Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat 30.6.20141Tuija Hilden heidi Kaartokallio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Tuomas Lehtinen Mediamaisteri Group 2006© MOODLE MEDIAMAISTERI GROUP Mediamaisteri Group PL 82 (Yliopistonkatu 58 D) Tampere mediamaisteri.com.
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
PK-kehittämispalvelut
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
Nuorten palvelut Reimari 3
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Finna tiedonhankinnassa : case LAMK
Vipu 2014 Sovelluksen esittely
Projekti ja siinä työskentely
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
TYÖPAIKALLA OPPIMINEN YRITYKSISSÄ Yrityksessä on ollut viimeisen vuoden aikana työpaikalla oppija tai oppijoita Lähde: PK-yritysbarometri,
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Työrauha ja haastavat tilanteet
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Peruskoulut Lähde: Tilastokeskus 10/2010 js.
Taiteen perusopetus ESITYS ON JAETTU 3 OSAAN Ditte Winqvist
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Synnyttäjät ja synnytystoimenpiteet sairaaloittain 2010−2011
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Oppilaalle annettava tuki ja vastuuhenkilöt Turun perusopetuksessa
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Kollegavalmennuksen sovellus toisen asteen koulutuksessa Elina Lehto Tampereen Ammattiopisto.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
Sairaaloiden tuottavuus 2012 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2012 – Tilastoraportti 2/2014.
Vesa Tiitinen, Etelä – Karjalan kalatalouskeskus ry
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS–JA PALVELUTEHTÄVÄ hanke-esittely: Työelämäohjauksella voimavarat käyttöön ja tukea kehittämistyöhön VOIMIKS -hanke Sirkka Peltola.
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto. Työyhteisöt: -haastateltu huhti-kesäkuussa työyhteisöjen esimiehiä, henkilöstöpäälliköitä, työnantajia, yrittäjiä.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Timo Tamminen, Opettajankoulutuslaitos + Opiskelijarekisteri Lukujärjestys- ja tilavarausohjelmisto Optimen käyttöönoton tilannekatsaus 1.
Tilastojulkistus: Lastensuojelun käsittelyajat 1.4.– Lastensuojelun käsittelyaikojen toteutumista koskeva seuranta kunnissa 1.4.–
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Oppisopimus nuorille, onnistuuko? Nuorten kokemuksia ja näkemyksiä Susanna Miettunen
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Oulun normaalikoulun tutkimus- ja kokeilupalvelut Tutkimus- ja kokeilutoiminnan läpinäkyvyys Raportointikynnys (heikot signaalit) Täydennyskoulutuspalveluiden.
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Tiekartta digitaalisuuteen
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio

• Tapaamisen tavoite • Verkko-oppimisesta pähkinänkuoressa • Muutama esimerkki verkko-oppimisesta koulutuksissa • Palvelualojen verkko-oppimisen kehittyminen – yhteiset suunnitelmat Tuija Hilden heidi Kaartokallio

Verkko-oppimista pähkinänkuoressa • Verkkopedagogiikka: mitä, kenelle, miksi ja miten (tavoite, toiminta ja tulokset) • Oppiminen on prosessi (oppiva ryhmä, oppiva yksilö - ohjatusti)! • Verkon ominaisuuksien hyödyntäminen • Mediataidot • Mobiili oppiminen ja ohjaaminen Tuija Hilden heidi Kaartokallio

Verkko-opetuksen kehittäminen resurssit TukihenkilötTukihenkilöt koulutuskohtainen suunnittelu verkon osuus/käsi- kirjoitus kouluttajatiimit yhteistyö sidosryhmien kanssa päällikkö Tuija Hilden heidi Kaartokallio

Tavoitteita vuodelle 2008 • Perehdytykseen oletusarvoisesti moodlekoulutus: Uudet kouluttajat velvoitetaan osallistumaan moodle –koulutukseen, mikäli tieto-taitoa ei ole (kehityskeskustelut). • Tarjouksentekovaiheessa verkko-opetuksen sisällön ja resurssien alustava suunnitelma mietitään tiimeissä. • Koulutuksiin tehdään kirjallinen suunnitelma siitä, miten verkko-opetusta kehitetään (pedagoginen suunnitelma, sisältösuunnitelma, arviointi: mikä/mitkä osat verkossa, miksi, miten, aikataulut, vastuuhenkilöt). - paikallaan junnaamisen vaara on suuri sen jälkeen, kun perusidea ja ensimmäinen pohja on luotu. • Valitaan koulutusaloittain erityisiä ”pilottikoulutuksia”, jotka toimivat vetureina koulutusalan verkko-opetuksen kehittämisessä Tuija Hilden heidi Kaartokallio

Tavoitteita vuodelle 2008 • Valitaan koulutusaloittain ”pilottikoulutuksia”. • Pilottikoulutuksilla on nimetyt kehittämistiimit, joihin kuuluu koulutuksen ulkopuolisia tukihenkilöitä. • Koulutuksen vastuuhenkilöt sitoutuvat jatkuvaan kehittämiseen (uuden kokeilut). • Kehittämistiimin kokoontumisajat sovitaan hankkeen alkuvaiheessa (tavoite, suunnittelun ohjaus, seuranta ja arviointi) Tuija Hilden heidi Kaartokallio

Tavoitteita vuodelle 2008 BENCHMARKKAUSTA: • Verkkokokeilujen esittelyt toimialakokouksissa (keskeneräisetkin hankkeet HYVIÄ). • Yhteistyötä eri koulutusalojen kesken: – Treffit 4 x vuodessa kiinnostuneille (ekat treffit: mitä meillä tapahtuu, jatkossa opsohankkeet, projektit, rahoitusmahdollisuudet, kouluttautuminen) • Kaikille palvelualojen kouluttajille oletusarvoisesti vierailijan oikeudet kaikkiin oman toimialan moodle -koulutuksiin Tuija Hilden heidi Kaartokallio