T3MM54 Visuaalisen ammattilaisen esitys Heikki Hietala.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Advertisements

Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
6 Digitaalisen materiaalin käyttöliittymästä
Graafinen ohjeisto Varkauden Urheiluseurat ry 1.
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
VALOKUVAT VERKKOON Seinäjoen kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
EUROOPAN MAISEMIA EUROOPAN LUONTO 8LK.
Warkop Oy Hengitysliitto Heli ry Varkauden kaupunki Työtä KoulutustaKuntoutusta.
Painotuotteiden ja kotisivutoimintojen välityspalvelu Hankintaprosessi
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Puh Powerpoint-esitys: Ohjaus lukioon • sisältää 20 erilaista diaa • vaatii toimiakseen Microsoftin.
Puhelinkäyttäytyminen
VMware workstation. VMware •Virtual Machine •Yhtiö perustettu vuonna 1998 •1999 julkaisi ensimmäisen tuotteen: VMware for workstations •2001 tuli VMware.
InSGML project University of Jyväskylä Oppimateriaalien rakenteistaminen- kaksi tapaustutkimusta inSGML projekti Anne Karjalainen.
GO – Graafinen ohjeisto
Kurssiseittijärjestelmä Kurse1 Aapo Mäkelä
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Sähköisen aineiston tunnistaminen Veli-Matti Häkkinen
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
Slideshare koonti Mervi Isola.
Hyvä PowerPoint-esitys
Projektin nimi: Iso rinkeli
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
MUM8TM D-jatko Heikki Hietala. Kurssin rakenne 8 x 2 x 3 h lähiopetusta = 48 h Omaa työskentelyä 33 h Yhteensä 81 h = 3 op. Kurssi koostuu 3DS Maxin.
Esteettömyys www-sivuilla Eija Mykkänen Mediatekniikan seminaari
Niko Pääkkönen TIK8SNB.
PowerPoint-esitys OHJE.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus. w w w. h a m k. f i.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
DIOJEN JA KALVOJEN MAAILMA
Tervetuloa. Yleistä Videcam Oy:stä  Erikoistunut sähköisen markkinointiviestinnän sisältötuotantoon  Perustettu vuonna 1987  Toimipiste Technopolis.
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
Poliittinen tutkielma. Tieteellisempi ote Spinozan viimeinen teos, Tractatus politicus, jäi kesken hänen kuollessaan. Nimensä mukaisesti se on paluuta.
Vektorigrafiikka ATV
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Filosofian Praktikum 2008 Moraali yritysmaailmassa Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kuudes praktikum Filosofian Praktikum 2008.
Liikeidean esittelyohje
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Heikki Vesterinen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Epälineaarinen hinnoittelu:
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ilkka Nurmi. Sisältö: Historia1 3D-mallinnuksesta2 Rakennusteollisuuden mallit3,4 Julkaisumuodot5 Ohjelmistoja6 Hyödyt7 Haitat8 Tulevaisuus?9 Yrityksiä10.
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
Lapin yliopiston visuaalinen ilme Graafinen ohjeisto:
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
S   Yritysten merkitys: ne tuottavat hyödykkeitä, työllistävät ja maksavat suuria määriä verotuloja  Suomessa on elinkeinovapaus (vuodesta 1879)
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2013
Pari piirua osuustoiminnan suuntaan
Eettiset rahastot, sijoittaminen ja sijoitusindeksit CSR-opintojaksot perusopinnoissa Tarja Jokinen kirjallisuus ja verkkolähteistä sekä Liisa Rohwederin.
Diaesitys ja hyvä esitystapa
KESTÄVÄ KEHITYS ANTTOLAN YHTENÄISKOULUSSA
Mainostaminen ja tuote-esittely
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
LIIKEKIRJEET.
E-aineistojen saavutettavuus Mitä sisällöntuottajien pitäisi tietää?
Aluetalouden suhdanteet Keski-Karjala
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Herkkuammatti-kampanja
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
PostNord Strålfors Oy Aineisto-ohje tulostustuotantoon
Mistä löydämme tietoja…
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

T3MM54 Visuaalisen ammattilaisen esitys Heikki Hietala

Ryhmätyö: Verkkosivustot 5 ryhmää 4 sivustoa Arvioidaan visuaalisen, ei tietosisällön mukaan Pyritään selvittämään ns. visual identity guiden sisältö (jos se löytyy sivustosta, otetaan se talteen)

Arvioitavat sivustot 1 Nokia, UPM-Kymmene, Outokumpu, Ilmarinen, 2 Nordea Pankki, Kesko, Tamro, Rautaruukki, 3 Fortum, Sampo, Kone, Wärtsilä, 4 Metsäliitto, Metso, Partek, Huhtamäki, 5 Kemira, Varma-Sampo, SOK, Stora Enso

Arvioitavat asiat väriskeema typografia valokuvat/piirrokset käytettävyys Logot ja niiden käyttö, muu vakiomuotoinen tavara TUTKI MYÖS relevantit PDF-tiedostot jos sellaista löytyy Sivutekniikka (.NSF,.ASP,.JSP,.HTML,.CFM…) Tilataan painettua materiaalia jos sellainen painike löytyy

Tuotettavat Powerpoint- kalvot Kuva sivustosta (Alt+PrtSc) yhteenveto arvioista

CASE: SUSI-POWER

Visual Identity Guide: SUSI- POWER Laaditaan Susi-Power –yhtiölle VIG. Se koostuu  yhtiön väreistä  logosta  fonteista  layouteista  verkkoviestintäohjeistosta

Case: SUSI-POWER Susi-Power on yksi maailman johtavia nopeiden ja keskinopeiden dieselien valmistajia Kilpailijoiden joukossa kolmanneksi suurin vienti 75%, kotimaa 25% (vienti kasvaa edelleen) vahva tuotekehitys

Susi-Powerin missio ja visio Missio: Susi-Power on maailman johtavien dieselvalmistajien joukossa innovatiivisin, nopein, ja tehokkain toimija. Visio:Susi-Power toimittaa asiakkailleen parhaat mahdolliset moottorit ja toimii läheisessä yhteistyössä näiden kanssa, jotta jatkuva ja kestävä kehitys on mahdollista ympäristöarvot huomioiden.

Susi-Powerin historia Perustettu 1902 nimellä Pörsänmäen Kone ja Asennus Ensimmäiset omat tuotteet 1910 Pieni dieselmoottorialan yritys aina sotakorvauksiin asti valtava kasvu vientiä Neuvostoliittoon suuntautuminen Eurooppaan ja maailmalle 1980-

Susi-Powerin arvot kokonaislaatu  mekaaninen, suunnittelullinen, käyttöarvot luotettavuus vakaus jatkuvuus ympäristöarvot lisäarvon tuottaminen asiakkaille

Millaiset ovat Susi-Powerin värit?

Millainen on Susi-Powerin logo?

Millainen on Susi-Powerin tekstiohje?

Millainen on Susi-Powerin verkkoviestintäohjeisto?

KURSSIN LOPPUTUOTOS Graafinen ohjeisto (Visual Identity Guide) joko Susi-Powerille tai muulle yritykselle  sisällysluettelo seuraavassa kalvossa Perustyyliltään VIGin mukaiseksi muokattu PowerPoint-esitys (yrityksen esittely) Word-asiakirjamalli  laskulomake  tarjouskirje PageMaker-ohjelmalla tehdyt  esite  hinnasto  mainos Käyntikortti yrityksen toimihenkilölle

KURSSIN LOPPUTUOTOS 2 Visual Identity Guiden sisällysluettelo (PDF) 1. Värimäärittelyt 2. Logo ja sen versiot 1.väriversio 2.mustavalkoinen 3.kuvallinen / tekstiä sisältävä ja pelkkä kuva 3. Logon käyttö 4. Asiakirjamalli, kirje 5. Asiakirjamalli, lasku 6. Kirjekuoret 7. Käyntikortit 8. Muut painotuotteet, messuesitteet jne. 9. WWW-etusivu (JPG)