Oppilas medioiden pyörteessä, Rovaniemi, 22.9.2006 OPETTAJA ELOKUVAN PYÖRTEESSÄ Elokuvakasvatus ja oma tekeminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ylioppilastutkinto Vieras kieli Reaalikoe Toinen kotimainen kieli
Advertisements

Opettajien täydennyskoulutusprojekti
ELOKUVAKASVATUS SODANKYLÄSSÄ opettajien täydennyskouluttaminen varhaiskasvatuksessa, perusasteella sekä toisella asteella vuosina
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
CASE: Video-oppimateriaalin valmistus ja käyttö opetuksen tukena
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Gaston Bachelard kirjassa Tilan poetiikka
KORKALOVAARAN LUKIOSSA
Ääni kentällä ja jälkituotannossa Lauri Piispanen.
ANIMAATIOTYÖPAJA Elokuvakasvatus Sodankylässä -projekti.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Yhteishaku/AMMATILLINEN KOULUTUS
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
HOITO JA HUOLENPITO pääsivulle Palaa takaisin Versolaan! SISÄLLYS
Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinto (artesaani)
9.luokkalaisten yhteishaku 2013
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
ELOKUVALLINEN MEDIAKASVATUS
Kivimäen koulu 1. luokkien vanhempainilta
Ylioppilastutkinto Äidinkieli/ Vieras kieli Reaalikoe
ELOKUVAKLASSIKOT KOULUIHIN Sodankylä Juha Oravala Elävää Kuvaa -projekti Organisoijat: Elokuvakontakti, OPM.
YHTEISHAUN AIKATAULU PÄÄSY- JA SOVELTUVUUSKOKEITA JÄRJESTÄVÄ AMMATILLINEN KOULUTUS HAKUKORTTI JÄTETTÄVÄ OPOLLE VIIMEISTÄÄN
YHTEISHAUN AIKATAULU PÄÄSY- JA SOVELTUVUUSKOKEITA JÄRJESTÄVÄ AMMATILLINEN KOULUTUS PÄÄSY- JA SOVELTUVUUSKOKEITA.
LUOKATON LUKIO OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
YO-info K2015.
Aineryhmät tekevät varsinaista OPS-työtä vuoden 2015
Lukiokoulutus: Mihin lukioon?
5.2 Suunnittelu/jatkuu Käsikirjoitukset -Asiakäsik. -Tuotantokäsik. Suunnittelu -Laajuus -Tyyli / lay-out - Mediavalinta.
Tytöt teknologian taitajiksi

Opinnäytetyöprosessi
MONTAASIPEDAGOGIA AVAIN LIIKKUVAN KUVAN MONIULOTTEISEEN SOVELTAMISEEN?
Flash-pohjainen opetusvideosivusto haulikkoammunnasta
Ennakkotietämys esiin! Fysiikan ja kemian pedagogiikan perusteeet (mat/fys/kem suunt.) Syksy 2014 Kari Sormunen.
DVD-oppimateriaali Niko Silventoinen Esityksen sisältö 1. Johdanto 2. Projektin kulku 3. Skiaskopia objektiivisena näöntutkimusmenetelmänä.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
VALTAKUNNALLINEN LUKION TUNTIJAKO
Kulttuuri 6.lk Yhteisöllisyys.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Analyysissä huomioitavaa
Taito kasvaa tekijäksi.. Koulutuskeskus Sedu, Jurva Kuvallisen ilmaisun perustutkinto, kuva- artesaani Graafisen suunnittelun koulutusohjelma / kuvallinen.
Päivitetty LOPStuki2016 – Uusi lukio Lukion pedagogiikan, arvioinnin, sähköisen ylioppilastutkinnon ja uuden opetussuunnitelman koulutushanke.
Ylioppilastutkin to. YO-kokeiden rakenne: PAKOLLISET AINEET (4 kpl) KAIKILLE PAKOLLINEN: Äidinkielen koe tai Suomi toisena kielenä KOLME PAKOLLISTA SEURAAVISTA.
OULUN AIKUISLUKION Aikuisten perusaste Kastellin monitoimitalossa Sairaalanrinne 5.
Mediakulttuuri ja koulu Osaava-mediakasvatuskoulutus Kesämäen alueen ja Taipalsaaren opettajat
Mediataito 8lk 1.Viestintä ja mediataito (velvoite)velvoite 2.Mediakasvatus Oulun normaalikoulussa (laadukas ohjelma)laadukas ohjelma 3.Kuvataide: Kuvaviestintä.
KOKO KYLÄ KOULUNA: ILMIÖPOHJAINEN OPPIMISKOKONAISUUS KULTTUURIHISTORIALLISEN MOBIILIPOLUN RAKENTAMINEN YHTEISÖLLISENÄ OPPIMISPROJEKTINA Raikun koulun oppilaat,
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 9. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 5. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 7. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 8. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 6. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
AINEVALINTAINFO 1. ja 2. VUOSIKURSSI
Lukion tuntijakotaulukko 2016
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
DOKUMENTTIELOKUVA.
Yhteishakupisteiden tilannekatsaus Valintakriteerit
TIETEELLINEN TUTKIMUS (7ET)
(Fiktiivinen) tarinankerronta ja käsikirjoittaminen
Kirjoittajaprofiilit
Lukuvuosi Tilat Ops, tuntijako, sisällöt Työajat
I vaihe 1) Alkuinfo rehtorikokouksessa,
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Historiamme Välitavoite Välitavoite Välitavoite Tänään Välitavoite
eTwinning -Euroopan suurin verkosto päiväkodeille ja kouluille
Esityksen transkriptio:

Oppilas medioiden pyörteessä, Rovaniemi, OPETTAJA ELOKUVAN PYÖRTEESSÄ Elokuvakasvatus ja oma tekeminen

ELOKUVAKASVATUKSEN OSA-ALUEET -elokuvien katsomien, kokeminen ja analysoiminen -kyky analysoida ja oppia elokuvan kieltä -elokuvan tekeminen / elokuva ilmaisun välineenä -elokuva taideteoksena -elokuva ja video opetusvälineenä

ELOKUVAKASVATUS JA TEKEMINEN -perusta elokuvallisen kielen ymmärtämiselle -tekijän näkökulma, valinnat ja päätökset: mitä kerrotaan, kenelle, miten ja miksi -elokuvataiteen syvempi arvottaminen -audiovisuaalinen luku- ja kirjoitustaito

OMA TEKEMINEN - OPETTAJAT LAITEHALLINTA kuvaus- ja editointiharjoitukset SUUNNITTELU, KUVAUS, EDITOINTI - TARINANKERRONTA esituotanto, kuvaukset, jälkituotanto ANIMAATIO pala-animaatio TOIMINNALLINEN ELOKUVA-ANALYYSI elokuvakerronta

OMA TEKEMINEN - TULOKSIA -tietoisuus: käyttöliittymät, keskeiset toiminnot -pelot, odotukset, oletukset -tekniikka ja sisällöt -tarinankerronta digitaalisella aikakaudella -liikkuvan kuvan illuusio -tuotannon vaiheet -tekijän näkökulma

VIDEO OPETUSVÄLINEENÄ MAANTIETO / BIOLOGIA -oppilaiden omat lyhyet taltioinnit ja dokumenttielokuvat luontoretkiltä sekä lyhytelokuvia omasta elin- ympäristöstään -omat animaatiot esim. ihmisen elimistöstä tai maankuoren rakenteesta KÄSITYÖT -oppilaiden tekemät dokumentoinnit (”opetusvideot”) eri työvaiheista ja tekniikoista.

VIDEO OPETUSVÄLINEENÄ LIIKUNTA –suoritusten taltioiminen –videon hyödyntäminen suoritusten analysoimisessa (hidastus, toisto, zoomaus) –omat opetusvideot suoritustekniikoista FYSIIKKA JA KEMIA –animaatioelokuva kuun kierrosta, vuorokauden eri vaiheista –omat opetusvideot

VIDEO OPETUSVÄLINEENÄ TERVEYSTIETO -omat mainosvideot / tietoiskut terveyteen liittyvistä aiheista -liikennevalistusvideot HISTORIA -omat dokumentit paikkakunnan historiasta USKONTO -lyhytelokuvat kristinuskon eri vaiheista

YHTEYSTIEDOT Projektisihteeri Tommi Nevala Sodankylän kunta Elokuvakasvatus Sodankylässä -projekti Vasantie Sodankylä puh: +358 (0) fax:+358 (0)