MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN 12.11.2008 Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Advertisements

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
R2 OPISKELIJAT Opiskelijan viikko
W w w. h a m k. f i eOsaajan taidot -hanke HAMK/eLearning Centre.
Monimediaista sisältöä verkkokursseille ideoita sisällöntuotantoon Kajaani Terho Kontioinen Joensuun yliopisto.
Paint Shop Pro X -kuvankäsittelyä alusta alkaen
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Cruiser 100 Teknisiä neuvoja Rami Rajala EP-Engineering Oy
Moodlen ohje opiskelijoille
Videoita verkkoon mediapalvelinta hyödyntäen Itäsuomalainen oppimisverkosto Videostudio-ohjelmisto Wirecast 3.
Toimisto-ohjelmien käyttö tutkimuksen apuvälineenä
Miian ja Niinan atk-työt
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Digitaalinen video Perusteet. Videokamerat • Analogiset VHS ja SHVS -kamerat • Digital 8 –kamerat –Digital 8 –kasetit tai 8 mm tai 8 Hi –kasetit • Mini.
Pia Hietala Annemari Siro Sirpa Tahvanainen
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
41MTI04AIK 4150C ATK- JA TIETOLIIKENNE. Marja-Riitta Mäläska Ari Vainionpää
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Kokeva 2013 – 16. Käsityön taiteen perusopetus aikuisille Vaasa-opistossa ORIENTAATIO. Tekstinkäsittely. M.Tuomivirta
Grafiikka ja kuvankäsittely Julkaisu ov Katja Harjajärvi / Taok2 Kurssin tavoitteet  Kurssin aikana suunnitellaan ja toteutetaan graafinen.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Office 365 –pilvipalvelut UEF:n opiskelijoille
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa
Digiviestinnän opinnot 8 ov Rovaniemen palvelualojen oppilaitos Kairatien yksikkö.
Surffailun salat Internet tutuksi. Mikä on Internet? Internet on samaan verkkoon liitettyjen palvelimien, reitittimien, kytkimien, keskittimien ja tietokoneiden.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
Tietotekniikka. Tietotekniikka yläkoulussa voidaan suorittaa 1-6 kurssia Kurssit 1 ja 2 suoritetaan 7. luokalla Kurssit 3 ja 4 suoritetaan 8. luokalla.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Opinto- ja opetuspalveluiden sähköisiä palveluita Opinto- ja opetuspalvelut Syksy 2013.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
TVT-strategia Käsittely: -valmisteltu tiimin palaverissa käsitelty lukion kokouksessa 09/2014 ja 05/2015 -lukion tvt-tiimi 05/2015,
Maa Ponteva Kuva, ääni = kuva + ääni verkossa Videointi, digitaalinen editointi, digitointi = verkkojulkaiseminen.
Valinnaiskielten opintojakson suunnittelu ja laadunvarmistus.
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Vinkkejä iPadin hyödyntämiseen taito- ja taideaineissa
Tietotekniikkaa Ohkolan koululla
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
SMART Table (Kaijan kokeilu)
T Audiosignaalien käsittely, 3 op
Multimediatekniikka OPS
Sähköiset yo-kirjotukset
Millainen tietokone editointiin?
OP2 4. JAKSO.
Liikesaksan perusteet II
E-aineistojen saavutettavuus Mitä sisällöntuottajien pitäisi tietää?
Lukiolaisen itc.
Digitaaliset videokamerat
PERUSOHJELMISTOT TUTUIKSI
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Esityksen transkriptio:

MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava

SUURET TAVOITTEET Oppimispäiväkirjan tekeminen kokonaan tai osittain sähköisenä Opinnäytetyön monipuolistaja Koulun opetusmateriaali kehittyy Virtuaalisen opetusmaatilan rakentaminen

KURSSIN TAVOITTEET Opiskelija oppii digikameran ja digivideokameran käytön perusteet Opiskelija osaa muokata digitaalista kuvaa kuvankäsittelyohjelman avulla sekä digitaalista videota editointiohjelman avulla Opiskelija osaa liittää muokkaamansa tiedostot osaksi esitysgrafiikkaa tai Internet-sivuja

KURSSIN TAVOITTEET Opiskelija osaa laatia oppimispäiväkirjan ja opinnäytetyön kokonaan tai osittain sähköisenä Opiskelija osaa käyttää yleisimpiä multimedian esitysvälineitä (ääni, kuva, video)

KURSSIN SISÄLTÖ Laajuus 1 ov Digikameran käyttö, kuvaaminen, apuvälineet, kuvausharjoituksia Kuvankäsittelyn perusteet (PSP) Videokameran käyttö, apuvälineet, käsikirjoitus, videokuvausta ryhmissä Videon editointi (Adobe Premiere Elements)

KURSSIN SISÄLTÖ Dataprojektorit (Dataprojektorin ominaisuudet, liittäminen tietokoneeseen ja DVD-laitteeseen) Äänentoistolaitteet (Vahvistimet, liitännät, säädöt, kaiuttimet, mikrofoni, televisio, karaokelaitteet)

KURSSIN TOTEUTUS Käytännön kuvausharjoitukset sisätiloissa ja ulkona Lähiopetus tietotekniikkaluokassa Äänentoiston rakentaminen tapahtumiin Moodle- verkko-oppimisalustan hyödyntäminen

KURSSIN VAATIMUKSET Tilat ja laitteet Digikamerat (6 kpl) Digivideokamerat (4 kpl) Tietokoneohjelmat Riittävällä kapasiteetilla varustetut tietokoneet

KOKEMUKSIA Ensimmäiset kurssit puolivälissä ( ) Opiskelijat pääosin innostuneita Heistä vain muutamalla kokemuksia kotisivun tekemisestä, joillakin myös kuvankäsittelystä, PowerPoint tuttu useimmille Kameran monipuolinen käyttö uutta (yl. Auto)

KOKEMUKSIA Tietokoneiden kapasiteetti lujilla (muistin määrä, prosessoriteho) Harjoituskuvien ja –videoiden tallentaminen mietittävä Kuvakirjasto tarvitaan (indeksointi) Opiskelijat tartuttavat intoa opettajiin – kamerat kovassa käytössä tunneilla ja käytännön harjoituksissa!!