Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusyrityskeskus • Vastuu perustamisneuvonnasta Lahden alueen kilpailukyky- ja elinkeinostrategian mukaisesti • Vuodessa asiakaskäyntejä yli.
Advertisements

1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
 Logististen toimintojen kehittäminen •Ostotoiminta, varastointi, tuotanto, myynti •Asiakkaina PK -tuotantoyritykset  Energiankäytön optimointipalvelut.
UKJ ja rajapinnat muihin järjestelmiin
Finvoice-verkkolasku yritysten välillä
Finvoice-verkkolasku yritysten välillä
RAKENNETUN YMPÄRISTÖN DIPLOMI- INSINÖÖRIKSI? DIPLOMI-
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Liite 4: Prosessi- ja liittymäkuvaukset
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Fortum Power and Heat Oy:n 35 MW lämpölaitos Vammalassa
PK-kehittämispalvelut
Jussi Laitinen & Reko Martti
ANDERS INNO OY WE CARE AND IT MATTERS
Tietohallintomalli käytännössä – ICT-johtamisesta kilpailuetua
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
Lähiruokaa julkisen sektorin ruokapalveluissa
Pupesoft myyntireskontra
Avointa-hanke ja Prime Solutions Oy PlugIT-loppuseminaari
tehokkaampi tapa toimia!
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Maatilojen kilpailukyky
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2
EWork – Reshaping consulting. eWork yrittäjien asialla HETKY Hubia ja Hupia.
Uudet ulkomaiset yritykset v Lehdistötilaisuus Invest in Finland Tuomo Airaksinen
Johtokunta TOIMINTA JA TALOUS TAMMI-ELOKUU 2013 SATU liite 2.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
HUS-SERVIS.
Projektijohtamisen jatkokurssi:
JIK KY:N TALOUS Tilinpäätökset Talousarvio 2013 Info-tilaisuus Etelä-Pohjanmaan Opisto Talousjohtaja Arto Saarela 1.
K ORKEAKOULUJEN TIEDOLLA JOHTAMISEN TARPEET - BUSINESS INTELLIGENCE Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
TALOUSHALLINNON MODERNI RATKAISU JÄRJESTÖILLE. Risto Iivonen toimitusjohtaja Rantalainen Helsinki.
Sairaalatekniikan päivät Hankinta-asiantuntija Kimmo Vuorela.
Seura suuren tapahtuman järjestäjänä Suurtapahtumat SM kilpailut MTV&NTV (YLE) Maaottelu FIN-NOR-DEN-POR 2000 Suomen Voimistelupäivät.
VERKKOLASKUFOORUMIN SYYSSEMINAARI 2015: KESKON NÄKEMYS HANKINTASANOMISTA CHRISTOFFER SUNDQVIST 1.
Tarpeen mukaiset palvelut... Asiakkaiden tarpeen mukaiset päätökset päätösten mukaiset palvelut, toteutuneen palvelun mukainen laskutus… Tiedotus, neuvonta.
Perinteinen raportointimalli Muut tiedot Taloushallinnon järjestelmät Raportti 2 Raportti 1 Lopullinen raportti Suuret määrät detaljitietoa - tilaukset.
MYYNTIRESKONTRA. RESKONTRA Yritys kirjaa myyntilaskunsa myyntireskontraan ja ostolaskunsa ostoreskontraan Mikä on reskontra? Miten reskontra.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
SÄHKÖINEN LASKUTUS Lähde: Taloushallinnon taitajaksi, 2014.
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA. Taloushallinnon rooli yritystoiminnassa YRITYSTOIMINNAN PÄÄMÄÄRÄ ON omistajiensa hyvinvoinnin lisääminen kasvattamalla.
YRITYSTEN DIGITAALISTEN LASKUJEN POTENTIAALI ON HYÖDYNTÄMÄTTÄ MIKSI HUKKAAMME RAHAA?
Laskentatoimi Hannu Korpi
Osaamisalan valintainfo
Opinnäytetyö/Harjoittelu
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Olli Huovinen, Jenniina Soukka ja Matias Nevaranta
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
CableX YRITYS LYHYESTI.
Ota 2. jaksossa.
Tilauksesta perintään prosessialueen mittareiden tulokset 4/2017
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Laskutusprosessin tavoitetilan kuvaus
Perusopinnot 20 op Harjoittelu 30 op Pääaineopinnot 80 op ONT 15 op
Opinahjo Oy Liiketoimintaa tukeva kumppani
First Card - BCD Travel Matkatili
T Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Laatupalkinto
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Best in Class Hankinnan kehittämistyökalu
Viestinnän työkalupakki
Osto- ja myyntiprosessi
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Esityksen transkriptio:

Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen Kilpailukykyä ja kustannussäästöjä talousprosessien älykkäällä digitalisoinnilla, Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen Ville Räsänen, Manager, Consulting Enfo Zender

Kokemusta ja näkemystä Digitalisaatio-kiertue 17.9.2013 Enfo lyhyesti Vastuuta ja välittämistä Todistettua kumppanuutta Kokemusta ja näkemystä Rohkea, luotettava ja ihmisläheinen Toimintaamme ohjaa välittäminen, muutosvalmius ja asiantuntijuus Great Place to Work Suomen paras HelpDesk 2011 Yli 350 asiakasta 90 utility-asiakasta 170 media-alan yritystä 50 teleyhtiötä 40 kuntaa Perustettu 1964 800 huippuosaajaa Vankka omistuspohja Osa Pohjoismaista IT-ekosysteemiä

International E-Invoicing Market 2012

Älykäs tiedonjalostus Talousprosessien Ulkoistuspalvelut ja Tiedonvälitys Jalostettua paketoitua tietoa, oikeita päätöksiä  Lisää myyntiä! BI Älykäs tiedonjalostus Älykäs mittaustiedon hallinta Talousprosessien Ulkoistuspalvelut Säästöjä Prosessit Keskity olennaiseen! Konsultointi 1. Hankinnasta maksuun 2. Tilauksesta/mittarista kassaan 3. Tapahtumien rekisteröinnistä tilinpäätöksiin Kontrollit/läpinäkyvyys Parhaat käytännöt Nopeampi kassavirta Tiedonvälitys Älykkäät mittarit EDI/EDIEL sanomat EDIEL - integrointi - konversio - rikastaminen - integrointi - konversio - rikastaminen EDI Tilaukset Enfo Gateway Muut operaattorit Laskut Laskutus ym. järjestelmät Laskut Toimittajat > 70 milj. laskua/vuosi Asiakkaat Kuluttajat/Yritykset

Enfo Zender Zmart Finance Digitalisaatio-kiertue 17.9.2013 Enfo Zender Zmart Finance Taloushallinnon sähköistyminen, tehokkuus, kustannussäästöt Digitalisoinnin kautta älykkääseen tiedonjalostukseen Tilauk-sesta-kassaan Laskutus- ja laskutuksen esipalvelut Operaattori- palvelut Myyntireskontra ja maksuvalvonta Hankin-nasta maksuun Hankintaan liittyvät palvelut Ostolaskujen prosessointi Maksatus Tapahtu-mien rekiste-röinnistä tilinpää-tökseen Tietojen rekisteröinti ja käyttöomaisuus Tilinpäätökset ja tiedon oikeellisuuden varmistus Lakisääteiset asiat ja raportointi Asiakaspalvelu / Konsultointipalvelut

Asiakkaan tukitoimintoja Talous – Ydintoimintaa / Tukitoiminto? Sopimus, SLA Asiakas Enfo Asiakkaan ydintä Enfon ydintä Kiteytettyä ja laadukasta talousinformaatiota johtamiseen ja päätöksentekoon + Ulkoisen laskennan vaatimukset/lain-mukaisuus Ota tilalle Asiakkaan tukitoimintoja Ydin! Transaktioiden murskaus Anna pois IT-systeemit Palvelukeskuksen johtaminen

Älykäs tiedonjalostus, sähkön myyntiyhtiö Kannattavuus Asiakassegmentointi Kampanjoiden tehokkuus Alhaalla Enfon perinteiset palvelut, jossa välitetään tietoa (laskuliikenne, sanomaliikenne, mittausliikenne) Keskellä ”hallitut palvelut” eli liiketoimintaprosessin seuranta, poikkeamien raportointi (esim. liian iso/pieni lukema asiakkaan edelliseen käyttöön nähden) ja prosessin tehostaminen. Ylhäällä varsinainen älykäs tiedonjalostus, jossa analysoidaan dataa, nähdään kannattava ja kannattamaton liiketoiminta ja tehdään erilaisia ennustusmalleja tulevaisuudesta Laskutus- ja sanoma- prosessit, saatavien valvonta

Tiedon jalostamisen hyödyt voidaan jalkauttaa yrityksen joka tasolle. OPTIONA (tulee toistona kysymysten/väittämien yhteydessä) Markkinointi: kohdennetumpi, osuvampi, puhuttelevampi viestintä - myynnin ja markkinoinnin yhteistyön syventäminen  kohdentamistyökalu Myynti: oikea-aikaisempi, systemaattisempi ja tehokkaampi myynti kohderyhmille - luo lisäarvoa myös markkinointiin  kannattavuuden analysointi Talous: controllerista myynnin ja markkinoinnin partneriksi  laskutuksen ja saatavatilanteen parempi analysointi/ennustaminen Asiakaspalvelu: vapauttaa asiakaspalvelun resursseja tärkeimpään, asiakaskokemuksen parantamiseen, lisämyyntiä/markkinointia unohtamatta.  laskutusdatan tarkastaminen ja analysointi prosessin alkupäässä vähentää virheitä Tuotantovaltaisilla aloilla reagointikyky paranee, pystytään herkemmin ohjaamaan tarjoamaa kysyntää vastaavaksi. EDIEL-sanomaliikenteen raportointi ja siihen liittyvien prosessien hallinta E-laskun käytettävyyden kehittäminen Energiankäytön raportointi www-palveluna Poikkeustilanteiden hallinta Sähkön kulutuksen analysointi Kannattavuuden analysointi Mittaustiedon validointi

Mind your own business And let us mind the rest