavoitteena saada kokonaiskuva kurssilla käsitellyistä aiheista Yhdistellään oppikirjan, oppituntien ja muualta haettua tietoa omaan pohdintaan Kommentoidaan oppitunnilla käytyjä keskusteluja

Oppis kirjoitetaan kolmessa osassa Vältetään koeviikon stressi Asiat muistaa paremmin ja työhön on helpompi tarttua Pidä kiinni opettajan antamista oppiksen palautuspäivistä! Ne on ilmoitettu kurssin verkkoryhmässä.

Oppis voisi sisältää esimerkiksi Jakson ”tietosisältö” eli uudet käsitteet, ilmiöt ja asiat omin sanoin auki kirjoitettuna tai kuvallisesti ilmaistuna Oppituntien keskustelujen, tehtävien tai työtapojen kommentointia, jatkopohdiskelua, kritiikkiä… Omia ajatuksia käsitellyistä aiheista Mitä opin? Mistä haluaisin oppia lisää? Mahdollisesti lisätietoa, linkkejä blogeihin, kuviin, sanomalehtiin ym. Ja niiden kommentointia

Oppimispäiväkirjan toteutustapa: vaihtoehtoja Kirjallinen (vähintään yksi osa!) Kuvallinen (itse otettuja valokuvia kuvateksteineen) Prezi-esitys Miellekartta Tai näiden yhdistelmä

Jokainen tekee omannäköisensä oppiksen! Sivumääriä tms. normeja ei ole mielekästä antaa – tärkeintä on, että jokainen tekee oppiksen huolella, asiaan paneutuen ja oman parhaan panoksensa antaen Muiden oppiksia saa ja on hyvä kommentoida – se on osoitus tuntiaktiivisuudesta! Oppikset jaetaan kurssin verkkoryhmässä (vain omalle kurssille)