Memo 7 & 8 Historia sähköinen opettajan aineisto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Advertisements

Image Gallery JavaScriptin avulla Juha Konttinen 1.
Learning and Educational Technology Research Unit Digitaalinen portfolio oppimisen tukena (4 op) Hot Potatoes 2 h Jaana Tolonen.
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Kokemuksia historiakerhosta
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Memo 7 Historia sähköinen opettajan aineisto
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Vipu 2014 Sovelluksen esittely
Ciscon Tandberg -ympäristöön tutustuminen Cygate Oy Videoneuvottelulaitteen käyttöönotto.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
7.-luokan historia kunnialla läpi!
Lukemaan oppii vain lukemalla
Sähköisen aineiston tunnistaminen Veli-Matti Häkkinen
Esitysgrafiikasta Harjoitus.
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
V OICE T HREAD Annukka Elina Inka. V OICE T HREAD Ilmainen palvelu, jonka avulla voi jakaa esityksiä ympäri maailmaa Kuvia, videoita, tekstiä ja ääntä,
Tietoverkon opetuskäyttö Miten yhdistän tiedelehtien artikkeleita ja käsikirjojen aineistoja elektronisessa muodossa omaan luentoon tai kurssimonisteeseen?
KoKo – Koneistuskoulutuksen kehittäminen Kaakkois-Suomessa Hankkeen sisältö tiivistetysti: Kehittämishankkeessa parannetaan Etelä-Karjalan aikuisopisto.
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Käyttöjärjestelmät ja ohjelmien päivittäminen Sami,Jarkko Myllytulli Mytlpt09e 2010.
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
XML -kielen perusteet SIMO Seminaari Antti Mäkinen.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Esitysgrafiikasta.
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
Polkuja filosofiaan PowerPoint-tiivistelmä ensimmäisestä kappaleesta
Valitse jokin alla olevista luvuista tai napsauta ”seuraava" -painiketta aloittaaksesi web-opas. 1.Kotisivulla liikkuminen?Kotisivulla liikkuminen? 2.Politiikanaloihin.
1ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala 09. Wiki-ideologiaa yhteisöllisyys avoimuus vuorovaikutteisuus yhteiskäyttö 2ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala.
ARTIKKELI- JA LEHTITIETOKANNAT. Sisällöt artikkeliviitetietokannat Arto ja Aleksi Elektroniset lehdet ePress, PressDisplay, Suoma ja Googlen lehdet.
ARTIKKELI- JA LEHTITIETOKANNAT
Aktivoi opiskelijoitasi!
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
ESSEEN KIRJOITTAMINEN
Tehtäväpohja Soili Fabritius Tavoitteena havainnollinen, värikäs, ytimekäs opetushetki tai tietoisku - Etsikää perustiedot lähteistä. Rajatkaa.
E –oppikirjan käyttöönotto
Tiivistelmä ja kypsyysnäyte
Jyväskylän ammattiopisto
Oulunsalon lukion ohje unohtuneen salasanan vaihtamiseen FIM-palvelussa (Microsoft Forefront Identity Manager) Sisältää ohjeet seuraaviin tilanteisiin:
Padlet Opettajan ohjeet
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Suomen historia ja muu historia erotettu toisistaan erillisiksi kursseiksi kursseissa teemat 4 pakollista ja 2 valinnaista yo-kirjoituksiin tähtäävää.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt. Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?
1 © Kustannusosakeyhtiö Otava T Anna Blom, Sari Kaunisto, Marko Paasonen, Mikko Pajunen (Fokus 2 + 3), Anssi Salonen.
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Näin teet sähköisen kokeen ABITTI.fi palvelulla
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Tutkielman teko-ohjeet
Keskustelua nikotiinituotteista
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
3. luokan englanti Vanhempainilta
Aloitus breikki TEKO-hanke Tervekoululainen.fi.
Erilaiset tallennusmuodot ja välineet
3. luokan englanti Vanhempainilta
esitysgrafiikkaohjelma Lyhyt johdanto ohjelman käytön perusteisiin
Ohje liitteiden lisäämiseksi
Työpaja: englanninkielisiä tiedonlähteitä mediatekniikan opiskelijoille Kevät 2014, Kaisu Sallasmaa.
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Tämän dian lisääminen esitykseen
Tuetun päätöksenteon koulutus
Mistä on kyse?  Toive siirtyä paperitenteistä kokonaan sähköisiin tentteihin - Digiloikkarahaa asian eteenpäinviemiseksi Avoimia Moodletenttejä tehty.
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset
Esityksen transkriptio:

Memo 7 & 8 Historia sähköinen opettajan aineisto

Memon sähköinen opettajan aineisto Helppokäyttöinen ja monipuolinen sähköinen opettajan aineisto. Sisältää runsaasti vapaasti opettajan omaan käyttöön muokattavaa aineistoa. Aineistoa voi käyttää selaimen kautta, mutta sen voi myös tallentaa omalle muistitikulle tai koneelle. Navigointi tapahtuu kätevän html-valikon avulla.

Valikossa sähköiset opettajan aineistot on jaoteltu pääluvuittain ja kappaleittain. Jokaisesta pääluvusta ja kappaleesta löydät opettajalle tarkoitettuja opetusvinkkejä (pdf) ja tunneille tarkoitettuja tuntidioja (ppt).

Opettajan aineiston johdanto sisältää: opetusvinkkejä historian taidot -aukeamien käyttöön tuntidiat historian taidot -aukeamiin tyhjiä karttapohjia koetehtäväpankin.

Päälukukohtaiset aineistot sisältävät: tuntityöskentelyvinkkejä, esimerkiksi: vinkkejä avausaukeamien käsittelyyn ideoita pääluvun käsittelemiseksi kokonaisuutena ideoita pääluvun asioiden kertaamiseen aloitusaukeaman kuvien ja aikajanan avaukset. selkokieliset käännökset päälukujen yhteenvedoista.

Kappalekohtaiset aineistot sisältävät: ideoita aiheiden käsittelyyn tunneilla kappaleen aiheisiin liittyviä lähteitä ja ideoita niiden käyttöön oppitunnilla helposti omaan käyttöön muokattavia tuntidioja, jotka sisältävät: kuvien ja karttojen avauksia tiivistelmiä luvun asioista linkkejä kuviin, karttoihin ja videopätkiin kirjan tehtävien vastaukset.