Web-kyselyistä Kyselyt internetissä RM 2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Internet-äänestäminen Jari Pajunen | |2T2234, Jari Pajunen, Internet-äänestäminen Toteutus Tämän haastattelututkimukseen.
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Pia Hietala Annemari Siro Sirpa Tahvanainen
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
VoIP-Puhelin • Voice over IP • Tutkittiin jo 1970-luvun lopulla • Ongelmana liian heikko suorituskyky • Innostus heräsi uudelleen luvulla, jolloin.
Suomen Liikunta ja Urheilu Oman seuran analyysi Seurakehittäjien työkalu seurojen itsearviointiin ja apuvälineeksi kehityshankkeisiin.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Webropol-raportointi
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Tiedonhaku Internetistä
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
Tunne lääkkeesi Toimiiko lääkehoitosi?
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen Hanna-Maija Huhtala Kristiina Kurki.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Antti Kurkinen1 Langattomat verkot Antti Kurkinen2 Eri tekniikoita langattomiin verkkoihin Wimax-verkko 3G-verkko.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Miika Kuusinen LTY/Tietoliikenteen laitos 2003
Liityntäpysäköintitutkimuksen 2014 tuloksia
2 Tutkimuksen suunnittelu
KOTI & TV –TUTKIMUS 2016 TUTKIMUSGRAFIIKKAA t15449, Koti & TV-tutkimus
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Suomalaisten Energia-asenteet 2016
Jarkko Muhonen TeamProg
Tietoturva internetissä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Presidentinvaalit 2018 Vaalien 1 ja 2 kierros
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Loimulaiset arvot Loimun tulevaisuus –jäsenkyselyn 2018 tuloksia
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
SUOMALAISTEN ENERGIA-ASENTEET 2018
SUOMALAISTEN ENERGIA-ASENTEET 2018
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Tuetaan kaikkien mahdollisuutta osallistua
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Esityksen transkriptio:

Web-kyselyistä Kyselyt internetissä RM 2011

Web-kysely voi olla Avoin, ”koko maailma” voi vastata … Suljettu Esim. työpaikan sisällä työhyvinvointikysely Konferenssin palautekysely mukana kiitosviesti voi vastata vain kerran ja siltä väliltä

Uusia mahdollisuuksia tilastointiin Esimerkki: www.palkkalaskuri.fi Ammattiryhmittäinen palkkavertailu Tiedot kerätään sivulla kävijöiltä Nettitilastot ovat epäluotettavia. Palkkalaskurissa mainitaan, että ”tiedot siivotaan ja analysoidaan ennen kuin ne syötetään takaisin laskuriin” …ja vähintään 50 vastaajaa, jotta ammattiryhmän tiedot julkaistaan. Maavertailuissa hankaloittaa se, että palkkakäsite vaihtelee eri maissa.

Web-kyselyn etuja ja haittoja Vastaaja syöttää itse vastauksensa Hyvää Nopeuttaa, yksi työvaihe säästyy Huonoa Jaksetaanko tutkia ovatko vastaajat vastanneet epäloogisesti tai huolimattomasti Tarjoaako ohjelma siihen mahdollisuuden? Webropolissa yksittäisten vastausten tarkastelu ja tarkistaminen EI ole mahdollista, kun käytetään anonyymikyselyä.

Web-kyselyn etuja ja haittoja Nopeus Perusraportin saa heti Ajantasaisuus Online-raportointi eli mahdollisuus seurata ajantasaista raporttia netin kautta (kun tietää linkkiosoitteen)

Web-kyselyn etuja ja haittoja Sopiiko kysely nettiin Kysely ei voine olla pitkä ja ”syvällinen”. Jatkamismahdollisuus? Webropolissa Liian helppoa Uutuudenviehätys meni jo.

Web-kyselyn etuja ja haittoja Sopivat hyvin esitutkimukseen Testataan kysymyksiä, vastausvaihtoehtoja Saadaan uusia ideoita, kommentteja

Web-kyselyn etuja ja haittoja Luotettavuus Avointen kyselyjen luotettavuus heikko Ei tietoa vastaajista Vain internet-käyttäjät voivat vastata Sama vastaaja voi vastata monta kertaa Voiko tutkia kuinka hyvin vastaajat edustavat perusjoukkoa?

Laadukas nettitutkimus Heikkolaatuisten verkkokyselyiden yleistyminen ei tarkoita sitä, ettei verkossa voisi tehdä tilasto-tieteellisesti päteviä tutkimuksia. Vastaajien yhteystiedot poimitaan väestörekisteristä arpomalla tai muuten satunnaisesti niin, että otos vastaa koko väestöä ainakin sukupuolen, iän ja asuinpaikan mukaan. Vastaajiin otetaan yhteyttä esimerkiksi puhelimella. Luvan antaneille lähetetään sähköpostitse kutsu ja linkki tutkimuslomakkeelle. Tulokset painotetaan väestötilastojen avulla. Lähde: Juho Rahkonen, Tutkimuspäällikkö, Taloustutkimus Oy

Internet-paneelitutkimus Tutkimuslaitoksella on oma vastaajien joukko, joka vastaa säännöllisesti kyselyihin Vastaaja ei saa taloudellista etua, lähinnä osallistuu arpajaisiin Vastaajien taustatiedot (profiili)kysytty Sopiva markkinointitutkimuksiin Tiedonkeruu Paneelista poimitaan käytettävissä olevien taustatietojen perusteella tutkimukseen sopiva kohderyhmä. Valitulle kohderyhmälle lähetetään tutkimuskutsut sähköpostitse.

Web-kyselyjen sanasto Löytyy sivulta http://www.aceinfo.org/definitions.cfm Esimerkki: SPAM = An email message sent without permission or without any prior existing business relationship, e.g. an email sent without permission to recruit for a study or panel.

Kyselyohjelmia www.webropol.fi www.kyselykone.fi Googleta hakusanoilla online survey alla olevissa ilmainen kokeilumahdollisuus www.surveymonkey.com (myös suomeksi) www.pollograph.com