Pyry Heinonen
Nykyisen Internet-pohjaisen painotuotetilausjärjestelmän korvaaminen uudella versiolla Esitellään nykyinen järjestelmä ja mahdollinen tuleva järjestelmä Kerrotaan uuden järjestelmän käyttöönotosta ja testauksesta Lopputulokset
Työn perusteella tarjotaan lisätietoa järjestelmän hyödyistä ja sen aikaansaamista työkustannuksista Tutkinnan lähtökohtana ovat pääasiassa järjestelmän tekniset ominaisuudet Insinöörityön perusteella annetaan yrityksen päättäville elimille informaatiota, jatketaanko projektia vai ei
Automaattinen Internet-pohjainen Tuotteiden Tilaus- ja Arkistointijärjestelmä Ostoskoripohjainen Toimistopainotuotteiden tilausta varten ◦ ~97 % tilauksista käyntikortteja Palvelu avattu vuoden 2000 loppupuolella Asiakkaita ~150 Käyttäjiä ~1300
Nopeus Toimimaton tilaushistoria Tilauspohjien rakennusmahdollisuudet Värijärjestelmä Käyttöliittymän ikä
Brandsystems AB:n ohjelmisto ◦ MRM-järjestelmä, markkinoinnin resurssienhallinnan työkalu ◦ Koostuu eri ohjelmamoduuleista Optimaker yksi moduuleista ◦ Mahdollisuus laajentaa myöhemmin muilla Brandsystemsin työkaluilla
Painotuotteiden tilaus ◦ ostoskoripohjainen Sähköisten lomakkeiden tilaus Kuvapankki Automaattinen asemointi JDF-tuki ◦ Automaattinen asemointi ◦ Yhdistäminen toiminnanohjausjärjestelmään
Rakenne ja tarpeet useista palavereista Suomessa / Ruotsissa Testipalvelin Ruotsiin Graafinen ulkoasu yhtenevä Editan graafisen ilmeen kanssa ◦ CSS-tyylit
Testiasiakkaiden valinta ◦ Editan omat tuotteet ◦ Kaksi muuta asiakasta Kääntäminen suomen kielelle Tilauspohjien rakentaminen ◦ QuarkXpress Automaattinen asemointi ◦ A4 arkille: 2 rinnan, 4 päällekkäin Esitäytetyt tiedot
Kahden henkilön vahvuudella ◦ Yksi henkilö löytää 35 % virheistä ◦ Eri arvioijat kiinnittävät huomiota eri asioihin ◦ Yleensä löydetään vain ¾ ongelmakohdista ◦ Ongelmakohtien löytäminen ei juuri kasva viiden testaajan jälkeen Testattiin toimivuutta ja soveltuvuutta Editan tarpeisiin
Toimivuus muilla selaimilla kuin Internet Explorerilla ◦ Tyylit olivat usein sekaisin Suomenkieliset käännökset Tilausten tekeminen ◦ Tilattavien tuotteiden hintojen yhteenlaskussa vikaa ◦ Kustannuspaikkojen lisääminen tilaukselle ◦ Kuljetusyrityksen valinta
Käyttöliittymä ◦ Takaisinpainikkeet eivät toimineet ◦ Kuvakkeiden kuvaavuus ◦ Värien käyttö ◦ Linkki-painikkeet Löydetyistä ongelmakohdista toimitettiin raportti palveluntarjoajalle
Kuvattiin kaksi Internet-pohjaista painotuotteiden tilausjärjestelmää Optimakerin käyttöönotto ja testaus Optimakeria voitiin teknisiltä ominaisuuksiltaan suositella yrityksen käyttöön