Saatavuus kilpailukeinona

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
makramee-tekniikalla
Kauppa tuottavuuden ja talouskasvun lähteenä
Tietojärjestelmistä 1. Termejä  Data  usein luonteeltaan kvantitatiivista  helppo siirtää, jäsentää ja tallentaa koneisiin  tietokone käsittelee dataa.
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
LTP Logistics Oy on vuonna 2011 perustettu lämpötilasäädeltyjen elintarvikkeiden logistiikkaan keskittyvä yritys. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa pienistä.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Uusi tapa nauttia TV:stä seutuverkoissa
Yksilö ostajana.
Kaikki liiketoiminnallinen toiminta saa alkunsa omasta osaamisesta.
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Markkinoinnin perusteet
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Jussi Laitinen & Reko Martti
Web 2.0 sivut Lego Hyvä esimerkki toiminnan muuttamisesta Web2.0 henkeen Tekivät runsaasti tappiota kunnes kehittivät Mindstorm ohjelman jolla.
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Apteekin tulevaisuus.
Asiakkuudet luovalla alalla
GHANA…VALTIO AFRIKAN LÄNSIPUOLELLA
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
Verkkosivut opettajan apuna
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
Annala Luonnonmukaisen viljelyn keidas Helsingissä
Seuraava päivä voi olla yhtä hauska kuin edellinen ilta!
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Verkkokauppa Internetissä on isompi tavaravalikoima kuin lähimmässä kauppakeskuksessa, siitä voit olla varma.
Relaatioalgebra (1) Kokoelma relaatioiden käsittelyyn tarkoitettuja operaatioita Operaatiot muuntavat relaatioita uusiksi relaatioiksi Muodostaa perustan.
Yrityksen kannattavuus:
RUUAN TURVALLISUUS SUOMALAISESSA RUOKAKETJUSSA
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Markkinoinnin perusteet
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
Kuinka paita ja peppu olettekaan! Pariskuntien välistä leikkimielistä kisailua siitä, kuka tunteekaan kumppaninsa paremmin. Toteutetaan kyselemällä tavalla.
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.  280&bih=896&gbv=2&tbm=isch&tbnid=OS0Z0UmBWs.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Standardisointi Mikko Huuskonen, OTT, dos Neuvotteleva virkamies, TEM.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
Liikeidean esittelyohje
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
ARVOKETJU JA –VERKOSTO
Laatu ammattikeittiössä
RUKOILEMALLA YHTEYTEEN
Joulukampanja Vuoden 2015 kampanjan ”uutuudet” Nettimyynti Avainlippu Tilausjärjestelmä Kuksan kautta.
Ryhmätyö Kasvualojen etsintä Internetin kanavien kautta.
©Tarja Jokinen & Tarja Heikkilä, HAAGA-HELIA ARVOKETJU JA –VERKOSTO SIDOSRYHMÄT Lähteet: Diat 14,16 ja 19 TarjaHeikkilä, diat” 6,7,9 ja 11 kuvaruutukaappauksella”
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
EmCen käyttöönotto.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Markkinoinnin perusteet
Saatavuus kilpailukeinona
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
TOIMITUSKETJUN HALLINTA (aihe opiskellaan osittain itsenäisesti)
Rekan ratissa istuu isiä ja äitejä
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Miten luon valtuuden uudistuneessa Valtuudet- käyttöliittymässä?
Esityksen transkriptio:

Saatavuus kilpailukeinona Bekir, Ido, Masar

Mitä saatavuus tarkoittaa? Kuluttaja tietää, kuinka yrityksen tavoittaa. Kuluttajan on helppo asioida kaupassa. Asiakkaalla on mitä ostaa. Pyritään rakentamaan toimiva markkinointikanava. Keräily, kuljetus ja varastointi, näistä toiminnoista käytetään nimitystä materiaalitoiminnot. Tieto ja raha, näillä korostetaan logistiikkaa. http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www2.warwick.ac.uk/services/finance/ab outthefo/directions/road.gif&imgrefurl=http://www2.warwick.ac.uk/

Tieto ja raha Tieto ja raha liikkuu niin, että oikea tavara saapuu oikeaan aikaan ja koko ketju toimii kannattavasti. Valmistaja/maahantuoja -> Tukkukauppa -> Vähittäiskauppa -> Kuluttaja Asiakkaiden odotuksia palveleva tavaravirta. http://www.lh-group.fi/euro/n500f.gif

Markkinointikanavaan kuuluu Valmistajat Maahantuojat Agentit (yrittäjät, jotka välittävät tuotteita usein pelkästään paperilla eli joilla ei ole omia varastoja) Kuljetus- ja huolintaliikkeet Tukkukauppa Vähittäiskauppa http://www.trinimedia.com/pict/graafit/ internet_markinoinnin_kukka.gif

Markkinointikanava Markkinointikanava voi olla pitkä tai lyhyt. Jotkut tuotteet liikkuvat suoraan valmistajilta kauppaan tai jopa kuluttajille. Yleensä kaikki kanavan osapuolet osallistuvat myös tuotteiden markkinointiin. Tuotteiden laskutus voidaan hoitaa markkinointikanavassa eri tavoin, ja kanavan eri jäsenet voivat myös kantaa vastuuta ja ottaa riskejä, joista toiset jäsenet hyötyvät. Markkinointikanava muodostuu koko siitä ketjusta, jolla varmistetaan, että kuluttaja saa tarvitsemansatuotteet tai palvelut. http://www.btj.fi/image s/markkinointi.gif

Markkinointikanavan ja jakelun suunnittelu Intensiivistä jakelu on silloin, kun silloin myydään mahdollisimman monissa eri pisteissä (massatuotteet, heräteostoartikkelit). Selektiivinen eli valikoiva jakelu on kyseessä, kun jälleenmyyjät valitaan tuotteen imagoon sopiviksi ja kauppaa voidaan valvoa tarkemmin. Yksinmyynnissä jälleenmyyntioikeus annetaan vain yhdelle tietylle myyntipisteelle alueella. http://images.google.fi/imgres?im gurl=http://papunet.net/yleis/filead min/kuvat/paivakirja/omat_sivut/s uomi_mv.jpg&imgrefurl=http