T3MM54 Visuaalisen ammattilaisen esitys Heikki Hietala
Ryhmätyö: Verkkosivustot 5 ryhmää 4 sivustoa Arvioidaan visuaalisen, ei tietosisällön mukaan Pyritään selvittämään ns. visual identity guiden sisältö (jos se löytyy sivustosta, otetaan se talteen)
Arvioitavat sivustot 1 Nokia, UPM-Kymmene, Outokumpu, Ilmarinen, 2 Nordea Pankki, Kesko, Tamro, Rautaruukki, 3 Fortum, Sampo, Kone, Wärtsilä, 4 Metsäliitto, Metso, Partek, Huhtamäki, 5 Kemira, Varma-Sampo, SOK, Stora Enso
Arvioitavat asiat väriskeema typografia valokuvat/piirrokset käytettävyys Logot ja niiden käyttö, muu vakiomuotoinen tavara TUTKI MYÖS relevantit PDF-tiedostot jos sellaista löytyy Sivutekniikka (.NSF,.ASP,.JSP,.HTML,.CFM…) Tilataan painettua materiaalia jos sellainen painike löytyy
Tuotettavat Powerpoint- kalvot Kuva sivustosta (Alt+PrtSc) yhteenveto arvioista
CASE: SUSI-POWER
Visual Identity Guide: SUSI- POWER Laaditaan Susi-Power –yhtiölle VIG. Se koostuu yhtiön väreistä logosta fonteista layouteista verkkoviestintäohjeistosta
Case: SUSI-POWER Susi-Power on yksi maailman johtavia nopeiden ja keskinopeiden dieselien valmistajia Kilpailijoiden joukossa kolmanneksi suurin vienti 75%, kotimaa 25% (vienti kasvaa edelleen) vahva tuotekehitys
Susi-Powerin missio ja visio Missio: Susi-Power on maailman johtavien dieselvalmistajien joukossa innovatiivisin, nopein, ja tehokkain toimija. Visio:Susi-Power toimittaa asiakkailleen parhaat mahdolliset moottorit ja toimii läheisessä yhteistyössä näiden kanssa, jotta jatkuva ja kestävä kehitys on mahdollista ympäristöarvot huomioiden.
Susi-Powerin historia Perustettu 1902 nimellä Pörsänmäen Kone ja Asennus Ensimmäiset omat tuotteet 1910 Pieni dieselmoottorialan yritys aina sotakorvauksiin asti valtava kasvu vientiä Neuvostoliittoon suuntautuminen Eurooppaan ja maailmalle 1980-
Susi-Powerin arvot kokonaislaatu mekaaninen, suunnittelullinen, käyttöarvot luotettavuus vakaus jatkuvuus ympäristöarvot lisäarvon tuottaminen asiakkaille
Millaiset ovat Susi-Powerin värit?
Millainen on Susi-Powerin logo?
Millainen on Susi-Powerin tekstiohje?
Millainen on Susi-Powerin verkkoviestintäohjeisto?
KURSSIN LOPPUTUOTOS Graafinen ohjeisto (Visual Identity Guide) joko Susi-Powerille tai muulle yritykselle sisällysluettelo seuraavassa kalvossa Perustyyliltään VIGin mukaiseksi muokattu PowerPoint-esitys (yrityksen esittely) Word-asiakirjamalli laskulomake tarjouskirje PageMaker-ohjelmalla tehdyt esite hinnasto mainos Käyntikortti yrityksen toimihenkilölle
KURSSIN LOPPUTUOTOS 2 Visual Identity Guiden sisällysluettelo (PDF) 1. Värimäärittelyt 2. Logo ja sen versiot 1.väriversio 2.mustavalkoinen 3.kuvallinen / tekstiä sisältävä ja pelkkä kuva 3. Logon käyttö 4. Asiakirjamalli, kirje 5. Asiakirjamalli, lasku 6. Kirjekuoret 7. Käyntikortit 8. Muut painotuotteet, messuesitteet jne. 9. WWW-etusivu (JPG)